Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
jonnyflox
Emnestarter
Indlæg: 846
Tilmeldt: 15 mar 2012 15:25
Kontakt:

køb aldrig en hobbyking heli

19 okt 2013 15:25

hej alle
jeg købte for en måneds tid siden en hk 500tt fbl for og se hvort billigt jeg kunne bygge en 500 heli. jeg havde alt det eletriske der sku bruges, så det var kun kittet jeg købte. men jeg kan kun sige det var da spildte penge,for dårligere heli ska man da lede længe efter. der er simpelthen så meget modstand et ellr andet sted i halen så servoen(savox1257mg) slet ikke kan følge med. den fik en lidt hårdere landing pga torgue akselen slap i det bagerste umbrella gear, så understellet knækkede og helien væltede med det resultat at der røg 3 servo gear, 2 linkage rods endtil videre(har ikke chekket resten endnu) jeg har så kigget på forskellige forums og youtube og kan kun sigde jeg er ikke den eneste med hale problemer. så det ender nok med jeg skal købe align dele til den for at få den til at virke. så min mening er at køb kvali med det samme,og ikke hk l..t:( så kan jeg lære det;)
har dog købt andre ting fra hk der er ganske udemærket, men jeg kan ikke anbefale hk 500tt
mvh jerry
oy5813
jerry tofte petersen
ishøj helikopter klub
greve rc center
 
c.s.heli
Indlæg: 494
Tilmeldt: 27 jan 2013 10:23
Kontakt:

jep gjorde det samme her

28 dec 2013 23:01

jep gjorde det samme her med hk500- det eneste jeg havde tilbage før jeg kunne flyve sikkert var carbonsider-bund-hovedlejeblokke ink. lejre-halesuports-clamp på bom-battrimount-bundplade-og begge finner bag-ALT andet blev til align og modellen blev ca dobbelt så dyr som orginal-osse pga af hk halen explodered under test heldigvis kun 20cm over jorden.
så hold jer væk fra hk helier- men rigtig mange stumper kan godt bruges-de døde faste ting... :)
 
Brugeravatar
jonnyflox
Emnestarter
Indlæg: 846
Tilmeldt: 15 mar 2012 15:25
Kontakt:

jeg har faktisk ikke endgang

28 dec 2013 23:53

jeg har faktisk ikke endgang gide og lave den endnu, den står ovre på bordet og griner af mig. det føles lidt som spild af tid og penge,men
man ved jo aldrig. man kan jo i et øjebliks sindsyge :rolleyes:komme til at bestille
nye stumper.
go bagjul og godt nytår
jerry
oy5813
jerry tofte petersen
ishøj helikopter klub
greve rc center
 
Brugeravatar
behrens
Indlæg: 940
Tilmeldt: 26 jul 2010 21:47
Kontakt:

jeg har faktisk ikke endgang

29 dec 2013 08:37

jeg har faktisk ikke endgang gide og lave den endnu, den står ovre på bordet og griner af mig. det føles lidt som spild af tid og penge,men
man ved jo aldrig. man kan jo i et øjebliks sindsyge :rolleyes:komme til at bestille
nye stumper.
go bagjul og godt nytår
jerry


Det skal du heller ikke. Jeg har 99% samme historie som C.S.Heli. Jeg skiftede også lejeblokkene bare for at være sikker. Det er billigere en bedre at købe en anden airframe. Align - MSH - SAB. Ja, jeg vil påstå at det er billigere at bygge en Goblin 500 end at opgradere en HK500tt tilnoget der kan flyve. Opgraderingen vil give en række styrt som efterhånden vil vise hvad der skal udskiftes.
DLG/F3K - så meget at lære!
RC Helikopter - Lækkert
Fixed Wing - Hygge med sønnike
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

I har ret: HK "Helikopterer"

29 dec 2013 12:43

I har ret: HK "Helikopterer" eksploderer.
" Member of Team Gaui Denmark
 
Brugeravatar
jonnyflox
Emnestarter
Indlæg: 846
Tilmeldt: 15 mar 2012 15:25
Kontakt:

jeg har faktisk besluttet at

29 dec 2013 14:11

jeg har faktisk besluttet at den næste 500 heli skal være
en beam. venter spændt på den kommer i shoppen.
det kunne være man skulle sætte en kæmpe raket på hk helien
så kunne den få sin sidste tur, whoosh-boom:)
godt nytår
oy5813
jerry tofte petersen
ishøj helikopter klub
greve rc center
 
Brugeravatar
rcflier
Indlæg: 1977
Tilmeldt: 04 apr 2002 08:38
Geografisk sted: Stenseby, Nexø, Bornholm
Kontakt:

Jerry - så må du

29 dec 2013 16:24

Jerry - så må du endelig lave en flot billedserie,
så vi fattige har noget at savle over.

Også godt Tub'år til dig.

Mvh.
Erik
Østbornholms ModelFlyveklub
BEAM Avantgarde, Goblin 500, Futaba/Robbe FX-22 pølsebakke sender:D
H kontrollant
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hej. Jeg kan kun sige, at

29 dec 2013 16:49

Hej.
Jeg kan kun sige, at det også gælder fastvinge fly. Jeg har set nogle sådanne på pladsen, og sikken gang skrammel. Det er ganske enkelt ikke pengene værd.

Folk som ikke kan få det billigt nok køber HK skit, selvom HK også har udmærket varer, -det koster så bare det samme som herhjemme.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Brugeravatar
jonnyflox
Emnestarter
Indlæg: 846
Tilmeldt: 15 mar 2012 15:25
Kontakt:

hejsa erik ,det skal jeg nok,til

29 dec 2013 22:29

hejsa
erik ,det skal jeg nok,til den tid har jeg forhåbenligt et digital camera.


steen
det er jo faktisk dyrere,først køber man en billig heli,så chrasher man 5 gange pga. dårlige dele,og hver gang køber man stumperene her hjemme
og ender med at have skiftet næsten alt der kan bevæge sig.men så kan man lære det.
godt nytår
oy5813
jerry tofte petersen
ishøj helikopter klub
greve rc center
 
tmn
Indlæg: 679
Tilmeldt: 01 aug 2010 20:27
Kontakt:

Well ! Så giver HK's

30 dec 2013 21:17

Well ! Så giver HK's "knaldgode, bombesikre tilbud" straks bedre mening ;-)
Godt Nytår.
Vh tmn
The skills dont come with the money :rolleyes: