Alle danske modelpiloters forum

 
Obelix
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18 sep 2010 20:29
Kontakt:

Paaaaas nu på Bent. SSTV

13 nov 2013 19:05

Paaaaas nu på Bent. SSTV er meget klogere end alle andre og vi dødelige har bare og rette ind efter hans anvisninger, så fy ikke sige ham imod.
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Paaaaas nu på Bent. SSTV

13 nov 2013 20:25

Paaaaas nu på Bent. SSTV er meget klogere end alle andre og vi dødelige har bare og rette ind efter hans anvisninger, så fy ikke sige ham imod.


Og man gemmer sig bag navnet Obelix

Selvfølgelig kan man sige/skrive Steen imod, det har jeg da :D
I Bent's første indlæg kan man jo ikke se hvor mange volt der er ud til servoerne :confused:

Jeg mener nu det må være en servo der er defekt fra starten! en Waypoint W-150 MG burde kunne trække 3.6kg. hvis det ikke er nok, er der da noget helt andet galt!
Flyver selv med både 1.0kg og 1.8kg servoer på diverse klapper, og har til dato ikke haft problemer, men det dog på 5.4 el 5.7 volt aldrig 6volt

hvor stor er den klap egentlig Bent? kan man se det nogen steder ?
Mvh.
Arvid
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Steens spørgsmål er selvfølgeligt helt

13 nov 2013 20:37

Steens spørgsmål er selvfølgeligt helt i orden og mit svar skal bestemt ikke opfattes som værende arrogant, og kan vi så godt lade den ligge?

Lemmen i bunden af kroppen måler ca 8 gange 12 cm, så den er jo ikke voldsomt stor.
jeg tænker at servoer af netop den type kan have en eller anden svaghed eftersom jeg tidligere har set netop sådan en brænde af. Det var en højderorsservo i en Piper, ca 2m i spænd.

Mvh Bent
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Lemmen i bunden af kroppen

13 nov 2013 20:40

Lemmen i bunden af kroppen måler ca 8 gange 12 cm, så den er jo ikke voldsomt stor.
jeg tænker at servoer af netop den type kan have en eller anden svaghed eftersom jeg tidligere har set netop sådan en brænde af. Det var en højderorsservo i en Piper, ca 2m i spænd.

Mvh Bent


hængslet for el bag eller siden ?
Når du evt. har last i, ligger det så på lemmen ?
Mvh.
Arvid
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hængslet fortil og aktuelt helt

13 nov 2013 21:10

Hængslet fortil og aktuelt helt uden belastning. Lemmen i sig selv ganske let.

Mvh Bent
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Hængslet fortil og aktuelt helt

13 nov 2013 21:15

Hængslet fortil og aktuelt helt uden belastning. Lemmen i sig selv ganske let.

Mvh Bent


Så kan jeg kun mene, det var en dårlig servo
Mvh.
Arvid
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Fantastisk nedsmeltning, det må jo

13 nov 2013 21:34

Fantastisk nedsmeltning, det må jo være en defekt servoforstærker der er skyld i det. Jeg har set flere afbrudte servoforstærkere, men aldrig en sådan nedsmeltning, der faktisk kun kan skyldes en kortslutning.
Det giver stof til eftertanke for at have Powerboks ombord, selvom det er dyrt og vejer ekstra.

Det er pokkers ærgerligt at du mistede en flyver på grund af en servo nedsmeltning, der må have medført overbelastning af BEC'en.

De 3-3,3 volt er nok rigtig, og jeg må se at få målt denne grænse. Du har nok ret i at der er en regulator i Jeti modtageren omkring den spænding for modtageren selv.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Umiddelbart lyder det som en

13 nov 2013 22:50

Umiddelbart lyder det som en tiltalende ide med powerbox, men hvad ville være sket, hvis den fatale servo havde været i en kreds tilsluttet en powerbox? Ville kortslutningen (som vel godt kunne tænkes at være "aktiv" i flere sekunder) få spændingen til at falde så langt ned, at de andre servoer ikke ville kunne fungere tilfredsstillende? i så fald ville det jo også kunne ende med et styrt.
Har ingen erfaring med powerboxe, men forestiller mig , at de kan opdeles i flere grupper med tilslutning af 2 accuer, således at ikke alle servoer sættes ud af spil???

mvh Bent
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Ja, der må have medgået

13 nov 2013 23:19

Ja, der må have medgået op til flere sekunder hvor BEC'en har været overbelastet.

Hvad du har været ude for har jeg kun læst om et par gange, så det er en kedelig men særdelles interessant hændelse at kunne spørge på her.

En Powerboks har jeg læst isolerer en kortsluttet servo så intet andet bliver generet i flyet. Det kan da også være galt nok hvis der kun er en servo på højderoret, og den står af. Det har jeg såmænd prøvet engang.

Der er en del piloter herinde der benytter Powerboks, måske de vil fortælle om deres oplevelser med en sådan.

Hvad med dig Arvid, benytter du en Powerboks i dine dyre fly?
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Bent, lige under din tråd

14 nov 2013 08:56

Bent, lige under din tråd er en interessant tråd af Rocker-Keld "her", som har mistet sin flyver på lignende vis som dig.

Den skal jeg da lige have nærlæst, da den netop omhandler brug af Powerboksen.

Jeg læste lige tråden igen omkring mening for og imod Powerbox, men der er stadig ikke kommet indlæg fra nogen der bruger powerbox siden sidst jeg var derinde.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)