Alle danske modelpiloters forum

 
Joppe1984
Emnestarter
Indlæg: 401
Tilmeldt: 24 aug 2008 22:57
Kontakt:

50cc vs Ben

22 jul 2014 23:32

Hej.

Her er lige en lille rapport om hvor galt det kan gå, når man glemmer at tænke sig om.
Jeg skulle idag starte mit fly, da der var en der kom og kiggede på det. Det er monteret med en 50cc motor. Jeg binder den fast i den strop jeg altid bruger, jeg får slået flyet igang, og det hele kører. Vi står begge 2 lidt skråt foran flyet. Jeg vil så lige vise hvor godt motoren går. Men da den står med fylde omdrejninger. Springer stroppen. Og på et spilt sekund står jeg med mit højre ben, ca 10 cm inde i den ene vinge. Pis tænker jeg, nu røg der en vinge, men vi får slukket motoren. Og der ser jeg så at mit venstre skinneben er blevet ramt af propellen.
Der er skåret en ca 12 cm flænge i mit skinneben. (Se billede). Jeg ved jo udemærket godt, at jeg ikke ska stå foran et fly der kører. Men faktum er bare, at det gjorde jeg jo så idag. Og det er der garanteret mange andre der gør. Ikke fordi de ikke ved det, men simpelthen har fortrængt hvor farligt det er. Så husk nu alle sammen, det er en hyggelig og sjov sport vi har, men det kan sku gå gruelig galt. Jeg slap utrolig billigt denne gang. Det kunne have gået meget værre. Og igen 1000 tak til dig der hjalp mig idag, det var rigtig pænt gjort af dig. Du ved selv hvem du er;)
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (67.19 KiB) Vist 2267 gange
 
Brugeravatar
black_117
Indlæg: 3573
Tilmeldt: 17 maj 2008 10:05
Kontakt:

Av av. God bedring Sent from

22 jul 2014 23:43

Av av. God bedring


Sent from my iPhone using Tapatalk
Martin Black
20 87 85 22
black_117 (a) youmail.dk

Danmarks nye hobbyhandler
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

Uha, det kunne været gået

23 jul 2014 20:14

Uha, det kunne været gået rigtig galt.
Men RIGTIG god bedring og pas nu på, det er farligt derude :)
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
Mr.Homer
Indlæg: 830
Tilmeldt: 05 feb 2007 22:46
Kontakt:

Vildt nok må jeg sige.

23 jul 2014 22:19

Vildt nok må jeg sige. :(
Godt det ikke endte med noget helt andet.

Men hvorfor stå foran fly med fuld gas?
Ja man skal passe på, har selv 26/45 ccm fly tror nu også jeg vil bruge snor/tov så lidt har jeg lært i dag ;)
God bedring
Gi\' bund gaaaaaaaas
Hvis du tør ha ha ha ha
 
tmn
Indlæg: 679
Tilmeldt: 01 aug 2010 20:27
Kontakt:

Rigtig god bedring. Og tak

24 jul 2014 00:18

Rigtig god bedring.

Og tak for historien. Igen så må jeg
bare erkende, ganske som du siger, det er en dejlig hobby, men den
er ikke til at spøge med.

Sikkerheden fremfor alt.

Vh tmn
The skills dont come with the money :rolleyes:
 
Brugeravatar
fbo
Indlæg: 713
Tilmeldt: 16 mar 2007 23:25
Kontakt:

Hej. Det er vigtigt aldrig at

12 sep 2014 18:59

Hej.
Det er vigtigt aldrig at stole på sit grej.:)
selv om man tror at man kender sit grej, så kan det gå galt.
Eks. jeg selv var til IMAC stævne i Brande i juni måned, fredag aften ville jeg tage endnu trænings tur, jeg tænder sender og model gir halv gas,choker og tænding, modellen er sikret som altid med en hunde spyd og et laste bånd, rigeligt til en 100 ccm. model, jeg preimer motoren og
den starter på halv gas og bliver ved med at køre................................., det skulle den altså ikke, den skulle gå i stå igen.
Hvis ikke den var sikret havde jeg fået en 25x12 3b på halv gas lige op i ansigtet......................................
det viser sig at choker trækket var faldet fra hinanden.

så stol aldrig på dit grej

MVH.
Flemming Bollerslev
RC-parken mfk.