Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Open el. close duct ?

01 maj 2015 21:12

Open el. close duct ?
Mvh.
Arvid
 
Peter Bech
Emnestarter
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

Open el. close duct ? Mest

01 maj 2015 23:58

Open el. close duct ?


Mest sandsynligt bliver det open duct,
Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Mest sandsynligt bliver det open

02 maj 2015 10:22

Mest sandsynligt bliver det open duct,


Så husker du :) her
Mvh.
Arvid
 
Peter Bech
Emnestarter
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

Så husker du :) http://www.schuebeler-jets.de/zubehoer/einlauflippen.html Yeps,

02 maj 2015 11:51

Så husker du :) her


Yeps, der vil i så fald komme læbe på.

Jeg har kun eet problem: Udblæsningen skal jo ikke være open duct men med et Y-rør.

Hvordan p.. laver man sådan et når man ikke er modelbygger, men kun er en sølle pilot....
Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

02 maj 2015 16:49

[QUOTE=Peter Bech;672588]Så er vi i gang med prøvemonteringerne,. her hovedhjul og fan.[/QUOTE]



Hej Peter

Ved ikke om du kender den ? men ved Open Duct mener jeg at der er en fingerregel om at afstand mellem indsugning og Fan skal være mindst ca.

som bredde på fan !:)

Som du ser på mit billede fra min T45

Rød=bredde på fan minus spinner

Grøn= afstand Fan-indsugnings kant



Men du kan/skal få det rigtige oplyst hos Schübi :)



Og Steffen bygger jo en Yellow Aircraft F15, så her fra post #101 kan du få en masse inspiration og ideer om Bukserør/hosenrohr/schubrohr

[URL]http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/274817-Yellow-Aircraft-F-15-Eagle?p=2839325&highlight=Schubrohr#post2839325[/URL]



Mener at han kommer til Effeln EDF Meeting 8-9 August :D
Vedhæftede filer
openduct.jpg
openduct.jpg (134.21 KiB) Vist 1991 gange
Mvh.
Arvid
 
Peter Bech
Emnestarter
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

Der er kommet gang i

12 jun 2016 21:48

Der er kommet gang i F15'eren nu!

Det lykkedes ikke at få hjælp til støbning af udgangsducten sidste år så jeg er selv gået i gang .

Jeg har fået lavet støbekerner til "bukserne" og nu skal der slibes og pudses og støbes udgangsrør.

Når de er støbt og krydsstivet med kulrowing, smelter jeg støbekernerne ud med acetone. og pudser indvendigt.

På kroppen mangler der kun akkufastgørelse, så er vi tæt på prøvessamling og prøvekørsel.

Target for jomfruflyvning er Lindtorp uge 28 (Nusernes sommerlejr).
Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN
 
Peter Bech
Emnestarter
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

02 jul 2016 21:01

Det var sværere end end jeg have regnet med at lave ducts med skum/glas /acetone metoden, så det blev en anden slags "composit": En blanding af førstnævnte til "bukserne" suppleret med "lige rør" lavet af 0,4 x-finer og lidt bændler etc.

Er nu i lod og mangler kun at få montere modtager og de 2 modtager batterier, samt et separat batteri til hjulbremserne.

Så er vi Lindtorp uge 28 klar
Vedhæftede filer
f15_duct.jpg
f15_duct.jpg (27.73 KiB) Vist 1992 gange
Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN
 
ClausT
Indlæg: 5509
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Ser godt ud Peter! glæder

03 jul 2016 00:11

Ser godt ud Peter! glæder mig til at se den i luften.
 
Brugeravatar
Stenild
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 24 apr 2002 10:52
Geografisk sted: Aars
Kontakt:

Kom den i luften?

18 jul 2016 22:09

Kom den i luften?
Mvh

Brian Stenild

 
Peter Bech
Emnestarter
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

Kom den i luften? Desværre nej:

20 jul 2016 00:11

Kom den i luften?


Desværre nej: Slør på højderoret skulle rettes. Rettelsen blev gennemført men min testpilot (Kasper Holger) rejste hjem før rettelsen var gennemført.

Så det bliver i Falken i stedet for om et par uger når folk er hjemme igen.

Generelt er det sådan, at servo- og rormonteringen som er blevet lavet af den originale bygmester i USA (ham som Kannegård løbte modellen af), ikke lever ikke op til de standarder vi bruger her i landet. Godt nok er der brugt 2,5mm stænger med 3mm gevind, men det er jo ligegyldigt hvis link hullerne er boret med 2,2mm i stedet for 2,0000.

Så jeg udskifter alle horn med alu og bruger 3mm kuglelink i stedet.


Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN