Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Moth
Emnestarter
Indlæg: 582
Tilmeldt: 13 jan 2009 11:33
Kontakt:

Hvor tæt på.?

30 nov 2015 08:44

FMFK havde et møde med kommunen og beboerforeningen.
Her blev det sagt - at der ikke må flyves nærmere end 150m til bebyggelse, ikke at misforstå beboelser.
For os gør det en stor forskel.
Nogen der ved hvad der er rigtig.

Al flyvning stammer fra Full size flyvere.
Skala modeller er næsten rigtig.
Alt andet er også sjov (næsten)
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Hej Moth Ifølge luftfartsloven er det

30 nov 2015 09:09

Hej Moth

Ifølge luftfartsloven er det 150 meter til bymæssig bebyggelse. Definitionen på "bymæssig bebyggelse" kan du også finde i et officielt dokument, jeg husker ikke om det er et af Trafikstyrelsens. Men herudover kan der jo være en lokalplan der siger noget andet med hensyn til aktiviteter tæt på bebyggelse / beboelse / bymæssig beboelse.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

FMFK havde et møde med

30 nov 2015 12:26

FMFK havde et møde med kommunen og beboerforeningen.
Her blev det sagt - at der ikke må flyves nærmere end 150m til bebyggelse, ikke at misforstå beboelser.
For os gør det en stor forskel.
Nogen der ved hvad der er rigtig.


Hej Moth.

Her er en link på Trafikstyrelsens definering på dit spørgsmål:

her

Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Læser lige med her. Det

30 nov 2015 13:55

Læser lige med her. Det er trist læsning - specielt: "<...> Herudover betragtes parker, strande eller andre rekreative områder, der ligger indenfor, integreret med eller i umiddelbar tilknytning til et tæt bebygget område også som tæt bebygget område." Suk.
 
Brugeravatar
Moth
Emnestarter
Indlæg: 582
Tilmeldt: 13 jan 2009 11:33
Kontakt:

Vi ligger i landzone, speciel

30 nov 2015 14:17

Vi ligger i landzone, speciel udvalgt til støjende aktiviteter. Ingen parker, ingen rekreative områder, og kun vand når det regner
Der er 5 ejendomme på vejen og så er der ejendommen som der er berørt.
Den berørte ejendom er stillet til rådighed af kommunen til en motorcykelklub. (som vi iøvrigt har et godt samarbejde med).
DVS. at der ingen permanente beboer er.
Problemet er så når de af vores mdl. som flyver kunstflyvning (in the box) flyver træning, så kommer de for tæt på motorcykel klubbens lokalitet, men ikke for tæt på øvrig beboelse.
Lært af erfaring, skal der være dialog til naboer , men vi skal vel ikke ned gradere vores flyve område hvis der ikke er nogen regel der siger det.
Altså er afstanden til bebyggelse den samme som til beboelse, det siger dokumentet fra trafikstyrelsen desværre intet om.
Mangler i den grad afklaring, også for at det ikke skal ramme vores mdl. som flyver kunstflyvning, det vil være total urimelig, hvis ingen regel siger at det er sådan det er.


Al flyvning stammer fra Full size flyvere.

Skala modeller er næsten rigtig.

Alt andet er også sjov (næsten)
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Lært af erfaring, skal der

30 nov 2015 15:42

Lært af erfaring, skal der være dialog til naboer , men vi skal vel ikke ned gradere vores flyve område hvis der ikke er nogen regel der siger det.
Altså er afstanden til bebyggelse den samme som til beboelse, det siger dokumentet fra trafikstyrelsen desværre intet om.
Mangler i den grad afklaring, også for at det ikke skal ramme vores mdl. som flyver kunstflyvning, det vil være total urimelig, hvis ingen regel siger at det er sådan det er.
BL'en er helt klar: Afstanden til bymæssig bebyggelse skal være 150 meter. "Bymæssig bebyggelse" er også klart defineret, så i de to dokumenter har du alt hvad du behøver for at overholde Trafikstyrelsens regler. Hvis kommunen vælger at anlægge andre regler, som er strammere end BL'ens, er det dem som gælder.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
Moth
Emnestarter
Indlæg: 582
Tilmeldt: 13 jan 2009 11:33
Kontakt:

Næ, det gør kommunen ikke,

30 nov 2015 15:56

Næ, det gør kommunen ikke, det er naboernes fortolkning, som strammer reglerne .
Jeg forstår det således at der ingen bymæssig bebyggelse er, da det er en vej med 5 huse!
Men og jeg syntes det er svært at fortolke, er vores flyveområde blevet begrænset på et forkert grundlag?
Det kan jeg med min bedste vilje ikke læse mig ud af.
Altså er afstanden til bebyggelse den samme som til beboelse i landzone og ikke i bymæssig bebyggelse??


Al flyvning stammer fra Full size flyvere.

Skala modeller er næsten rigtig.

Alt andet er også sjov (næsten)
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Jeg forstår godt at du

30 nov 2015 18:01

Jeg forstår godt at du er lidt i vildrede, Moth. Specielt når det kun drejer som om et enkelt hus, der ovenikøbet ikke er fast beboet. Du skal vel have fat i MDK's Pladsudvalg og nok også inden du/I selv indvolverer kommunen for meget.
 
Brugeravatar
Moth
Emnestarter
Indlæg: 582
Tilmeldt: 13 jan 2009 11:33
Kontakt:

Hej Jeg har snakket med en

01 dec 2015 08:14

Hej
Jeg har snakket med en masse fornuftige folk i går.
Samme regler i landzone som byzone.
Opholder der sig mennesker, må der ikke overflyvning og afstanden på 150 m. skal holdes.
Så herved bliver det.


Al flyvning stammer fra Full size flyvere.

Skala modeller er næsten rigtig.

Alt andet er også sjov (næsten)
 
povlhp
Indlæg: 88
Tilmeldt: 02 jun 2014 13:40
Kontakt:

Men du må gerne overflyve

21 dec 2015 10:50

Men du må gerne overflyve built-up areas med under 200 indbyggere.
Du må ikke overflyve større menneskemængder der opholder sig i det åbne.
Hvis der er aktivitet i motorcykelklubben, så skal du nok holde dig 150 meter fra tilskuerområdet/Tribune.
Det betyder ikke at man skal holde sig 150 meter fra den side af banen hvor der ikke er tilskuere.
Jeg ved ikke om < 200 tilskuere tillader overflyvning.

Og husk proportionalitetssans. https://www.trafikstyrelsen.dk/~/med...23%202013.ashx er lavet af hensyn til helikopterpiloter, i store luftfartøjer der ved crash kan slå mange mennesker ihjel.