Tak for at du deler dine erfaringer. Der er ingen tvivl om at der er opstået dårlig forbindelse til en del af den beskadigede celle. Under opladning er strømmene små i fht. afladningen under flyvning. Husk at tabene i en dårlig forbindelse stiger med kvadratet på strømmen. Dvs dobbelt strøm giver 4gange så stor varmeudvikling, og giver et hotspot internt i en dårlig celle, som så kan så starte en brand. Hvis man har et udvendigt beskadiget batteri, kunne man vel afsløre om det elektrisk er OK ved, at belaste det med feks, et par bilforlygte pærer samtidig med, at man måler på de enkelte celler med et batterimeter. Derved vil en svag celle vise et større spændingsnedgang dvs uballance og cellen er farlig at flyve med. En almindelig 12V forlygte pære er på ca. 60W og belaster et fudt opladet 3s lipobatteri med 5A. Jeg har samlet en del forlygte pærer hvor den ene glødetråd er gået. Jeg har så loddet dillenæbsledninger på den gode glødetråd, og bruger disse pærer i serie - og parrallel kombination til belastning og afladning af diverse batterier.
Med venilg hilsen Ole