Alle danske modelpiloters forum

poul bentzen
Emnestarter
Geografisk sted: NÆSTVED
Kontakt:

Gadekryds !

30 apr 2009 05:11

Har taget vingerne ( minus hele midterdelen, som var knust ,og lavet en hel vinge. Flyet var en el-svæver fra Reichard, som jeg aldrig blev rigtig gode venner med. Den havde V-hale og selvom jeg syntes, at jeg havde justeret træk på komb. højderor opg sideeror, så ville den det anderledes. Efter et voldsomt styrt, opgav jeg at genopbygge modellen, den var simpelthen DØD. Da kroppen var OK, overvejede jeg at skære midterstykket af vingerne ud, og se om man kune lave et fly med den nu meget mindre i spændvidde. I skrivede stund er jeg stadig undervejs med ombygningen, men jeg glæder mig til resultatet, jeg tror på en god svæver. Nærmere vil følge i næste afsnit,

Med venlig og håbefuld hilsen Poul

poul bentzen
Emnestarter
Kontakt:

Mit umiddelbare problem er vist,

04 maj 2009 22:57

Mit umiddelbare problem er vist, at få en svæver bygget sammen af 2 forskellige fly. Jeg har checket indfaldsvinkel på både hovedvinge såvel som haleplan, så den side af sagen burde være OK.
Hvorfor ligger den helt forkert i luften..
Total ustabil .Har jeg gjort noget forkert ?? Det er en V.-hale flyver !! Alle rorudslag er checket og og OK, men alligevel, når flyet kommer i luften, så flyver den ligeud 20-50 ,eller ligeud og opad,men så går det galt. Den lystrer ikke mine kommandoer fra senderen, og efter få minutter går den i jorden.

Med venlig hilsen Poul

Jeg flyver med den samme sender ( MC 12), 7 andre fly uden problmer.

Mvh Poul

FMo
Kontakt:

Hej Poul Det er nok ikke

05 maj 2009 11:42

Hej Poul

Det er nok ikke til at klare "pr. brev"
Modeller med V-hale kan godt opfører sig lidt anderledes en normalt men da ikke så de ikke kan styres?
Jeg ved ikke hvad du mener med ligeud 20 - 50 ? er det meter du mener?
Lige umidelbart kunne jeg forestille mig at du måske har fået placeret Lataralcenteret forkert, det skal ligge lidt bag tyngdepunktet, - men det skulle ikke virke som du beskriver.
Kan det ikke være radiofejl?

FMo

poul bentzen
Emnestarter
Kontakt:

Jeg har checket systemet, og

05 maj 2009 22:37

Jeg har checket systemet, og alt ser ud til at virke som det skal, men selvfølgelig......?

Mvh Poul