FMFK havde et møde med kommunen og beboerforeningen.
Her blev det sagt - at der ikke må flyves nærmere end 150m til bebyggelse, ikke at misforstå beboelser.
For os gør det en stor forskel.
Nogen der ved hvad der er rigtig.
FMFK havde et møde med kommunen og beboerforeningen.
Her blev det sagt - at der ikke må flyves nærmere end 150m til bebyggelse, ikke at misforstå beboelser.
For os gør det en stor forskel.
Nogen der ved hvad der er rigtig.
BL'en er helt klar: Afstanden til bymæssig bebyggelse skal være 150 meter. "Bymæssig bebyggelse" er også klart defineret, så i de to dokumenter har du alt hvad du behøver for at overholde Trafikstyrelsens regler. Hvis kommunen vælger at anlægge andre regler, som er strammere end BL'ens, er det dem som gælder.Lært af erfaring, skal der være dialog til naboer , men vi skal vel ikke ned gradere vores flyve område hvis der ikke er nogen regel der siger det.
Altså er afstanden til bebyggelse den samme som til beboelse, det siger dokumentet fra trafikstyrelsen desværre intet om.
Mangler i den grad afklaring, også for at det ikke skal ramme vores mdl. som flyver kunstflyvning, det vil være total urimelig, hvis ingen regel siger at det er sådan det er.