Alle danske modelpiloters forum

 
Teddy Hansen
Emnestarter
Indlæg: 194
Tilmeldt: 17 jan 2002 20:51
Kontakt:

Hjælp til 9V power supply

08 okt 2018 12:48

Hej.
Min knægt spiller elguitar, og til det bruger han nogle effekt pedaler, og de bruger 9V batterier. Man kan imidlertid købe forskellige strømforsyninger, men de koster jo lidt på hans SU budget.
Jeg har så overvejet om jeg selv skal lave en, men er ikke sikker på at det kan svare sig. En ny med udtag til 5 pedaler koster ca. 800 kr, så mit spørgsmål er om man selv kan lave det meget billegere? Jeg har ikke selv forstand på at designe selve printet og komponenterne, men jeg kan sagtens finde ud af at lave print og lodde komponenterne på. Jeg ved også godt der er noget arbejde i det, men det kunne jo være sjovt nok at give ham noget jeg selv har lavet.
Jeg tænker bare at man hurtigt nærmer sig de 800 kr., inden man har alle komponenter og kabler osv.
Har i noget bud på en billig løsning, som også skal kunne tåle at komme med ud at spille? Billederne er fra Thomann.com, hvor jeg har set en sådan.
Vedhæftede filer
9V dc power supply5.png
9V dc power supply4.jpg
9V dc power supply3.jpg
9V dc power supply1.jpg
MVH

Teddy Hansen
Næstved Modelflyveklub
 
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Hjælp til 9V power supply

15 okt 2018 10:32

Jeg kan ikke tro sådan en pedal bruger særlig meget strøm, de kan jo kører på et 9V batteri.

Du kunne bruge et par stykker af disse.
https://www.elextra.dk/details/H16044/u ... v-1a-to220

og bruge en gammel bærbar strømforsyning eller ligende.

Bare husk at switch mode forsyninger "larmer", og det kan påvirke lyden fra pedalen i form af støj og ligende.
Jeg tror de "rigtige" forsyninger har lavet en masse krum-spring for at minimere dette, nok derfor prisen er så høj.

Jeg ville nok kigge på at sætte et filter på forsyningen måske et LC filter? hmm et par jernkerner hist og her bør også hjælpe en del.

/zik zak
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Lagoni
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 aug 2018 13:40
Geografisk sted: Nærum
Kontakt:

Re: Hjælp til 9V power supply

28 okt 2018 10:46

Jeg spiller også selv elguitar, og det eneste man lige skal være opmærksom på hvis man køber/bygger en adapter, er at mange pedaler har plus og minus omvendt i DC stikket i forhold til resten af verden :?.
Dvs. der er plus på ydersiden og minus i midten:
Billede