Alle danske modelpiloters forum

 
Mnemonic
Emnestarter
Indlæg: 449
Tilmeldt: 05 feb 2009 15:39
Kontakt:

Multirotor, Naze32, FlycamOne GPS modul

05 dec 2015 17:13

Hej,

Jeg er begyndt at hygge mig lidt med noget multirotor. På min 250'er multirotor sidder der en Naze32 full flight controller, og denne understøtter som bekendt GPS.

Nu ligger det sådan at jeg har en FlycamOne GPS liggende i skuffen som jeg aldrig har haft glæde af, da FlycamOne er noget frygteligt bras, og det så vidt jeg ved aldrig lykkedes dem at lave noget software som gjorde det muligt at benytte den GPS enhed. Anyway... Videre til sagen... (GPS enhed - her)

Kan jeg bruge denne GPS enhed på min nye multirotor? Så vidt jeg kan se at det stik den har et 10pin stik, som jeg tænker muligvis kunne være denne her: her

Det ser dog ud til at hvis det er denne her, så skal den bruge 3v og ikke 5v som jeg har tilgængeligt på min multirotor.

Hvad mener i, er det dødfødt, eller kan jeg via lidt lodning og kreativitet få det til at virke?

Hvad skal jeg eventuelt sætte sammen for at få det til at virke. Kan jeg blot regne med at hvis jeg forbinder den som her, og skipper resten af ledningerne, at det vil virke? her

Mit elektronik stade er højt nok til at jeg er farlig. :)

Glæder mig til at høre jeres svar...

Vh Brian.
/Brian
Medlem af NFK
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hej Brian. Jeg tror du kommer

06 dec 2015 10:09

Hej Brian.
Jeg tror du kommer nærmere et svar hvis du stiller dit spørgsmål under multirotor. Jeg kender ingen af de nævnte enheder.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)