Tak!
@Torben
Rorudslag var reduceret til de 'Belgiske' (
RCgroups
) Ail: +17/-10mm, Ele: +16/-13mm , Rud: +-15mm. Combined in V-tail +30/-25mm. Flaps one:15mm, full flaps: 35mm. Rorudslag virkede umiddelbart ok, respons, men langtfra hidsige.
Tyngdepunkt præcist efter tegning / den Belgiske.. nok for præcist med tyngdepunktsvægt.. to fingre og så i virkeligheden 1-2cm længere fremme end det opgivne, det er min fornemmelse. Nyt sæt er ankommet fra RBC-kits, hurtig ekspedition igen.
De fræste dele ser lige et hak bedre ud denne gang, nye fræsere og måske mindre skævt finer, alle plader er fræst helt igennem og ingen uldne kanter der skal slibes efter.Til gengæld var canopy og øvrige klare dele helt i skoven, meget lidt gennemsigtige for at sige det pænt.
Forklaringen var simpel, beskyttelsesfilmen indvendigt er nu klar, ikke hvid eller blå, så da jeg endelig fandt kanten og tog filmen af, så stod tingene klart igen
Har brugt fabriksferien på at få min 30*30*40 3D-printer (RatRig V1.1) operativ så f.eks. intake duct kan printes i et stykke og
for at kunne prøve filament med carbon.Det tager lidt tid at kalibrere alt op fra bunden, nu spiller det, tænd printer, send printjob, vent på overførsel og opvarmning, se de første lag blive printet, vent... køl ned, færdigt print!Stor tak til oprydningsholdet (Ole og Jens), de to poser med stumper fra crash stedet indeholdt alt ned til mindste skrue.
Vinger og haleplan er nogenlunde ok, men forkrop fra vinge og frem, pulver.Første version kan nu være i en skoæske Altså, ny airframe, genbrug erfaringer og dele..