Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Bent, lige under din tråd

14 nov 2013 08:56

Bent, lige under din tråd er en interessant tråd af Rocker-Keld "her", som har mistet sin flyver på lignende vis som dig.

Den skal jeg da lige have nærlæst, da den netop omhandler brug af Powerboksen.

Jeg læste lige tråden igen omkring mening for og imod Powerbox, men der er stadig ikke kommet indlæg fra nogen der bruger powerbox siden sidst jeg var derinde.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Brugeravatar
MaxMorgan
Indlæg: 225
Tilmeldt: 18 mar 2011 14:32
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

powerboks???

14 nov 2013 19:34

powerboks???

super surt uheld, specielt når det nu var din darling:(.

Mht. Powerbox eller ej.
Jeg bruger powerbox på større (dyrere) fly, af præcis samme grund og har aldrig haft problemer med forbindelsen.
Havde en servo ¨på h. højderor sidste år der stod af,
den gik i nul da PB. lukkede ned for den ,og jeg kunnd lande ok .

vil til hver en tid anbefale PB. til fly på ca.50cc og op.
jeg bruger PB. evolution fra powerbox pris ca 1400.- incl dobbel kontakt.

Flyv flot:)
MaxMorgan.
Aim high - fly low.
alltitude is my freind-----and low fly ,my demon.
--------------------------------------------
Aktive fly.
Extremeflight MSX 64 elek.
Carden Yak 54 50cc
Pilot RC-Decathlon 107"
spektrum DX6i
Hitech Aurora9

Certifikat:A-S
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

14 nov 2013 20:03

Hej alle,

tak for brainstorm og gode betragtninger med stof til eftertanke! Det var jo egentligt ikke noget særligt dyrt fly, men der var lagt megen kærlighed og arbejde i det og børnebørnene var imponerede, når der pludseligt sprang to faldskærmssoldater ud :)
MaxMorgan, jeg skal lige forstå hvad der sker, hvis en servo i et PB kredsløb går ned. Lukker kredsen simpelthen af til netop den ene servo fordi strømtrækket stiger? Er det tilfældet vil man jo fortsat have chancer for en rimelig landing, spec. med to højderors servoer.

mvh Bent
Vedhæftede filer
IMG_9570.jpg
IMG_9570.jpg (137.98 KiB) Vist 1264 gange
IMG_9569.jpg
IMG_9569.jpg (141.04 KiB) Vist 1264 gange
 
Dennis Frie
Indlæg: 637
Tilmeldt: 08 jul 2004 20:07
Kontakt:

Må jeg af nysgerrighed spørge,

14 nov 2013 21:58

Må jeg af nysgerrighed spørge, hvad der sidder af sikkerhed i en PowerBox? Jeg er klar over 1.400 kr måske ikke betyder så meget i en stormodel, men til lidt mindre modeller, virker det voldsomt og tungt.

Ellers kan jeg måske, hvis det har interesse, lokkes til at lave layout/print til en simpel "powerbox", med 2 x indgang, 2 x strømforsyning og "termo-sikring" til servoer. Det burde være til at samle forholdsvis billigt.
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Må jeg af nysgerrighed spørge,

14 nov 2013 22:19

Må jeg af nysgerrighed spørge, hvad der sidder af sikkerhed i en PowerBox? Jeg er klar over 1.400 kr måske ikke betyder så meget i en stormodel, men til lidt mindre modeller, virker det voldsomt og tungt.

Ellers kan jeg måske, hvis det har interesse, lokkes til at lave layout/print til en simpel "powerbox", med 2 x indgang, 2 x strømforsyning og "termo-sikring" til servoer. Det burde være til at samle forholdsvis billigt.


Hej Dennis,

Umiddelbart lyder din ide om at lave et "gør det selv" kit interessant, jeg er bestemt interesseret i at høre nærmere. Har fortsat et par modeller tilbage der fortjener bedre sikkerhed.

Mvh Bent
 
Brugeravatar
MaxMorgan
Indlæg: 225
Tilmeldt: 18 mar 2011 14:32
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Hej alle, tak for brainstorm

15 nov 2013 20:19

Hej alle,

tak for brainstorm og gode betragtninger med stof til eftertanke! Det var jo egentligt ikke noget særligt dyrt fly, men der var lagt megen kærlighed og arbejde i det og børnebørnene var imponerede, når der pludseligt sprang to faldskærmssoldater ud :)
MaxMorgan, jeg skal lige forstå hvad der sker, hvis en servo i et PB kredsløb går ned. Lukker kredsen simpelthen af til netop den ene servo fordi strømtrækket stiger? Er det tilfældet vil man jo fortsat have chancer for en rimelig landing, spec. med to højderors servoer.

mvh Bent

ja lige præcis,,,,:)
Aim high - fly low.
alltitude is my freind-----and low fly ,my demon.
--------------------------------------------
Aktive fly.
Extremeflight MSX 64 elek.
Carden Yak 54 50cc
Pilot RC-Decathlon 107"
spektrum DX6i
Hitech Aurora9

Certifikat:A-S
 
Brugeravatar
MaxMorgan
Indlæg: 225
Tilmeldt: 18 mar 2011 14:32
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

PBre

15 nov 2013 20:28

PBre

Må jeg af nysgerrighed spørge, hvad der sidder af sikkerhed i en PowerBox? Jeg er klar over 1.400 kr måske ikke betyder så meget i en stormodel, men til lidt mindre modeller, virker det voldsomt og tungt.

Ellers kan jeg måske, hvis det har interesse, lokkes til at lave layout/print til en simpel "powerbox", med 2 x indgang, 2 x strømforsyning og "termo-sikring" til servoer. Det burde være til at samle forholdsvis billigt.


det er helt helt sikkert også en god ide, den du fremlægger ,specielt på de "mindre" modeller,,, Jesper voss har iøvrigt lagt diagram til lign løsning, under tråden PB eller ej ,af rockerkeld,,, læs evt data på PB her vedr sikkerhed og vægt .


her
Aim high - fly low.
alltitude is my freind-----and low fly ,my demon.
--------------------------------------------
Aktive fly.
Extremeflight MSX 64 elek.
Carden Yak 54 50cc
Pilot RC-Decathlon 107"
spektrum DX6i
Hitech Aurora9

Certifikat:A-S
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Må jeg af nysgerrighed spørge,

15 nov 2013 20:29

Må jeg af nysgerrighed spørge, hvad der sidder af sikkerhed i en PowerBox? Jeg er klar over 1.400 kr måske ikke betyder så meget i en stormodel, men til lidt mindre modeller, virker det voldsomt og tungt.

Ellers kan jeg måske, hvis det har interesse, lokkes til at lave layout/print til en simpel "powerbox", med 2 x indgang, 2 x strømforsyning og "termo-sikring" til servoer. Det burde være til at samle forholdsvis billigt.


kunne også have interesse i såen en simpel "powerbox"
Mvh.
Arvid
 
polarit
Indlæg: 715
Tilmeldt: 21 apr 2004 14:37
Kontakt:

billigt grej i billige fly

16 nov 2013 22:06

billigt grej i billige fly - dyrt grej i dyre fly:)
Kenneth Due
"Don't ever let an airplane take you someplace where your brain hasn't arrived at least a couple of minutes earlier!"