Kopi af besked:Tommy: Er du tilpas med ovenstående for 2007?
Ja, så behøver jeg jo ikke at smide noget ud, før end til næste år (måske det løser sig selv [B)]), og jeg kan måske godt klare mig med nogle middelmådige HOPF celler, selv om de ikke når op på siden af Jeres egne super zappede, og matchede IB4200 shv/World Champion celler, og LiPO.
Jeg har stadig 3 stk. IB4200 (ikke shv), og 3 stk. GP4300 10 celles pakker, som har overlevet sæsonen, og fortsat er i god form, så F5F er nok ikke så hård ved NIMH cellerne, som F5B, eller også er min amerikanske discount motor ikke så hård ved cellerne, som en kvalitets Plettenberg ;)
Men jeg har da "ødelagt" 3 stk. IB4200 pakker: 1. kunne ikke tåle 8 A på NiCd program ved ca. 35 grader C omgivende temperatur. 2. kunne ikke tåle sammenstød med en hård og stenet tysk mark. 3. kunne ikke tåle >>250 A (Schulze future 18.149F var >116 grader C !) [:o)]
Men i F5F bliver jeg jo nok nød til at springe på LiPo vognen, hvis jeg skal have en lille chance for at være med.
Jeg tror stadig, at LiPo holder spændingen under last meget bedre end NIMH, så forslaget om max 12 celler NIMH i F5B ville efter min mening være helt urimeligt.
Men hvilken motor er velegnet til 4S LiPo i F5B ?
Kan en hot (6700-6800 omdr./V) discount motor klare 4S LiPo = ca. 288 A med en RFM 17 X 18 ?
Jeg tror godt motoren kan (bliver <77 grader C ved godt 250 A), men kan motorakkuen, og regulatoren ?
Omvendt vil en gammel 16 celles motor kun trække ca. 210 A.
Er der nogle, som ved, om LiPo celler tåler en let deformering, som for eksempel, at trykke hjørnerne lidt ?
Jeg har selv krøllet en lille LiPo pakke en del, og det så ikke ud til at gøre noget.
Tommy :)