Alle danske modelpiloters forum

 
HenningOvergaardLarsen
Indlæg: 1534
Tilmeldt: 27 feb 2011 15:04
Kontakt:

Det er jo også lithium

13 mar 2014 11:39

Det er jo også lithium batterier der sidder i mobiltelefoner, bærbare pc'er, kameraer mm.
Hvem holder øje med dem under opladning?
Medlem af:

Sleipner Modelflyveklub
Modelflyvning Danmark
 
Brugeravatar
Speedster
Indlæg: 1189
Tilmeldt: 02 sep 2009 16:31
Kontakt:

Det er ikke at spøge

13 mar 2014 16:48

Det er ikke at spøge med når de endelig futter af...

:eek:

5000 Mha 5 cell der blev ladet med 6 cell indstilling på laderen og uden ballancer.:eek::eek::eek:

Og det stinker bare a H til..

20 sek inde i video


PoUcS3l95J4
Speedster


Dynamic Soaring will change your life

http://www.youtube.com/user/SpeedsterDEN"
 
Brugeravatar
Hr.Larsen
Indlæg: 588
Tilmeldt: 29 aug 2012 10:50
Kontakt:

Skide skønt og have en

13 mar 2014 17:08

Skide skønt og have en lader som selv finder antallet af celler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Trex 600 E Pro DFC
Spektrum DX18
 
Brugeravatar
brianl
Indlæg: 697
Tilmeldt: 12 jun 2011 14:40
Geografisk sted: 6980 tim, vestjylland
Kontakt:

jeg overvåger ikke mine,men bruger

13 mar 2014 17:22

jeg overvåger ikke mine,men bruger dog Lipoposer. om det er tryghed eller falsk tryghed må jo være op til den enkelte at bedømme :-) her et par testlipo og poser vi prøvede en stille klubaften.

her

her
Brian Larsen
Ringkøbing modelflyveklub og
Jydsk Luft Cirkus Spjald

mobilos 24480030




find også ringkøbing modelflyveklub og Jydsk Luft Cirkus Spjald på facebook og del gerne grupperne
 
Brugeravatar
Hr.Larsen
Indlæg: 588
Tilmeldt: 29 aug 2012 10:50
Kontakt:

jeg overvåger ikke mine,men bruger

13 mar 2014 19:51

jeg overvåger ikke mine,men bruger dog Lipoposer. om det er tryghed eller falsk tryghed må jo være op til den enkelte at bedømme :-) her et par testlipo og poser vi prøvede en stille klubaften.

her

her



Stor safebag er den jeg ville bruge.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Trex 600 E Pro DFC
Spektrum DX18
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

Det er ikke at spøge

14 mar 2014 16:48

Det er ikke at spøge med når de endelig futter af...

:eek:

5000 Mha 5 cell der blev ladet med 6 cell indstilling på laderen og uden ballancer.:eek::eek::eek:

Og det stinker bare a H til..

20 sek inde i video


PoUcS3l95J4


Ha, ha. Fedt som i hygger jer :D
" Member of Team Gaui Denmark
 
Miele
Emnestarter
Indlæg: 171
Tilmeldt: 30 aug 2010 16:23
Kontakt:

Skal siges, at hobbyking har

15 mar 2014 10:00

Skal siges, at hobbyking har valgt at erstatte begge batterier med nogle nye :) :)
 
polarit
Indlæg: 715
Tilmeldt: 21 apr 2004 14:37
Kontakt:

godt du fik nye batterier,

23 mar 2014 13:57

godt du fik nye batterier, men hvad med holderen ?


Og som afsluttende bemærkning, lige for at hamre en TYK pæl igennem diverse misforståelser, ammestuesnak, og fejlforolkninger
Lithiumsalte kan ikke brænde, det er plastic polymeren der brænder.

LiPo has technologically evolved from lithium-ion batteries. The primary difference is that the lithium-salt electrolyte is not held in an organic solvent but in a solid polymer composite such as polyethylene oxide or polyacrylonitrile

Et lipo batteri, indeholder litium-Som selvantænder voldsomt hvis det kommer i kontakt med vand:eek: Så hæld IKKE vand på et brændende lipo batteri-Det kan få batteriet til at brænde endu voldsommere
Kenneth Due
"Don't ever let an airplane take you someplace where your brain hasn't arrived at least a couple of minutes earlier!"
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Nå-Okay Så siger vi det:rolleyes:

23 mar 2014 15:12

Nå-Okay Så siger vi det:rolleyes: Uagtet at andre mener som jeg-Litium selvantænder hvis det kommer i kontakt med fugtig luft, eller vand med luft:
Chemical Explanation

LiPo batteries contain lithium. If lithium is exposed to air with even a slight amount of humidity, it can ignite, releasing hydrogen and other chemicals. Hydrogen is extremely explosive, and is ignited by the burning lithium, resulting in a violent flare-up.



Physical Process

The usual cause of flare-ups is mishandling, which causes a build-up of gas in the battery, leading to a characteristic "LiPo puff" -- the swelling of the battery package. If the "puff" is large enough, the package may rupture, exposing the lithium to air.




Non-LiPo Chargers

LiPo batteries require chargers made specifically for them. Using the wrong type of charger is likely to cause a flare-up.



Overloading

If too much current is drawn ("overloading"), the battery will become very hot and release gas internally. The battery will rupture, exposing the lithium to air, resulting in a fire.



Physical Damage

Anything that breaks open a LiPo battery pack, even a small puncture, will likely result in a fire.
FPV pilot :D
 
polarit
Indlæg: 715
Tilmeldt: 21 apr 2004 14:37
Kontakt:

nåja, hvis ikke du kender

23 mar 2014 15:21

nåja, hvis ikke du kender forskellen på metallisk lithium
og lithiumsalte så er enhver diskusion umulig

f'vel
Kenneth Due
"Don't ever let an airplane take you someplace where your brain hasn't arrived at least a couple of minutes earlier!"