Alle danske modelpiloters forum

oleoberg
Emnestarter
Kontakt:

Victory svævemodel A2

21 mar 2009 09:02

Hej
Der skulle vel ikke være en der ligger inde med et byggesæt til en Victory. Jeg har et byggesæt til Maverik ½A Gasser jeg eventuelt kan bytte med.

:D

Ole
Lad være med at bekymre dig om noget du ikke kan gøre noget ved.
OY 6150
ole.oberg(snabela)bbsyd.dk

poul bentzen
Geografisk sted: NÆSTVED
Kontakt:

Jeg kan kun sige, at

26 mar 2009 00:18

Jeg kan kun sige, at efter at have bygget og fløjet 2 Victory, så er det noget af det smukkeste svævefly, der nogensinde har forladt jordoverfladen. Bliv ved med at søg, og jeg håber virkelig, at du finder. Der er efter min mening noget helt specielt skønt over de "gamle,rigtige" svævefly, i forhold til de moderne ( men også dejlige) ARF-fly.Jeg snakker her ikke blot om nostalgi, men om modelbygning i sin bedste form !Og det kan da godt være, at de moderne GRP-fly har et bedre glidetal end Victory, men de er ihvertfald IKKE kønnere, men det er jo ligesom med kærlighed..... man bliver blind.
Med venlig hilsen POUL

oleoberg
Emnestarter
Kontakt:

Hej Ja, det har du så

26 mar 2009 14:47

Hej
Ja, det har du så evigt ret i. Havde engang en model lavet af det daværende D.M.I. byggesæt. Det kunne være dejligt at sen den glide gennem luften igen.

Venlig hilsen
Ole
OY 6150
her

OY 6150

FMo
Kontakt:

Hej Du kan købe tegning til

26 mar 2009 15:54

Hej
Du kan købe tegning til Victory 69 hos Dansk Modelflyve Veteran Klub
(DMVK) bare skriv de 4 bogstaver på Google så kan du se det store udvalg der er til rådighed !

Det er faktisk ikke det helt store arbejde at bygge sådan en model "fra bladet" byggesæt bliver svært at opdrive?

MVH

FMo

MFN
Kontakt:

Hej Ole Oberg. Har du engang

26 mar 2009 22:43

Hej Ole Oberg.

Har du engang boet i Tinglev og besøgt Harreslev Modelflyveklub hos mig nede i Sydslesvig?? Det er tilbage i firserne.

MVH

Jørgen Korsgaard

PS. Jeg har desværre heller ikke noget Victory byggesæt. Modellen var en til kassen tillempet udgave af Hans Hansens VM-vinder fra 1953. Modellen hed oprindelig Aurikel. Tegningen til DEN model kan man også få hos veteranmodelflyverne ... og den flyver lidt bedre end en Victory!

PS 2: FMo: Termikken gik til 1700 meter i tirsdags, da jeg fløj PFT tjeks hernede i det sønderjyske. Plus 2 grader ved jorden og minus 12 deroppe. En vidunderlig, men kold oplevelse!!

FMo
Kontakt:

Hej Jørgen Du må ikke skrive

26 mar 2009 23:20

Hej Jørgen

Du må ikke skrive sådan noget ! forårstermikken er bare skøn og jeg får lyst til at køre en tur til Slaglille og låne et fly????
Desværre er det en del år siden jeg deponerede mit certifikat, og min gangkultur tillader snart heller ikke modelflyvning - sørens osse!

Fortsat gode ture !

Finn Mortensen

jan linnebjerg
Kontakt:

Hej jeg har en god

27 mar 2009 08:01

Hej jeg har en god vinge til sådan en fra en ældre mand i Grenå. måske du kan bruge den ? mvh. Jan Linnebjerg 7441 Bording Airport DK.
Pensionisten Bording

oleoberg
Emnestarter
Kontakt:

Hej Jan Tak for tilbudet men

03 apr 2009 08:12

Hej Jan

Tak for tilbudet men der er nu for langt op til dig for at hente den, det var ellers hyggeligt at møde dig.:D

Og til Jørgen K

Jo det er rigtigt nok, jeg og mine to drenge var nede og besøge dig engang i 80'erne, men så tabte vi interessen. Nu har vi meldt os tilbage, undertegnede har fået lidt mere tid efter man er blevet pensionist.
De bedste hilsner
Ole

OY 6150

oleoberg
Emnestarter
Kontakt:

Hej Jan Tak for tilbudet men

03 apr 2009 08:12

Hej Jan

Tak for tilbudet men der er nu for langt op til dig for at hente den, det var ellers hyggeligt at møde dig.:D

Og til Jørgen K

Jo det er rigtigt nok, jeg og mine to drenge var nede og besøge dig engang i 80'erne, men så tabte vi interessen. Nu har vi meldt os tilbage, undertegnede har fået lidt mere tid efter man er blevet pensionist.
De bedste hilsner
Ole

OY 6150

lpi
Kontakt:

Du kan købe tegningen her www.dmvk.dk Du

03 apr 2009 12:08

Du kan købe tegningen her

her

Du kan se udvalget under tegninger, og ellers går du bare ind under "Kontakt" og tager fat i formanden.

Så kommer tegningen for en pris af ca kr. 100 + forsendelse
lpi
alias
Lars Pilegaard