Alle danske modelpiloters forum

 
Modelflyver Nicolai
Emnestarter
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03 jun 2017 10:08
Kontakt:

Vandtæt elektronik til vandflyver

03 jun 2017 10:55

ÅHej
Min far og jeg har for nylig sat pontoner på hans træningsflyver, volatex Exchange. 
Da vejret var stille i går aftes, var vi derfor nede og prøve hvordan det var at taxie med den på vandet, for at få en fornæmmelse for hvordan det var. 
Jeg styrede modellen, idet jeg har mest erffaring, men vi så begge, at der var nogle potentielle problemer. 
Flyveren er ca. en meter lang og pontonerne er så vidt jeg husker 54 cm. 
Idet jeg prøvede at taxie med mere og mere fart, lagde vi mærke til, at pontonerne begyndte at dykke. 
Jeg blev derfor lidt urolig for min AR8000 modtager og den anden elektronik, der sidder i flyveren, i forhold til hvis flyveren skulle chrashe/dykke under start eller landing. 
Jeg har set en video fra FliteTest, om hvordan man kan gøre elektronikken vandtæt, så det ikke tager skade, hvis flyveren tager vand ind efter en dårlig start eller landing.  
https://youtu.be/s4z8QMgTEA4
Er der metoder, der giver samme resultat (vandtæt elektronik), men som ikke kræver, at jeg skal jagte de der spraydåser med stor sansynlighed for ikke at kunne finde den?

På forhånd tak. 
Nicolai. 
 
Niels Just
Indlæg: 508
Tilmeldt: 04 maj 2007 06:51
Kontakt:

Re: Vandtæt elektronik til vandflyver

03 jun 2017 11:32

Hej Nicolai.

Corrosion X kan købes på
www.weboil.dk
Niels
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Re: Vandtæt elektronik til vandflyver

03 jun 2017 23:54

Loddelak er lavet til at beskytte print, de fleste elektronik pushere har det.

Der er også noget der hedder PlastiDip det er noget gummihud der kan sprayes på eller også males/duppes på med en vatpind og det kan pilles let af bagefter, det kan også findes i DK.

Corrosion X har det problem at det aldrig tørrer så det samler støv.

Multiracerne bruger alle 3 metoder og den med støv samling kommer fra dem. ;)
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Brugeravatar
jørgen hvass
Indlæg: 1079
Tilmeldt: 20 jun 2002 13:29
Geografisk sted: dragør
Kontakt:

Re: Vandtæt elektronik til vandflyver

12 jun 2017 14:29

hej
flyver selv med vandflyver og sejler med powerboat både benzin og EL i saltvand .

din ESC fylder du med vådrums sealing.
din modtager pakker du ind i kondom eller klipper fingerne af en gummihanske og bruger dem.
mvh kvass
kvass