Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Rbliddal
Emnestarter
Indlæg: 137
Tilmeldt: 12 jan 2014 23:39
Kontakt:

Det lyder ikke som om

25 apr 2014 11:00

Det lyder ikke som om du har set problemet? lig mærke til de 2 nederste ledninger lige før selve stikket (de er skubbet ud af selve stikket i forbindelse med det blev sat i) ingen varmelim i verden ville hjælpe på det... Og jeg brugte varmelim, limen er taget af på billedet i forbindelse med fejlsøgningen.

Jeg er meget glad for den, specielt efter jeg fik sat et mindre tandhjul på halen det hjalp gevaldigt på stabiliteten af halen, inden havde jeg lidt bøvl med at få den rolig (nok pga. headspeed under 2400 rpm)
Sammenlignet med min T-REX 600 er Goblin'en meget mere sprød og virker lidt sjovere at flyve med (og så siger den ikke meget) Alt det sagt har jeg ikke fløjet så meget med den, eller i det hele taget... jeg er ret ny, men fuldstændigt bidt :-)


Brug varmelim.. Er du ellers glad for den 570'r ??

Jeg skal for første gang prøve min.
 
Brugeravatar
Thomas I Nielsen
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 21 mar 2004 22:43
Kontakt:

Det lyder ikke som om

25 apr 2014 14:11

Det lyder ikke som om du har set problemet? lig mærke til de 2 nederste ledninger lige før selve stikket (de er skubbet ud af selve stikket i forbindelse med det blev sat i) ingen varmelim i verden ville hjælpe på det... Og jeg brugte varmelim, limen er taget af på billedet i forbindelse med fejlsøgningen.

Jeg er meget glad for den, specielt efter jeg fik sat et mindre tandhjul på halen det hjalp gevaldigt på stabiliteten af halen, inden havde jeg lidt bøvl med at få den rolig (nok pga. headspeed under 2400 rpm)
Sammenlignet med min T-REX 600 er Goblin'en meget mere sprød og virker lidt sjovere at flyve med (og så siger den ikke meget) Alt det sagt har jeg ikke fløjet så meget med den, eller i det hele taget... jeg er ret ny, men fuldstændigt bidt :-)


Kan godt se det nu. Sikken da noget kolort, ja så kan det være nok så meget lim på.

Har du lidt fotos af hvad der skete ???
Mvh.
Thomas I. Nielsen.
OY 2456.
A & H Certifikat / Kontrollant.
Klub: GRCC - Ishøj Helikopter Klub.
 
Brugeravatar
Rbliddal
Emnestarter
Indlæg: 137
Tilmeldt: 12 jan 2014 23:39
Kontakt:

For at være helt ærlig,

25 apr 2014 14:39

For at være helt ærlig, så var jeg så rystet at jeg slet ikke tænkte på at tage billeder af det :-( det så ellers ret godt ud...

Og hvis man benytter sig at Phoenix simulatoren, kan jeg bekræfte at den lyder det giver når man crash'er i simulatoren, er utrolig autentisk :-|


Kan godt se det nu. Sikken da noget kolort, ja så kan det være nok så meget lim på.

Har du lidt fotos af hvad der skete ???
 
jankn
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 feb 2013 20:04
Kontakt:

Hmm..? Her er (set med

25 apr 2014 20:38

Hmm..? Her er (set med min erfaring) tale om ikke een, men to problemstillinger? Der er noget inden for ledningskonfektion, der hedder "Lockingforce" og ligeledes er der noget, der hedder "Matingforce"...
Matingforce er den kraft det skal til for at sammenføje eller adskille de metaldele, der overfører den elektriske spænding/strøm...altså den friktion der er mellem han-delen af forbindelsen og hun-delen!
Lockingforce er den kraft som terminalen (han eller hun) låses med i huset (den sorte plastic-del). Lockingforce vil typisk være min. 10X matingforce!
Og når du skriver, at du har følt problemer med at sammenføje forbindelsen, så kan der være tale om, at matingforce er for stor eller lockingforce er for lille! For at kunne konstatere hvad der er årsagen skal du kende fabrikantens opgivelser og have adgang til et trækprøveapperat! Det er formodentligt umuligt at fremskaffe fabrikantens opgivelser, da der findes en million-milliarder forskellige udgaver af termineringer med 2,54mm spacing (1/10 tomme), som er det, vore servo stik kører på!!! Men et sted at lede efter noget at sammenligne med kunne være MOLEX 4809 på MOLEX´s hjemmeside... Der vil du også kunne lære noget om, hvor mange gange terminalen må Mates...altså hvor mange gange må du samle/adskille forbindelsen inden de elektriske egenskaber forringes! (Og det er noget, som kun de færreste ved noget om og tager hensyn til;)!)... Som en fodnote kan nævnes, at rigtigt mange terminaler har et max. Mating-tal på 10!! Men ligeså rigtigt mange vil fint kunne klare det 10-dobbelte uden problemer....men man kan jo aldrig vide;)! jankn
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Nu kan man jo også

25 apr 2014 23:46

Nu kan man jo også gøre modelflyvning så teknisk at det bedste egentlig ville være at lade være med at flyve-For en sikkerheds skyld:D
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
kempf
Indlæg: 588
Tilmeldt: 26 sep 2010 18:14
Geografisk sted: Ejstrupholm, midtjylland
Kontakt:

Niels Erik +1

26 apr 2014 00:09

Niels Erik
+1
smid din svæver og nyd det
( a er helt tosset med dlg )
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

Altså, inden der går atomfysik

26 apr 2014 10:31

Altså, inden der går atomfysik i den, så læs hvad han selv skriver i indlæg #3.
citat: ".....at jeg rent faktisk godt kan huske det stik drillede....."
når han så bare fortsætter uden at tjekke det yderligere, så må det betegnes som en "fejl 40", som han da også selv er inde på.

Jeg har i mine over 20år som modelflyver aldrig set et stik falde ud af modtageren. Der har været mange andre fejl, ledninger er knækket osv, men aldrig er et stik faldet ud, hverken for mig selv, eller for nogen jeg kender.
Stikket i dette tilfælde er jo heller ikke faldet ud, men er ødelagt inden det bliver sat i, eller ved at blive sat skævt i.

En træls oplevelse, men så lærte vi alle at være omhyggelig med at sætte stikkene i.
 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

varmelim hvor dum kan man

26 apr 2014 22:49

varmelim hvor dum kan man være ,og jeg mener det alvorligt, om det drejer sig om flyver eller helicopter:confused:
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"
 
Brugeravatar
RasmusH
Indlæg: 3851
Tilmeldt: 29 jun 2006 08:45
Kontakt:

varmelim hvor dum kan man

26 apr 2014 22:54

varmelim hvor dum kan man være ,og jeg mener det alvorligt, om det drejer sig om flyver eller helicopter:confused:
micu:)


Hvad mener du?


Bortset fra det, så kan nogle servostik sidde lettere løst på omtalte gyro/modtager. Og er der vibrationer eller lign. Kan de jo arbejde sig ud.
Varmelim på toppen er faktisk en rigtig gode idé ;-)
A & H Certifikat.
A & H Kontrollant.
" Nakskov modelhelikopter klub
" ( www.nmhk.dk" )

Heli-Blog : dkhelimadness.blogspot.dk/" & facebook.com/DkHeliMadness"
 
jankn
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 feb 2013 20:04
Kontakt:

...prøver lige forsigtigt igen...... Termolim

27 apr 2014 00:05

...prøver lige forsigtigt igen...... Termolim for at sikre kritiske elektriske forbindelser på et produkt, som man godt ved kan være tvivlsomt? Så jeg koger lige mit første indlæg ned til: Hvis det føles forkert, så er det forkert og hvis ikke du kender den korrekte måde at gøre det på, så lad være....! Vore modeller bliver mere og mere komplekse og det er vores ansvar at forstå og beherske den kompleksibilitet og dermed følgende sikkerheds-ricisi, inden vi sender vores modeller op i luftrummet! Og i disse globale samhandels-tider, er det ikke alle producenter, der tager givne specifikationer lige alvorligt, hvilket jo gør vores ansvar som slutbrugere endnu mere vigtigt.... jankn