Alle danske modelpiloters forum

Stuff
Kontakt:

Hvis din DSM2 modtager blinker

26 jul 2013 13:49

Hvis din DSM2 modtager blinker når su lander har du haft et strømudfald (Brownout) til modtageren.
DSM2 modtagere er generelt længere om at boote igen efter et sådant udfald, hvorimod DSMX modtagere booter med det samme. Vær dog opmærksom på dit DX7 anlæg kun understøtter dsm2. Med mindre det er et dx7s :)

Og så skal der vist lige rettes en misforståelse der er skrevet lidt højere oppe. Spektrums DSMX teknologi bruger channel hopping. Deres gamle teknologi, DSM2, gør ikke. Derudover finder DSM2 nye kanaler ved opstart af systemet, ikke kun på bind tidspunktet.
Så at skrive Spektrum skulle være inferiørt på grund af manglende channel hopping er forkert.
DX6i (hvor det står på), DX7S, DX8, DX10t og DX18 er alle DSMX baserede.

Mvh
Christoffer
Næstved Modelflyveklub

DarkLake RC: http://www.darklakerc.dk

Mød os på Facebook her: http://www.facebook.com/darklakerc

oveprebenlyth
Emnestarter
Kontakt:

Strømsvigt?

27 jul 2013 06:19

Strømsvigt?

Modtageren er af typen DSM2 ,
At det kan være strømudfald er også min teori, jeg har rykket en del i mine batterie ledninger,stik til fatregulatoren,,(synderen) kunne dog ikke lige finde noget , men har lodet alle ledniger og stik om igen, mener den ene lodning kunne ligne en kold lodning, der var kun lige hæftet med meget lidt lode-tin.

Så jeg mener selv jeg har fundet fejlen,, men det er kun takket alle jeres dejlige indspark.

Efter rep og har tømt modelen for roer. flyver den igen.. :) som før..

OY 4490

Brugeravatar
OY-4074
Geografisk sted: Nysted
Kontakt:

Hej Ove. Det er for tidligt

27 jul 2013 09:13

Hej Ove.
Det er for tidligt og høste rorer nu:rolleyes: Fabrikken starter først til efteråret;)
Med Venlig Hilsen
Jan Harpsøe.
OY-4074​
Hangar 4800

A Certifikat kontrollant

Benny
Kontakt:

jeg tro du har været

11 aug 2013 08:36

jeg tro du har været udsat for brownout, og hvad er så brovnout.
Brownout meget kortvarigt spændingsfald på modtager men nok til at den taber forbindelsen til sender og kommer igen efter 1/2 til 1 sek.
Jeg har selv observeret det under opsætning af fly hvor jeg bruger 5 digitalservoer eks. klapper, flaps og højderor der skal skifte indstilling ved en switch, således at de bliver aktiveret samtidig, når strømkilden er en BEC, så kan der kommer et spændings fald af nogle millisekunders varighed men nok til at modtageren låser, du kan som regel se det ved at led på modtager blinker. hvis du sætter en 3300 uf kondensator på + - på din modtager er det som regel nok til at forhindre spændings fald.
Jeg har tester på forskellige modtager og det er et generelt problem med 2,4 alle fabrikater.

psindrup
Kontakt:

Selvfølgelig kan det da være

11 aug 2013 09:34

Selvfølgelig kan det da være en fejl på selve modtageren, men da vi er flere der benytter disse orange modtager, ønsker jeg ikke at deltage i en mærke diskusion, som vil flytte fokus fra selve problemet .

Så har du jo på forhånd udelukket at det kunne være modtageren. :p

Jeg ville skifte til en original modtager - gerne en med satellit - og se om det ikke løser problemet.

Peter
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Brugeravatar
Per Herholdt
Kontakt:

11 aug 2013 13:13

[IMG]http://img.tapatalk.com/d/13/08/11/8e4eta8u.jpg[/IMG]Jeg har lige anskaffet en lille dims der overvåger modtager/servo strømforbrug.

Jeg har prøvet den med en servotester, hvor potmeteret "knaser".

Med digitalservoer giver det nogen høje spidser i strømforbruget når servoen står og sitrer.

Jeg har heldigvis ikke dårlige potmetre i min sender, men mon ikke det vil give samme resultat.

Jeg har kun fået målt med et NiMh batteri, men måske kan en Bec ikke lide de spidser i forbruget og lukker kortvarigt ned?

Det skal undersøges nærmere.

Mvh Per Herholdt
Vedhæftede filer
uploadfromtaptalk1376219631906.jpg
uploadfromtaptalk1376219631906.jpg (107.13 KiB) Vist 585 gange
uploadfromtaptalk1376219614886.jpg
uploadfromtaptalk1376219614886.jpg (82.41 KiB) Vist 585 gange
Per Herholdt - AKA Slowflyer, 5750 Herringe. OY 5345

Brugeravatar
Thomas I Nielsen
Kontakt:

Jeg har lige anskaffet en

12 aug 2013 00:01

Jeg har lige anskaffet en lille dims der overvåger modtager/servo strømforbrug.
Jeg har prøvet den med en servotester, hvor potmeteret "knaser".
Med digitalservoer giver det nogen høje spidser i strømforbruget når servoen står og sitrer.
Jeg har heldigvis ikke dårlige potmetre i min sender, men mon ikke det vil give samme resultat.
Jeg har kun fået målt med et NiMh batteri, men måske kan en Bec ikke lide de spidser i forbruget og lukker kortvarigt ned?
Det skal undersøges nærmere.

Mvh Per Herholdt

Sådan en må jeg eje.. Hvor har du sådan en fra ??
Mvh.
Thomas I. Nielsen.
OY 2456.
A & H Certifikat / Kontrollant.
Klub: GRCC - Ishøj Helikopter Klub.

Brugeravatar
Per Herholdt
Kontakt:

Det er den her http://www.sloughrc.com/default.asp Deres procedure

12 aug 2013 09:48

Det er den her

her

Deres procedure er lidt kringlet. Du får først en ordrebekræftelse uden fragt. Så kommer der en mail med beregnet fragt som du skal accepetere.

Den fås også her. Har handlet der også og mener deres shop er lidt nemmere at komme igennem.

her
Per Herholdt - AKA Slowflyer, 5750 Herringe. OY 5345

Brugeravatar
askham
Kontakt:

Jeg tror det er de

12 aug 2013 10:27

Jeg tror det er de billige orange modtagerer, dem ville jeg aldrig flyve med :)

Jeg har aldrig haft udfald på Orange modtagere, John. Jeg har prøvet at miste forbindelse én gang, og det var med en original Spektrum modtager.

Jeg flyver små skumfly til billige penge og tør godt flyve med Orange modtagere. Det kan være at jeg ville købe noget andet hvis jeg havde fly til mange tusind kroner, men som sagt, har aldrig haft udfald med Orange.

Og fordi trådstarter skifter modtager, betyder ikke at han giver modtager fejlen - han prøver bare alle muligheder :-)

Ove, har du forresten opdateret sender? Du kan registrere den på Spektrum's hjemmeside og se om der er opdateringer.
René
- - - - - - - - - - - - - - -
Modelflyveklubben Comet

Brugeravatar
MrFox
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Der er nok en grund

12 aug 2013 11:11

Der er nok en grund til at orange modtagere er billige.

Det kan være branding, branding er dyrere en ikke brand

Det kan også være p.g.a billigere komponenter

Hvis man ikke tør smide en orange modtager i en dyr maskine, så siger man jo også dermed at de nok ikke er så pålidelige som originale, ellers ville det jo ikke være et problem.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.