Alle danske modelpiloters forum

Brugeravatar
Ruben Sonne
Emnestarter
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Optrækkerstativ?

09 mar 2009 22:29

Hejsa.

Er der ikke nogen frittere, der ligger inde med et billede eller to af et optrækkerstativ

Skal gerne nå at lave og have et med til Vejle.

Hjælp

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King

klein
Kontakt:

Hej Ruben. Man tager en medflyvende

10 mar 2009 08:31

Hej Ruben.

Man tager en medflyvende modelflyvekammerat.
Han tager med tommel og pege fat om motoren, mens du fylder omdrejninger på motoren.
For at beskytte "Aeroplanet" kan din hjælper bruge sin frie hånd til at værne mod overtorque af motor, ved at holde hånden mellem motor og model.

Sådan har det fungeret for mig og mine modelflyvekammerater siden jeg startede med fritflyvning i starten af 90érne.

P.s. Der findes nogle opstillinger som jeg kun har set brugt til "microfilm" flyvere, det kan være Jørgen "MFN" har nogle billeder af sådanne en opstilling.

Mvh. Martin

Martin Klein Follmann
Kolding Modelflyve Klub (RC)
Taulov Modelflyve Klub (FF)

Siren Hotliner, Spirit, Spirit Elite, Seahawk & div. vinger

MFN
Kontakt:

Hej Ruben. Et professionelt optrækkerstativ inkluderer

10 mar 2009 15:02

Hej Ruben.

Et professionelt optrækkerstativ inkluderer en momentmåler, som viser drejningsmomentet på elastikken efterhånden, som du snor den.

Du kan gøre som Martin foreslår eller tage et lille brædt, f.eks. 10x20 cm med en lille krog på (1-1.5 mm pianotråd)med. Dette "stativ" sætter du fast på et bord eller en stol med en lille skruetvinge. Vupti, du kan klare optrækket alene. Motoren sættes først på propelkrogen på modellen og derefter på den bageste krog.

Happy flying

Jørgen

Brugeravatar
Ruben Sonne
Emnestarter
Kontakt:

Hej Klein. Den med den medflyvende

10 mar 2009 17:47

Hej Klein.

Den med den medflyvende modelflyvekammerat virker ikke med mine unger, desværre. Men jeg vil gøre rigt brug af den om 14 dage......

Jørgen: Det tror jeg, selv jeg kan klare uden billeder!
Tak for input, vi ses...

Ruben

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King

Brugeravatar
Ruben Sonne
Emnestarter
Kontakt:

Hej Klein. Den med den medflyvende

10 mar 2009 17:47

Hej Klein.

Den med den medflyvende modelflyvekammerat virker ikke med mine unger, desværre. Men jeg vil gøre rigt brug af den om 14 dage......

Jørgen: Det tror jeg, selv jeg kan klare uden billeder!
Tak for input, vi ses...

Ruben