Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Og netop det har jeg

16 jun 2014 21:38

Og netop det har jeg prøvet at forklare ham-Men da han er jæger, tror han at al bevægelse i hans jagtområde få dyrene til at forsvinde:p

Men han kom da ikke , og det gjorde politiet heller ikke da vi var ude og flyve i onsdags:D


Han, og politiet, har nok ikke opdaget, at i fløj ;-)
Der gik jo også længe, før han opdagede det 1. Gang.
Forleden, da jeg fløj, herude, hvor jeg bor, blev min lille EDF. Forfulgt, af svaler.
De er skide nysgerige, og ka let følge den ;-)
Så skræmmer dem væk..... Neej.
Der var en stork her forleden, som også lige sku op og undersøge min flyver.
Den bed sku efter flyet.
Men 2 minutter, var den igen på orme, og insektjagt. Skideligeglad, med mit fly.
;-)
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
Brugeravatar
jesper gebuhr
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 16 feb 2003 15:56
Kontakt:

Sidste år i Tjekkiet kom

16 jun 2014 22:56

Sidste år i Tjekkiet kom der to storke imens vi fløj jet. De landede og gik rundt ca 100 meter fra flyvepladsen. Ganske ligeglade med fly og turbiner. :-)
 
luffedk
Indlæg: 318
Tilmeldt: 24 jul 2013 16:09
Kontakt:

For 14 dage siden ca

17 jun 2014 07:17

For 14 dage siden ca da vi havde klub aften, det stod jeg og fløj med en metanol flyver og det stod nogen i pitten da der kom en hare hoppende lige forbi inde i pitten. :-) den var da fuldstændig lige glad med os.

For 3 uger siden der kom der 2 ræve unger legene forbi uden for klubhuset.

Mvh Leif
 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

Fugle og Modelflyvning.

02 aug 2014 17:05

Fugle og Modelflyvning.

Hej,
Jeg skrev jo artiklen Fugle og Modelflyvning i Modelflyvenyt, netop for at det kan bruges i dissse situationer.
Jeg har siden fået "Mågen" suppleret med en mini skum model med FPV., og kan nu se de måger og andre fugle, som jeg flyver sammen med på nært hold.
Der står osse i jagtloven at der skal tages hensyn til omgivelsernes interesser..!
--- Svalerne er rigtigtnok hissssige, og sikke et mod de små væsener udviser.
Lige nu har jeg min helt egen plads, uden jægere og MED fugle, så jeg hygger rigtigt.
Og så er det gratis, blot for nogle gensidige tjenester, der ikke ligner arbejde.
. . . . . .
Hygge.
CUNULUS.
OZ1GWF.
J.O.P.
 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

Fugle og Modelflyvning.

02 aug 2014 17:11

Fugle og Modelflyvning.

Hej,
Jeg skrev jo artiklen Fugle og Modelflyvning i Modelflyvenyt, netop for at det kan bruges i dissse situationer.
Jeg har siden fået "Mågen" suppleret med en mini skum model med FPV., og kan nu se de måger og andre fugle, som jeg flyver sammen med på nært hold.
Der står osse i jagtloven at der skal tages hensyn til omgivelsernes interesser..!
--- Svalerne er rigtigtnok hissssige, og sikke et mod de små væsener udviser.
Lige nu har jeg min helt egen plads, uden jægere og MED fugle, så jeg hygger rigtigt.
Og så er det gratis, blot for nogle gensidige tjenester, der ikke ligner arbejde.
. . . . . .
Hygge.
CUNULUS.
OZ1GWF.
J.O.P.
 
Michael Buchreitz
Indlæg: 7
Tilmeldt: 05 maj 2008 12:05
Kontakt:

Jeg mener også, Jesper Gebuhr

11 aug 2014 11:25

Jeg mener også, Jesper Gebuhr har en rigtig god pointe ud fra den beskrivelse, du fremfører over pladsen, I flyver fra.

Nu er det jo MEGET svært at sætte sig ind i den respektive plads, når man ikke har set den ved selvsyn, men det lyder unægteligt som om, I har styr på jeres flyvning med korrekt tilladelse fra ejeren.

Med undskyld for, hvis jeg ikke har set det i tråden her, men er der valide argumenter fra jægers side, hvorfor han ikke vil se en flyver i luften ??? :-)

mvh
Bugger
Michael Buchreitz
MFK Nuserne
Formand
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Jeg mener også, Jesper Gebuhr

11 aug 2014 13:00

Jeg mener også, Jesper Gebuhr har en rigtig god pointe ud fra den beskrivelse, du fremfører over pladsen, I flyver fra.

Nu er det jo MEGET svært at sætte sig ind i den respektive plads, når man ikke har set den ved selvsyn, men det lyder unægteligt som om, I har styr på jeres flyvning med korrekt tilladelse fra ejeren.

Med undskyld for, hvis jeg ikke har set det i tråden her, men er der valide argumenter fra jægers side, hvorfor han ikke vil se en flyver i luften ??? :-)

mvh
Bugger


Nej det var der ikke-Men dette er en gammel tråd-Og vi bruger ikke den plads mere:D
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

som jæger, og modelflyver, så

11 aug 2014 13:04

som jæger, og modelflyver, så vil jeg komme med en påstand...
Modelflyvning påvirker ikke dyrelivet i området.
Vildtet vænner sig meget hurtigt til aktiviteten, og med mindre der styrter modeller næsten hver dag (med følgende opsamlingshold) så påvirker det ikke vildtet.
DMU (Danmarks Miljø Undersøgelser) har faktisk lavet undersøgelser der viser det modsatte. Der er en rapport over at golfbaner faktisk gavner naturen, ved at have både lang og kortklippet græs.
Det samme kan overføres til en modelflyvebane...

Selvom Flyvetossen påstår at alle jægere er skydegale mennesker der plaffer alt ned, så påvirker modelflyvningen ikke vildtet (og han burde måske tænke sig om inden han løber med fuldemandshistorier).


Jeg mener også, Jesper Gebuhr har en rigtig god pointe ud fra den beskrivelse, du fremfører over pladsen, I flyver fra.

Nu er det jo MEGET svært at sætte sig ind i den respektive plads, når man ikke har set den ved selvsyn, men det lyder unægteligt som om, I har styr på jeres flyvning med korrekt tilladelse fra ejeren.

Med undskyld for, hvis jeg ikke har set det i tråden her, men er der valide argumenter fra jægers side, hvorfor han ikke vil se en flyver i luften ??? :-)

mvh
Bugger
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Hmm der er vidst flere

11 aug 2014 13:16

Hmm der er vidst flere forskellige sceneriers

Jeg fløj over nogle kragetræer med min DLG I Yngletiden og blev straks jagtet af kragerne

Så jo vi skal tage hensyn og ikke bare tro at naturen retter sig ind efter os.

Jeg er også ret sikker på at dyrene kan blive stresset ved højtlarmende nitro motorer
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Hmm der er vidst flere

11 aug 2014 13:58

Hmm der er vidst flere forskellige sceneriers

Jeg fløj over nogle kragetræer med min DLG I Yngletiden og blev straks jagtet af kragerne

Så jo vi skal tage hensyn og ikke bare tro at naturen retter sig ind efter os.

Jeg er også ret sikker på at dyrene kan blive stresset ved højtlarmende nitro motorer


Det gør de ikke-Der er altid rigtigt meget vildt omkring og på militære øvelsesområder og lufthavne-Selv om der også er meget støj:eek:
FPV pilot :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9