Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Peter Schmidt
Emnestarter
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23 feb 2006 21:59
Kontakt:

Corsair vs. kornmark...0-1

24 aug 2010 11:11

Så måtte min Combat Corsair ned og smage på årets høst. En grim kombination af lille model, stor motor og overmod plantede Corsairen i 45 grader i naboens kornmark. Jeg må notere i min lille bog om flyvning:-Husk at rette op i god tid når du laver high speed dives....bare for dumt. Corsairen bliver med sin ringe størrelse meget hurtigt lille ved fuld skrue, og det kombineret med en planløs flyvning blev nok dens død.
Men trods farten og den grimme vinkel var skaderne til at overse: smadret cowl og en meget lille propeldiameter. Jeg må igang med min vacummaskine og lave et nyt cowl...eller 2 man ved aldrig :).

mvh Peter

nedenunder et før og efter billede...
Vedhæftede filer
IM000248.jpg
IM000248.jpg (108 KiB) Vist 1714 gange
IM000247.jpg
IM000247.jpg (126.5 KiB) Vist 1714 gange
DSCN2418.jpg
DSCN2418.jpg (159.38 KiB) Vist 1714 gange
 
Brugeravatar
Steen Larsen
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 07 nov 2001 00:05
Kontakt:

Så måtte min Combat Corsair

24 aug 2010 11:21

Så måtte min Combat Corsair ned og smage på årets høst. En grim kombination af lille model, stor motor og overmod plantede Corsairen i 45 grader i naboens kornmark. Jeg må notere i min lille bog om flyvning:-Husk at rette op i god tid når du laver high speed dives....bare for dumt. Corsairen bliver med sin ringe størrelse meget hurtigt lille ved fuld skrue, og det kombineret med en planløs flyvning blev nok dens død.
Men trods farten og den grimme vinkel var skaderne til at overse: smadret cowl og en meget lille propeldiameter. Jeg må igang med min vacummaskine og lave et nyt cowl...eller 2 man ved aldrig :).

mvh Peter

nedenunder et før og efter billede...


Hehe, ja det er gået vildt for sig - selv motoren har smidt farven :D
Steen Larsen
 
Brugeravatar
Jørgensen
Indlæg: 872
Tilmeldt: 07 sep 2006 13:23
Geografisk sted: Tybjerglillebakker
Kontakt:

Hehe, ja det er gået

24 aug 2010 18:21

Hehe, ja det er gået vildt for sig - selv motoren har smidt farven :D


Ja, hva hulen er den af:p
MVH. Michael Jørgensen. OY4624
 
Brugeravatar
Cannonfodder
Indlæg: 133
Tilmeldt: 24 jun 2005 19:38
Kontakt:

den forsvandt i kornet! ;-)

24 aug 2010 23:19

den forsvandt i kornet! ;-)
-Helicopters are for pilots who dont know where to go! :rolleyes:
 
Brugeravatar
kedde kræn
Indlæg: 1724
Tilmeldt: 14 feb 2006 16:04
Kontakt:

Nå....så må de fine markeringer

25 aug 2010 15:43

Nå....så må de fine markeringer af kanonerne vel være noget en anden uheldig pilot tidligere har efterladt samme sted ude i marken...??:D:D

Nå, i det mindste godt at den står til at reparere....
Mvh Christian, Sønderborg MFK

Basic Flying Rules:
Try to stay in the middle of the air. Do not go near the edges of it.
The edges of the air can be recognized by the appearance of ground, buildings, sea, trees and interstellar space. It is much more difficult to fly there.
 
Brugeravatar
Cannonfodder
Indlæg: 133
Tilmeldt: 24 jun 2005 19:38
Kontakt:

Nå....så må de fine markeringer

25 aug 2010 18:40

Nå....så må de fine markeringer af kanonerne vel være noget en anden uheldig pilot tidligere har efterladt samme sted ude i marken...??:D:D

Nå, i det mindste godt at den står til at reparere....


Ha ha ha, ja den havde jeg ikke lige luret!! Go humor!! he he.
Ja det skal han nok snart få strikket sammen, manden er jo mr vacuum!
-Helicopters are for pilots who dont know where to go! :rolleyes:
 
Brugeravatar
Peter Schmidt
Emnestarter
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23 feb 2006 21:59
Kontakt:

Ja ja Morten man bliver

26 aug 2010 09:06

Ja ja Morten man bliver jo helt ferm til at lave dimser med vacum når man har min flyvestil:):)....
Formen til cowlet kan heldigvis laves med en klump blå skum i drejebænken...havde været mere træls med en mere kompleks form f.eks en spitfire. Men det er alligevel utroligt at den tog et så voldsomt styrt uden større skader. Var det sket på banen skulle jeg nok nærmere have brugt en vacumcleaner (hoover... ik Morten?).

mvh Peter
 
Brugeravatar
Cannonfodder
Indlæg: 133
Tilmeldt: 24 jun 2005 19:38
Kontakt:

Ja ja Morten man bliver

26 aug 2010 23:21

Ja ja Morten man bliver jo helt ferm til at lave dimser med vacum når man har min flyvestil:):)....
Formen til cowlet kan heldigvis laves med en klump blå skum i drejebænken...havde været mere træls med en mere kompleks form f.eks en spitfire. Men det er alligevel utroligt at den tog et så voldsomt styrt uden større skader. Var det sket på banen skulle jeg nok nærmere have brugt en vacumcleaner (hoover... ik Morten?).

mvh Peter


Ha ha, ja lige præcis.. Men fedt den kommer i luften. ikke noget som en corsair der får enhver Reno racer til at blive flov(hvis skalaén passede sammen) ;-)
-Helicopters are for pilots who dont know where to go! :rolleyes:
 
Brugeravatar
Peter Schmidt
Emnestarter
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23 feb 2006 21:59
Kontakt:

07 sep 2010 11:06

Så fik jeg endelig lavet formen til et nyt cowl. Blå skum og x-finer blev spændt op i min drejebænk og drejet i en passende form, herefter har jeg spartlet med sandspartel og finslebet hele herligheden. Nu mangler jeg at vandslibe endeligt og herefter vil jeg prøve om jeg kan vacu-forme cowlet-det kan blive lidt trickey da jeg kun kan få plasten i A4 størrelse, men jeg prøver. Går det ikke må jeg tage en afstøbning og lave det i glasfiber.

mvh

Peter
Vedhæftede filer
Img1815.jpg
Img1815.jpg (107.45 KiB) Vist 1711 gange
Img1814.jpg
Img1814.jpg (120.24 KiB) Vist 1711 gange
 
Brugeravatar
kedde kræn
Indlæg: 1724
Tilmeldt: 14 feb 2006 16:04
Kontakt:

Øhh....er du sikker på at

07 sep 2010 11:29

Øhh....er du sikker på at du kan få cowlet af igen, når du har formet det(uanset vacuum el. glas)? Det er muligvis synsbedrag, men det virker som om formen spidser mod bagenden....er måske nok den ønskede facon, men så kommer du jo til enten at slidse cowlet op el. "kradse" formen ud - hvilket nok ikke bliver nemt med x-fineren.....
Mvh Christian, Sønderborg MFK

Basic Flying Rules:
Try to stay in the middle of the air. Do not go near the edges of it.
The edges of the air can be recognized by the appearance of ground, buildings, sea, trees and interstellar space. It is much more difficult to fly there.