Alle danske modelpiloters forum

 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Godt der ikke skete mere,

07 jul 2014 19:15

Godt der ikke skete mere, .... men ...

kan ikke lade være at tænke lidt på indlæg #95 i din byggetråd ....

her:

Citat:

Jeg har f.eks. en idé om at din gås bliver svær at flyve hvis samtlige 4 motorer på den ene side holder op med at trække fordi ESC'en afbryder pga. lavt batteri eller simpelthen brænder sammen.
Jeg ville nok overveje at lade ESC1 trække motor 1 og 3 på hver side og så lade ESC2 trække motor 2 og 4 på hver side .


Og når så modtageren mister strøm samtidig med motorene-Hvad ville forskellen så være?:D
FPV pilot :D
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Der er problemer med at

07 jul 2014 19:34

Der er problemer med at få uploadet videoen-Men der er billeder af regulatoren i første indlæg;)
FPV pilot :D
 
tfj
Indlæg: 2922
Tilmeldt: 10 aug 2006 22:16
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

taranien sagde at modtageren virkede

10 jul 2014 20:02

taranien sagde at modtageren virkede indtil den lå i vandet, så i mine ører ville andersbrandts fidus have virket
mvh. torben
oy3546
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

taranien sagde at modtageren virkede

10 jul 2014 21:11

taranien sagde at modtageren virkede indtil den lå i vandet, så i mine ører ville andersbrandts fidus have virket
mvh. torben


Det er rigtigt at meddelesen kom, ca samtidig med at flyet ramte vandet-Men når nu den regulator som er brændt også forsyner modtageren-Kunne det så tænkes at forbindelsen var væk ganske få sekunder inden Taranis`en sagde noget??-Nærmest sådan ca samtidig med at de 4 motore i højre side stoppede:confused:

Jeg havde ihvertilfælde ingen kontrol over flyet, da jeg så havde rettet op inden jeg ramte vandet:D
FPV pilot :D
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Så er haverikomisionen færtig med

13 jul 2014 15:55

Så er haverikomisionen færtig med raporten om Spruse goose ufrivillige vandgang:D
Det viser sig at 2 motore er ødelagt-Den ene er efter styrtet da den sidder i venstre side-Og den er ubrugelig da lejerne har sat sig.
Den anden sidder som nr 2 motor i højre side (næst yderst) Og her har der været bål på, da de 3 ledninger var smeltet sammen til en, og stikket som føre strøm ud til den i vingesamlingen også er brændt.
Det er sansynligvis denne motor som er skyld i overophedningen og ilden i regulatoren.
På en anden video, kan jeg se at netop højre vinge er under vand ved en landing lige inden styrtet, da jeg tipstallede ca 1 meter før overfladen. Og det er sansynligt at denne motor er blevet overbelastet ved at have kørt under vand-Men jeg ved med sikkerhed at den kørte rundt inden jeg lettede inden styrtet, så sammensmeltningen må være sket kort efter takeoff.
Men nu er alle regulatore skiftet ud, og jeg har bestilt 2 nye motore-Så om ganske få dage er Spruse goose flyvende igen:D
De nye regulatore har termo stop, og sikkerhed mod for lav strøm, så de skulle være mere sikre end Quad regulatorene, som ingen sikkerhed havde overhovedet. Og denne gang er det kun de inderste regulatore som skal lever strøm til servoer og modtager-De 4 yderste, som også er dem som er mest udsat for vand, har fået cuttet den røde ledning-Så de skal bare styre hver sin motor:cool:
FPV pilot :D