Alle danske modelpiloters forum

 
Søren A
Emnestarter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 26 jul 2013 15:29
Geografisk sted: Løgumkloster
Kontakt:

Jo, setup'et har helt sikkert

23 feb 2015 23:02

Jo, setup'et har helt sikkert trukket rigeligt med ampere. Som skrevet, så har jeg fløjet med dette setup i ca. 1½ år uden problemer . . . dog har jeg nok været mere forsigtig med gassen for med gennemsnitlig flyvetid på små 4 minutter på en 3600mah lipo, har jeg haft på fornemmelsen at der var relativt stort forbrug. For nylig fik jeg så målt ampere med tangamperametret som viste 62 amp. statisk - Dette overraskede mig nok en smule, at det egentlig ikke var værre . . . . Så derfor fik den noget mere 'tæsk' dér den famøse dag !!! Jeg er helt sikker på tiden da jeg har timer på sender som er sat til at give alarm efter 4 minutters flyvning på den pågøldende model. Stikket på accu'en har jeg ikke selv loddet på - var monteret fra leverandørens side!
 
elektro Anders
Indlæg: 205
Tilmeldt: 19 maj 2008 12:56
Kontakt:

Jeg har før oplevet at

21 maj 2015 13:46

Jeg har før oplevet at deans stik kan blive løse. Det sker af almindeligt slitage. Hvis bladfljedern ikke presser guld kontakterne ordentligt sammen kan der opstpå en lysbue inde imellem de to kontakt flader. Hvis der løber en strøm på 80-100A kan der sagtens opstå en lysbue. Det vil skabe enorm warme, og man vil ikke nødvendigvis kunne mærke at motoren går ned i omdrejninger før det er for sent.



Bare et bud på mysteriet om varmen:-)
 
Brugeravatar
Thomas I Nielsen
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 21 mar 2004 22:43
Kontakt:

Re: Deans T-stik

02 jul 2017 12:53

Kort sagt - De stik er bare noget rigtig lort. Ud med dem, de bør ikke sælges!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mvh.
Thomas I. Nielsen.
OY 2456.
A & H Certifikat / Kontrollant.
Klub: GRCC - Ishøj Helikopter Klub.