Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Happy ending !

08 aug 2017 18:03

Hej,

jeg har været så ufatteligt heldig i dag, at jeg bliver nødt til at " få det ud" :P

Jeg stod og fløj med min elskede KZ II`er som så ofte før, da den i et lidt krapt sving pludseligt gik i spin, for mig fuldstændigt uopretteligt. Det føltes som om der overhovedet ikke var nogen rorkontrol. Jeg flyver med Jeti 2,4 Ghz og var ikke uden for rækkevidde. Højden var vel 50 meter og flyet landede med høj fart og en hørlig lyd i nogle høje træer ca 300 meter ude.
Det er et fly som er bygget efter tegning og det kæreste i hangaren, så følelserne af afmagt og alt muligt andet var til at mærke :oops:
En eftersøgning iført sandaler og shorts gav intet resultat, kun kløe efter nælder og afskrabninger fra brombærtorne, så jeg måtte hjem efter støvler og lange bukser.
Iført nævnte beklædning kunne jeg trænge længere ind i bevoksningen, og hvad så jeg så: jeg fandt min KZ II ´er liggende helt vandret, ca 2 meter oppe i grenene. Alle ror i neutralstilling trods slukket sender. Eneste skade bortset fra nogle grønne aftegninger efter grene var et afrevet vindspejl!!
Ironisk nok ville den være landet på en skrotdynge hos en nærliggende produkthandler, hvis den havde været blot 10 meter længere ude!
Hold da op, så skulle jeg alligevel ikke til at sætte alt mit RC udstyr til salg, fantastisk!
Efter at være kommet hjem blev alt afprøvet og jeg kan overhovedet ikke finde nogen fejl, alt fungerer som det skal.

Så er spørgsmålet: har det været radiofejl, pilotfejl eller er det bare sådan at en KZ II `er godt kan finde på den slags numre??

mvh
Bent
Vedhæftede filer
20170808_162534.jpg
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Re: Happy ending !

09 aug 2017 01:37

Ved 1/1 størrelserne har tendensen med tipstal på grund af rigelig trapezform på vingerne men traineren der er den sidste KZ2 variant nok er den hvis vinge der er gjort mest på for at dæmpe det, om modellen har samme tipstal egenskab ved jeg self. ikke men trapez formen er der vel.
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.