Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

jeg synes da også at

27 apr 2014 00:24

jeg synes da også at stik, i beastx ikke sidder fantastisk fast... kunne være jeg skulle tjekke dem i min bell 222
"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"

Medlem af 90kW klubben... :cool:
Better to have too much power and not need it, than need it and not have it


pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec
 
Brugeravatar
Rbliddal
Emnestarter
Indlæg: 137
Tilmeldt: 12 jan 2014 23:39
Kontakt:

Bedre.. (dit første indspark virkede

27 apr 2014 01:00

Bedre.. (dit første indspark virkede temmelig uintelligent og meget lidt konstruktivt)

At sikre de stik med lidt varmelim ser jeg ikke som anderledes end at sikre de samme ledninger rundt omkring på modellen med strips el. lign. ... Det er jo netop det, en sikring.

Og ingen render rundt med de vise sten i denne hobby, det kan jeg som ny skrive under på... spørger jeg 3 forskellige meget garvede piloter om den samme ting, får jeg 3 forskellige svar... iflg. dig skulle der så være mindst 2 af dem jeg har spurgt der ikke kender "den korrekte måde" og aldrig skulle prøve!? Det ville desuden hurtigt stoppe tilførslen af nye til denne hobby... Det kan da ikke være det du mener?

Jeg gætter på at du mener man skal undersøge tingene grundigt og snakke med folk det har forstand på det man er i gang med... og det er jo netop hvad jeg har gjort! Den fejl jeg har lavet kommer jo udelukkende af manglende erfaring og hvordan skulle jeg få den uden at prøve?

Billedet har jeg vist til mange og meget få fik øje på hvad der var galt med det samme, at jeg skal gå i højeste alarm beredskab når et stik driller, har jeg lært på den hårde og dyre måde.

...prøver lige forsigtigt igen...... Termolim for at sikre kritiske elektriske forbindelser på et produkt, som man godt ved kan være tvivlsomt? Så jeg koger lige mit første indlæg ned til: Hvis det føles forkert, så er det forkert og hvis ikke du kender den korrekte måde at gøre det på, så lad være....! Vore modeller bliver mere og mere komplekse og det er vores ansvar at forstå og beherske den kompleksibilitet og dermed følgende sikkerheds-ricisi, inden vi sender vores modeller op i luftrummet! Og i disse globale samhandels-tider, er det ikke alle producenter, der tager givne specifikationer lige alvorligt, hvilket jo gør vores ansvar som slutbrugere endnu mere vigtigt.... jankn
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

varmelim hvor dum kan man

27 apr 2014 01:04

varmelim hvor dum kan man være ,og jeg mener det alvorligt, om det drejer sig om flyver eller helicopter:confused:
micu:)


Hvad har du imod varmelim?? Har da flere fly som udelukkende er limet med varmelim:p
Og ingen af dem er da brudt sammen i luften.
Det er også fantastisk til netop at sikre elektriske forbindelser, mod at gå fra hinanden eller kortslutte:cool:
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Thomas I Nielsen
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 21 mar 2004 22:43
Kontakt:

For at være helt ærlig,

27 apr 2014 09:01

For at være helt ærlig, så var jeg så rystet at jeg slet ikke tænkte på at tage billeder af det :-( det så ellers ret godt ud...

Og hvis man benytter sig at Phoenix simulatoren, kan jeg bekræfte at den lyder det giver når man crash'er i simulatoren, er utrolig autentisk :-|


Det er hverken pga lyd eller om det så godt ud, det er mere pga jeg vil godt se om den var knækket i dine sideplader. De er en blanding af kuldfiber og brintblade.

Håber du snart får den op igen da jeg er ved at tro det er ved at være den fedeste 6s heli jeg har set og haft.

God søndag..
Mvh.
Thomas I. Nielsen.
OY 2456.
A & H Certifikat / Kontrollant.
Klub: GRCC - Ishøj Helikopter Klub.
 
Brugeravatar
Thomas I Nielsen
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 21 mar 2004 22:43
Kontakt:

varmelim hvor dum kan man

27 apr 2014 09:08

varmelim hvor dum kan man være ,og jeg mener det alvorligt, om det drejer sig om flyver eller helicopter:confused:
micu:)


Hvorfor er man dum fordi man anvender varmelim for at sikre sine stik ???

Det vil jeg enlig godt have en forklaring på!

/TiN
Mvh.
Thomas I. Nielsen.
OY 2456.
A & H Certifikat / Kontrollant.
Klub: GRCC - Ishøj Helikopter Klub.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Jeg bruger ikke noget til

27 apr 2014 09:20

Jeg bruger ikke noget til mine stik og det virker fint, men okay jeg laver heller ikke heftige 3D manøvre , jeg flyver vidst meget morfar-aktig :D
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Rbliddal
Emnestarter
Indlæg: 137
Tilmeldt: 12 jan 2014 23:39
Kontakt:

Den ene side knækkede sammen

27 apr 2014 09:21

Den ene side knækkede sammen med stort set resten, kun nogle få kulfiber ting overlevede.


Det er hverken pga lyd eller om det så godt ud, det er mere pga jeg vil godt se om den var knækket i dine sideplader. De er en blanding af kuldfiber og brintblade.

Håber du snart får den op igen da jeg er ved at tro det er ved at være den fedeste 6s heli jeg har set og haft.

God søndag..
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

varmelim hvor dum kan man

27 apr 2014 21:19

varmelim hvor dum kan man være ,og jeg mener det alvorligt, om det drejer sig om flyver eller helicopter:confused:
micu:)


Som Forrest Gump's mor sagde "Dum er den som dum gør". Prøv at se om du kan få nogen til at forklare dig hvad det betyder... (UPS, der gjorde jeg det lige selv).

Jeg har faktisk prøvet at lave de fedeste piroflip. Hu-hej hvor det gik.. Da jeg efter mange Kontinuerlige (Micu: Det betyder uden pause) piroflip fik lyst til at stoppe fortsatte helikopteren med at snurre rundt. Da jeg er meget lidt erfaren med de hersens radiostyrede legetøjshelikoptere glemte jeg alt om at trykke på "Hold" (Det kan googles Micu) og legetøjshelikopteren (en T-Rex 600ESP på 12s) blev voldsmadret ned i den frosne jord. Årsagen var den simple at stikket til lige nøjagtigt haleservoet var faldet ud. Jeg skrev om det her på forum og "TIN" skrev til mig at jeg burde bruge varmelim til at sikre stikkene. Det vidste jeg faktisk godt i forvejen, men fordi jeg er så enormt klog valgte jeg at afskrive at det som noget der aldrig nogensinde kunne ske for mig. Det var på en BeastX og efter min mening sidder stikkene temmelig løst i sådan en, i hvert fald med de de stik der sad på de servoer jeg brugte.
Selvfølgeligt sikrer jeg nu altid servoledningerne på FBL-enheden med varmelim. Mange andre steder sikrer jeg alt mulig på alle mulige mærkelige måder, men med måde...
" Member of Team Gaui Denmark
 
Brugeravatar
RasmusH
Indlæg: 3851
Tilmeldt: 29 jun 2006 08:45
Kontakt:

Som Forrest Gump's mor sagde

27 apr 2014 21:30

Som Forrest Gump's mor sagde "Dum er den som dum gør". Prøv at se om du kan få nogen til at forklare dig hvad det betyder... (UPS, der gjorde jeg det lige selv).

Jeg har faktisk prøvet at lave de fedeste piroflip. Hu-hej hvor det gik.. Da jeg efter mange Kontinuerlige (Micu: Det betyder uden pause) piroflip fik lyst til at stoppe fortsatte helikopteren med at snurre rundt. Da jeg er meget lidt erfaren med de hersens radiostyrede legetøjshelikoptere glemte jeg alt om at trykke på "Hold" (Det kan googles Micu) og legetøjshelikopteren (en T-Rex 600ESP på 12s) blev voldsmadret ned i den frosne jord. Årsagen var den simple at stikket til lige nøjagtigt haleservoet var faldet ud. Jeg skrev om det her på forum og "TIN" skrev til mig at jeg burde bruge varmelim til at sikre stikkene. Det vidste jeg faktisk godt i forvejen, men fordi jeg er så enormt klog valgte jeg at afskrive at det som noget der aldrig nogensinde kunne ske for mig. Det var på en BeastX og efter min mening sidder stikkene temmelig løst i sådan en, i hvert fald med de de stik der sad på de servoer jeg brugte.
Selvfølgeligt sikrer jeg nu altid servoledningerne på FBL-enheden med varmelim. Mange andre steder sikrer jeg alt mulig på alle mulige mærkelige måder, men med måde...


Endnu et guldkorn fra Per :-D

Bortset fra det, så er forrest gump en rigtig god film :-)
A & H Certifikat.
A & H Kontrollant.
" Nakskov modelhelikopter klub
" ( www.nmhk.dk" )

Heli-Blog : dkhelimadness.blogspot.dk/" & facebook.com/DkHeliMadness"
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

Alt i alt kan man

27 apr 2014 22:29

Alt i alt kan man vel ikke sige at folk er dumme, fordi de ikke bruger varmelim på deres stik.
Man kan der i mod sige at producenten af Beast enheden er dum, hvis de har sat nogen kontakter i den der passer så dårligt at stikkene skal sikres med varmelim. Det burde vel egentlig fremgå af vejledningen.