Alle danske modelpiloters forum

 
bjørn agger
Emnestarter
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26 apr 2018 21:34
Kontakt:

HJÆLP SØGES .JEG ER PÅ HERRENS MARK

27 apr 2018 15:13

Jeg har en spektrum dx 7 med Ar 6200 modtager.Har flyttet en modtager fra EL model til benzin model og har givet flyet ny plads i sender og bindet. sender og modtager  har kontakt ,MEN JEG HAR OVERHOVEDET INGEN KONTAKT TIL SERVOER.Der er nyt modtager batt ,har prøvet med 3 forskellelige og 2 modtagere intet hjælper. HVA GØR DEN GAMLE ?????
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: HJÆLP SØGES .JEG ER PÅ HERRENS MARK

27 apr 2018 16:26

Måske et tåbeligt spørgsmål, men alligevel.
Vender servostikkene rigtigt???

Hvis - ikke sidder korrekt virker servoerne ikke.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
KSN
Indlæg: 150
Tilmeldt: 23 sep 2005 16:05
Kontakt:

Re: HJÆLP SØGES .JEG ER PÅ HERRENS MARK

29 maj 2018 08:09

Hej

Havde et lignende problem

Fandt ud af at når jeg slukker sender og modtager i forbindelse med binding, skal den gamle pc regel med 30 sek før man tænder overholdes.

derefter virkede alle minesendere som før har drillet.

mvh Kaare
Mustang 2,1 m
F16 1,5 m
F84 1,7 m
B17 1,8 m
Moskito 1,3 m
Spitfire 1,4 m
Spitfire 1,4 m
QR-350
:)
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: HJÆLP SØGES .JEG ER PÅ HERRENS MARK

29 maj 2018 09:16

Jeg har ikke alverdens forstand på dette 2.4 Ghz, men har hørt andre tale om, at flyttes en modtager til et andet fly, skal den gamle model slettes i senderens hukommelse før det virker.
Jeg er ikke sikker på, at det er rigtigt, men måske et forsøg værd.
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: HJÆLP SØGES .JEG ER PÅ HERRENS MARK

29 maj 2018 19:57

Flyvetossen skrev:
Jeg har ikke alverdens forstand på dette 2.4 Ghz, men har hørt andre tale om, at flyttes en modtager til et andet fly, skal den gamle model slettes i senderens hukommelse før det virker.
Jeg er ikke sikker på, at det er rigtigt, men måske et forsøg værd.


Det er ikke rigtig modellen i senderen kan uden problemer bindes til en ny modtager

Man kan også binde en ny model i senderen til den modtager som en anden model bruger i senderen men nu vil den gamle model i senderen så ikke længere virke på modtageren

Når man binder en modtager til en model så er det kun den model som virker på den bundet modtager

Der kan selvfølgelig være sendere som ikke har denne model beskyttelse men så ville begge modeller formentlig virke på samme modtager



Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: HJÆLP SØGES .JEG ER PÅ HERRENS MARK

30 maj 2018 08:23

MrFox skrev:
Man kan også binde en ny model i senderen til den modtager som en anden model bruger i senderen men nu vil den gamle model i senderen så ikke længere virke på modtageren

Når man binder en modtager til en model så er det kun den model som virker på den bundet modtager

Der kan selvfølgelig være sendere som ikke har denne model beskyttelse men så ville begge modeller formentlig virke på samme modtager

Det er det som Spektrum kalder "Model Match" og det tror jeg alle deres sendere har  8-)

Bjørn, har du sikret dig at der rent faktisk er sat noget travel på servoerne? Hvis travel står til 0%, så vil de jo ikke bevæge sig.
En anden ting der ville være rar at vide er om servoerne er drevet til den position de har? Det kan du teste ved at tænde for det hele, og så forsøge at dreje servoen med fingrene. Hvis servoen stritter imod, så betyder det at modtageren fortæller servoen hvor den skal stå. Hvis den ikke stritter imod, så er det fordi servoen ikke får signal fra modtageren af den ene eller anden årsag.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Ivan Thor Børge
Indlæg: 8
Tilmeldt: 08 feb 2017 08:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: HJÆLP SØGES .JEG ER PÅ HERRENS MARK

30 maj 2018 09:10

Jeg tror i er udsat for en Trold :!:
En der skifter fra EL til brændstof må være gal :lol:
GUD er noget mennesker har opfundet for at have noget at tro på! Religion skaber splid!
Religion er dog det eneste, der kan få fattigdom til at være en dyd....