Alle danske modelpiloters forum

 
Ralf RC Parken
Emnestarter
Indlæg: 101
Tilmeldt: 15 okt 2010 22:35
Kontakt:

lille vinterprojekt/he 162

27 okt 2017 20:08

Moin
efter lang, lang tid kommer jeg i gang med at bygge en flyver helt fra bunden af selv.
Efter husskifte og har endelig mit værkstet so ....gehts looss... :P
Jeg er træmand og så skal det være "old school".
Jo, har bygget 3 andre helt fra bunden af (og er modelflyver siden 1997)...har prøvet meget og nu skal det være igen.
Tegning er grov og passer ikke sådan godt i spanderne. Modellen skal være sådan cirka 1050 mm kropslængde og 800 i vingespænd, det svarer ca til 1,857 bla bla bla tror jeg.
Jo det er selvfølgelig mange opgaver som man skal have planlagt og jeg (tror) har styr på det.
Jeg regnet med lige fra starten af, selve træmodellen skal veje ca 400 gr. men kan se allerede nu jeg når de 600.
og har regnet med en 50 mm fan og den giver selvfølgelig ikke nok trust. Heldigvis har jeg lavet en del klapper og så kommer Dremel med i billedet igen.
Jo jo, men hyggeligt er det, det er altså et vinterprojekt og det skal ikke være færdig her og nu, jeg tager mig god tid og hygger mig.
Her er lidt billeder og I'm coming soon.
Mvh Ralf
Vedhæftede filer
IMG_3243.PNG
IMG_3253.JPG
IMG_3255.JPG
IMG_3257.JPG
IMG_3265.JPG
IMG_3266.JPG
IMG_3277.JPG
IMG_3279.JPG
IMG_3283.JPG
IMG_3284.JPG
 
Ralf RC Parken
Emnestarter
Indlæg: 101
Tilmeldt: 15 okt 2010 22:35
Kontakt:

Re: lille vinterprojekt/he 162

30 okt 2017 17:52

moine
har flere "edf" spørgsmål til gruppen... :D
har fundet ud af at min råbygget he bliver tungere som forventet, og kommer op på ca. 800g -850g færdigbygget model, og skal jeg ikke have en fan-enhed så den kan give mindst 1100g trust?-----husk jeg er newbie :D
Nu skal der en anden fan-enhed til og har max plads til en 64mm....(heldigvis har jeg bygget godt med klapper i denne model) :mrgreen:
Mit problemet er at ----kun det bedste(Schûbler) er godt nok --- men vi har skiftet hus og budget er ikke så super til det "projekt" siger fru Jensen :)
Findes der en alternativ fan som jeg kan bruge hvis det var?
Anden opgave er finde lipo som holder "peak-tal" uden det knækker ved hårdt brug......(har hørt om Stefansbatterier fra Tyskland) og han tester dem inden de bliver solgt.
jepp, jeg hygger mig med det småt .

Mvh. Ralf fra RC Parken