Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Jeg har kun politiets afgørelse

09 jun 2014 20:56

Jeg har kun politiets afgørelse mundtlig-Og det var som jeg skrev tidligere , en kort komentar i retning af : Loven skal ikke tolkes-Den skal følges.
Står det i loven at ejeren skal underrettes, så skal han underrettes. hvis der ikke står noget om at han kan gøre indsigelser-Så kan han ikke gøre indsigelse:cool:
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
mikkel frederiksen
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 12 sep 2007 20:34
Kontakt:

Er det, en af mdk,

09 jun 2014 22:17

Er det, en af mdk, godkendt plads der er grund til alt det påstyr? Hvis det "blot" er et areal i har lånt midlertidigt så er der jo tale om at stort set alle private ejendomme udenfor tættere bebyggelse kan overflyves,blot man har en lille bitte plet som man har fået lov at lette fra. Vel og mærke at også bl9-4 opfyldes. I mine ører lyder det f.eks forkert at jeg som privat ejer af en bolig på landet skal acceptere at min have bliver overfløjet hvis min nabo vælger at tillade flyvning (blot letning og landing) fra hans grund. Dette er IKKE ment som et surt opstød men mere som en øjenåbner udadtil hvor vi som modelpiloter ikke behøver alt for megen negativ omtale (med endnu flere regler til følge) vi kender vel alle den om plæneklipperen inde hos naboen der lige startes når vi sætter os til middagsbordet. I større bebyggelser er det så blevet reguleret med regler om hvornår der må støjes osv. osv. Godt naboskab er vejen frem..... tror jeg
Smeden
Når folk omkommer ved ulykker inden for luftfarten,skyldes det ofte ufrivillige lodrette bevægelser mod jorden.
 
Brugeravatar
LOL80
Indlæg: 732
Tilmeldt: 23 nov 2012 09:36
Kontakt:

Er det, en af mdk,

09 jun 2014 22:47

Er det, en af mdk, godkendt plads der er grund til alt det påstyr? Hvis det "blot" er et areal i har lånt midlertidigt så er der jo tale om at stort set alle private ejendomme udenfor tættere bebyggelse kan overflyves,blot man har en lille bitte plet som man har fået lov at lette fra. Vel og mærke at også bl9-4 opfyldes. I mine ører lyder det f.eks forkert at jeg som privat ejer af en bolig på landet skal acceptere at min have bliver overfløjet hvis min nabo vælger at tillade flyvning (blot letning og landing) fra hans grund. Dette er IKKE ment som et surt opstød men mere som en øjenåbner udadtil hvor vi som modelpiloter ikke behøver alt for megen negativ omtale (med endnu flere regler til følge) vi kender vel alle den om plæneklipperen inde hos naboen der lige startes når vi sætter os til middagsbordet. I større bebyggelser er det så blevet reguleret med regler om hvornår der må støjes osv. osv. Godt naboskab er vejen frem..... tror jeg


Ligger 95% af alle haver ikke i bymæssig bebyggelse? Ethvert villakvarter er da i hvert fald en bymæssigbebyggelse, er det ikke? Så den eneste type haver, man må overflyve er de, der tilhører isolerede landejendomme, eller hvorledes?
 
Brugeravatar
mikkel frederiksen
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 12 sep 2007 20:34
Kontakt:

Ligger 95% af alle haver

09 jun 2014 22:55

Ligger 95% af alle haver ikke i bymæssig bebyggelse? Ethvert villakvarter er da i hvert fald en bymæssigbebyggelse, er det ikke? Så den eneste type haver, man må overflyve er de, der tilhører isolerede landejendomme, eller hvorledes?


Lige præcis, men fordi man har købt et hus uden for asfalten synes jeg ikke bare at man skal finde sig i at alle, i princippet kan overflyve privat grund, jeg flyver over egen mark, men kun over min egen jord.:)
Smeden
Når folk omkommer ved ulykker inden for luftfarten,skyldes det ofte ufrivillige lodrette bevægelser mod jorden.
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

09 jun 2014 23:02

Vi overflyve ingen ejendomme-Vi overflyver kun åbne marker.
Hvor får du de fantasier fra?
Men vi starter fra en meget stor have på en privat egendom-Og det har vi fået lov til.

På billedet-Taget fra mit FPV fly, ligger ejendommen ca midt i billedet, og den lyse del af græsplænen er "vores " flyveplads-Vi står så med ryggen ind mod huset og flyver ud over markerne til venstre i billedet.
Og det er de brune marker som tilhøre Knutenborg-Idag er de grønne da der er kartofler på dem:D
Vedhæftede filer
plads.jpg
plads.jpg (22.7 KiB) Vist 1322 gange
FPV pilot :D
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Lige præcis, men fordi man

09 jun 2014 23:07

Lige præcis, men fordi man har købt et hus uden for asfalten synes jeg ikke bare at man skal finde sig i at alle, i princippet kan overflyve privat grund, jeg flyver over egen mark, men kun over min egen jord.:)



Så må du jo prøve at ændre loven-Men du bliver nok ikke gevaldig populær herinde, hvis det lykkes:p

Og fordi at du kan flyve over egen mark-Så vil du foringe mulighederne for 99% af alle modelpiloter, som ikke ejer en mark.
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
mikkel frederiksen
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 12 sep 2007 20:34
Kontakt:

Åbne marker er jo ikke

09 jun 2014 23:18

Åbne marker er jo ikke allemands eje,de er i langt de fleste tilfælde privatejede, men det er sjovt at det tror folk. Jeg synes det er dejligt at I har fået lov til at flyve der, der er jo god plads. Jeg husker en episode (ikke modelflyve relateret) fra dengang vi flyttede på landet, vi har et læhegn bestående af bla. hyld et stykke inde på marken, der stoppede flere biler ude ved vejen og folk traskede over marken for at plukke hyldeblomster. Når man spurgte pænt hvad de lavede der blev man overfuset med,at det jo bare var en mark.:confused: Jeg tror stadig på at godt naboskab er vejen frem.
Smeden
Når folk omkommer ved ulykker inden for luftfarten,skyldes det ofte ufrivillige lodrette bevægelser mod jorden.
 
Brugeravatar
mikkel frederiksen
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 12 sep 2007 20:34
Kontakt:

Og nej jeg vil ikke

09 jun 2014 23:22

Og nej jeg vil ikke forringe forholdende for alle andre, ej heller ændre loven, jeg prøver bare at se sagen fra en anden vinkel.:)
Smeden
Når folk omkommer ved ulykker inden for luftfarten,skyldes det ofte ufrivillige lodrette bevægelser mod jorden.
 
karstena
Indlæg: 872
Tilmeldt: 17 dec 2011 11:36
Kontakt:

Åbne marker er jo ikke

13 jun 2014 06:48

Åbne marker er jo ikke allemands eje,de er i langt de fleste tilfælde privatejede, men det er sjovt at det tror folk. Jeg synes det er dejligt at I har fået lov til at flyve der, der er jo god plads. Jeg husker en episode (ikke modelflyve relateret) fra dengang vi flyttede på landet, vi har et læhegn bestående af bla. hyld et stykke inde på marken, der stoppede flere biler ude ved vejen og folk traskede over marken for at plukke hyldeblomster. Når man spurgte pænt hvad de lavede der blev man overfuset med,at det jo bare var en mark.:confused: Jeg tror stadig på at godt naboskab er vejen frem.


Jeg synes du blander tingene her. Havden nogen vade ind over min mark for at plukke mine blomster havde jeg bedt dem direkte om a skruppe af. Og deres undskyldning om at det bare er en mark ville blive mødt med at jeg sende mine kør ind på deres "bare en græsplæne".

Når det gælder flyenene i luften ville jeg se på det på samme måde som bilerne som køre ret forbi min husvæg "også på landet" -Man må tåle at andre har en anden interesse en en selv, når de ikke direkte er til gene for en.
At jægeren klager viser bare at han aldrig skulle været jæger. Han ved ikke hvad han holder på med.
Fuglene er hamme lige glade med våres fly når vi flyver jævnlig. De lære hurtigt hvad som er farligt og ikke.
Tror jeg slutter at fly. Man får så jervlig meget lim på fingerne
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Og netop det har jeg

13 jun 2014 07:23

Og netop det har jeg prøvet at forklare ham-Men da han er jæger, tror han at al bevægelse i hans jagtområde få dyrene til at forsvinde:p

Men han kom da ikke , og det gjorde politiet heller ikke da vi var ude og flyve i onsdags:D
FPV pilot :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9