Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

fedt med pulver slukkeren.. så

20 sep 2013 14:43

fedt med pulver slukkeren.. så er alt andet da også færdigt...
"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"

Medlem af 90kW klubben... :cool:
Better to have too much power and not need it, than need it and not have it


pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec
 
Brugeravatar
Hr.Larsen
Indlæg: 588
Tilmeldt: 29 aug 2012 10:50
Kontakt:

Lipo selvantændelse!

24 dec 2013 15:47

Lipo selvantændelse!

Nu skal jeg ikke gøre mig verdensmester, men jeg har også sat plus og minus forkert sammen. Og det giver en pæn lysbue med det samme og ikke knap 28 sek inde som jeg ser på filmen
Prøv og læg mærke til fyren der forhindre den nysgerrige i at stikke hovedet for langt frem, jeg tror at der er tale om at akkuen puster sig op og det går galt.

Og puste til et bål skal nok hjælpe på der for alvor kommer blow
Trex 600 E Pro DFC
Spektrum DX18
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Hvorfor hiver man bare ikke

25 dec 2013 00:40

Hvorfor hiver man bare ikke stikket af batteriet med det samme, når man opdager at noget er galt?
Jeg kortsluttede et batteri i ca. to sekunder, rev stikkene fra hinanden men skaden var sket. Ingen stikflammer eller lysbuer (3S1P 1250 Mah) men masser af tyk hvid røg i ca. et minut. Så i mit tilvælde hjalp det ikke at skille stikkene ad.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

lipobang

25 dec 2013 22:11

lipobang

Har hørt det er dumt og købe lipo med stik som man ikke selv har/bruger..især når man skal skifte dem bare bruger en bidetang til og klippe stikket af..


Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk 4

ja det er ikke smart og klippe begge ledninger på en gang:D det kan give en ordentlig svejselysbue :D ikke nok med at man bliver blind et stykke tid:D men den stakkels bidetang er intet værd bagefter:D og det er jo uhyggeligt især vis det er en dyr en af slagsen, skidt med lipo de er jo efterhånden så billige at det nok går:D
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"