Alle danske modelpiloters forum

 
toms
Indlæg: 180
Tilmeldt: 05 aug 2004 23:30
Kontakt:

Jeg har en F27Q Stryker,

23 aug 2013 17:42

Jeg har en F27Q Stryker, som jeg "kom til" at sætte en 4S akku i... så fik jeg tilfældige radiofejl, på alt lige fra 15 meter. Med fuld gas.
Anlæg, DX6i med original spekrum modtager. Begge gange det skete var det kortvarigt, så jeg fik ikke smadret noget.

Der er ikke noget specielt i vejen med udstyret, det er bare ikke bedre. Pas på støj fra din ESC.

-Thomas.
Mere telemetri.. http://www.rcsense.com"
 
Jess Scharling
Indlæg: 71
Tilmeldt: 20 jul 2006 12:55
Kontakt:

Nixen. Antennen er vinklet på

24 aug 2013 01:00

Nixen. Antennen er vinklet på senderen så den aldrig peger på modellerne, og der var rigelig med spænding både på sender og batterierne i flyet (begge dele nyopladet). Afstanden fra sender til model har max været 75 m flyvende i en højde af måske 20 m, så det burde ikke være et rækkevidde problem. Men du har ret Breitenstein - hvis det var en Brown-out skulle jeg jo netop se en blinkende diode.

Hvad hulen kan det så være ? Jeg vil da helst undgå at skulle have ekstra ballast ombord i form af separat batteri og BEC specielt i mindre modeller.
JS
 
Brugeravatar
Thomas I Nielsen
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 21 mar 2004 22:43
Kontakt:

Det er den her http://www.sloughrc.com/default.asp Deres procedure

24 aug 2013 08:05

Det er den her

her

Deres procedure er lidt kringlet. Du får først en ordrebekræftelse uden fragt. Så kommer der en mail med beregnet fragt som du skal accepetere.


Den fås også her. Har handlet der også og mener deres shop er lidt nemmere at komme igennem.

her



Takker for Info. God weekend :)

Mvh.
Thomas
Mvh.
Thomas I. Nielsen.
OY 2456.
A & H Certifikat / Kontrollant.
Klub: GRCC - Ishøj Helikopter Klub.
 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

Nixen. Antennen er vinklet på

24 aug 2013 08:41

Nixen. Antennen er vinklet på senderen så den aldrig peger på modellerne, og der var rigelig med spænding både på sender og batterierne i flyet (begge dele nyopladet). Afstanden fra sender til model har max været 75 m flyvende i en højde af måske 20 m, så det burde ikke være et rækkevidde problem. Men du har ret Breitenstein - hvis det var en Brown-out skulle jeg jo netop se en blinkende diode.

Hvad hulen kan det så være ? Jeg vil da helst undgå at skulle have ekstra ballast ombord i form af separat batteri og BEC specielt i mindre modeller.

du kan få bec der ingen ting vejer og du behøver ikke seperat strømforsyning du loder becen på din esc ledning så bliver både din esc og bec forsynet af drivlipoen :D hvis esc ikke skulle kunne følge med eller står af er der backup af bec.bare husk at cutte den røde ledning på esc hvis da din modtager ikke kan klare så mange v :)
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"
 
Ole Gørtz
Indlæg: 501
Tilmeldt: 28 jun 2007 13:24
Kontakt:

Når, Thomas får signaludfald på

24 aug 2013 11:22

Når, Thomas får signaludfald på RX, fordi han "kom til" at sætte 4s batteri i sin flyver, så skyldes det termisk overbelastning af bec, Når man går fra eks. 12V til 16V, og eks. bruger 1A til radio og servoer så går tabene ved eks. 6V servo spænding fra (12-6)V*1A= 6W op til (16-6)V*1A=10W tab over den lineære bec. derved aktiveres den på chippen indbyggede temperatur beskyttelse og regulatoren lukker kortvarigt ned. Der ikke tale om støj fra esc. men grov overbelastning af bec chippen, den kan ikke komme af med varmen. Iøvrigt varmer bec. chippen regulatorens powermos transsistorer op og ved 125 grd. cel. har disse dobbelt så stor on modstand og derved dobbelt strømvarmetab. Det er således en rigtig dårlig ide, at køre med 4s batteri på en lineær bec. Brug en separat switchmode bec. eller separat modtager batteri.

Med venlig hilsen Ole
 
psindrup
Indlæg: 4152
Tilmeldt: 25 nov 2007 12:29
Kontakt:

Når, Thomas får signaludfald på

24 aug 2013 13:47

Når, Thomas får signaludfald på RX, fordi han "kom til" at sætte 4s batteri i sin flyver, så skyldes det termisk overbelastning af bec, Når man går fra eks. 12V til 16V, og eks. bruger 1A til radio og servoer så går tabene ved eks. 6V servo spænding fra (12-6)V*1A= 6W op til (16-6)V*1A=10W tab over den lineære bec. derved aktiveres den på chippen indbyggede temperatur beskyttelse og regulatoren lukker kortvarigt ned. Der ikke tale om støj fra esc. men grov overbelastning af bec chippen, den kan ikke komme af med varmen. Iøvrigt varmer bec. chippen regulatorens powermos transsistorer op og ved 125 grd. cel. har disse dobbelt så stor on modstand og derved dobbelt strømvarmetab. Det er således en rigtig dårlig ide, at køre med 4s batteri på en lineær bec. Brug en separat switchmode bec. eller separat modtager batteri.

Med venlig hilsen Ole


Jeg tvivler altså stærkt på at en temperaturbeskyttelse kan lukke ned og lukke op igen, på millisekunder - eller tiendedele af sekunder. Dertil er der alt for stor termisk træghed i hele BEC'en.
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."
 
toms
Indlæg: 180
Tilmeldt: 05 aug 2004 23:30
Kontakt:

Sikke noget ævl, Ole. Vær

24 aug 2013 21:25

Sikke noget ævl, Ole. Vær venligst opmærksom på, at du skal skrive når du gætter.
Min ESC/BEC er rated til 6S, og nej, den var IKKE overbelastet/overophedet.
Tror du virkelig forskellen fra 3-4S skulle være så afgørende? Samme forskel opnår du ved at gå fra 3 til 5 servoer, eksempelvis.
Bortset fra det, har du selvfølgelig 100% ret i, at BEC'en (fordi den er lineær) skal afsætte endnu mere varme, og det KAN give problemer. Det var bare ikke tilfældet her. ;)

Mvh Thomas
Mere telemetri.. http://www.rcsense.com"