02 jun 2013 17:16
Vi havde desværre haft et stort skybrud i Tirsdags som bare blev ved i 1 time. Det var så voldsomt i Østjylland at vores kælder blev total oversvømmet hvor der kom ca. 35 cm vand i hele kælderen hvor jeg sidste år fik lavet total istandsættelse af flyverummet m.m. med nye vægge gulve parket samt lofter og døre altså en total renovering. Jeg fik mig en grim overraskelse ved at jeg gik ned og så at vandet stod op til døren og ikke nok med dette at hele gulvet i mit nye flyverum lå der ca. 35 cm vand. Det gik ud over hele gulvet vægge flyvere som blev til vandflyver, samt udstyr værktøj plus en helt masse el udstyr. Det var så voldsomt at de blev brugt næsten 8 timer med sugning og udtømning af vand fra skadesikringselskabet plus at hele rummet skal udtørres i ca. 4 til 6 uger muligvis, men der bliver lavet en fugttætningstest i løbet af 4 uger inden det nye rum bliver lave helt om igen. samt at jeg gik total i panik med at få alle ting ud eller ret og sagt smidt ud for at redde hvad der kunne reddes skulle, men desværre ikke alt gik som jeg troede. Dette er bare for at sige til jer som har en kælder med modelfly m.m. som måske ikke har en sær regel eller ekstra forsikring på disse dækning af modelfly skal huske at se efter om i er dækket som jeg er heldigvis også på vandskade i policen under en ekstra dækning jeg har tegnet og ikke kun tyveri i policen. Det er alligevel en skade til ca. 150.000,00 og kan kun sige at jeg er utrolig glad for at jeg har haft mine forsikrings dækninger i orden i dag.