Alle danske modelpiloters forum

 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Held i uheld!

20 apr 2014 18:22

Havde en episode her i eftermiddags med mit Sky Cruise FPV fly.
Fløj lidt rundt i området ved vores nye plads. Det blæste en del, og efter et stykke tid kunne jeg se at flyet steg, og fløj baglængs-På vej væk fra pladsen, og jeg mente at jeg ville få bedre kontrol over flyet ved at lægge brillerne og flyve hjem LOS-Inden det kom for langt væk:o
Jeg fik min spotter til at holde senderen, mens jeg tog brillerne af og rejste mig fra den stol jeg ellers sad på:cool:
Jeg overtog så senderen igen og begyndte at dykke kraftigt mod vinden, for at tvinge flyet ned og hjem-Men vinden var taget til, og efter et dyk, hvor jeg ville lade farten komme lidt af, blæste flyet om på ryggen-Hvorved mit canopy forlod flyet:eek: Samtidig med batteriet til videosenderen:eek:-Og det ene af de 2 4s 5000 batterier jeg har som motorbatteri:eek:-(Husk fremover at binde batterierne fast inden i flyet, stol ikke på velcro alene:o)På jorden opdagede vi at videoforbindelsen forsvandt, da min antennetracker begyndte at bibbe-Men vi troede bare batteriet ver løbet tomt
Nå, men at canopy og batterier havde forladt mit fly, opdagede vi slet ikke:p
Min stabilicering, må have kompenseret for de manglende 600 gram i næsen:D Ihvertilfælden fik jeg flyet ned og lavede en rimelig landing på pladsen, og først der opdagede jeg det manglende canopy, og batterier:o En af klubkammeraterne mente at han nogenlunde viste hvor canopyet og batterierne var faldet af, så han vandrede ud i marken-Jeg kan desværre ikke PGA nylig knæoperation. Efter små 20 minuter kom han tilbage med canopyet-Det lå og blinkede i solen derude et eller andet sted-Batterierne er væk:(
Så alt ialt var jeg vist rimelig heldig, at det sidste batteri ikke også var faldet ud. og at stabiliceringen kunne holde mit fly selvom der manglede ca 600 gram i næsen-Og at canopyet kom tilbage igen:D Batterierne har jeg heldigvis flere af!
Jeg gider ikke flyve FPV når det blæser over 14 m/s mere:o
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Flyvevejr

21 apr 2014 10:28

Flyvevejr

14 sek. Meter.......
Er det så flyvevejr? Det har jeg kun prøvet en gang. Der stod min fw. 190 helt stille, som en måge, i mod vinden, og med fuld gas. (Tror jeg nok) det er nogle år siden.
Ved ikke præcist hvor meget det blæste, men det var en griner oplevelse.
Men hvis det blæser , for meget, er det ikke en fornøjelse.
I starten, da jeg havde lært at flyve, fløj jeg, og en daværrende flyveven, ligegyldigt vejret, regn blæst tåge, kulde. Det var ligegyldigt. Vi ville flyve.
Det gider jeg ikke mere. Det ska være en fornøjelse.
Men med ski, i sne er fedt. Så betyder kulden mindre ;-)

Men godt du ikke midstede flyet. Batterier er jo bare "brændstof"
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Nej det var det ikke:D

21 apr 2014 13:26

Nej det var det ikke:D Men det skulle jo prøves:p
Her er video af mit held i uheld:
her

Man kan høre at cokpittet rammer propellen, og der er også kommet en lille skade på cokpittet-Der er intet at se på propellen:D
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

;-)

21 apr 2014 14:28

;-)

Griner ;-)
Den ser ellers godt ud, fra oven, jeres nye plads.
Men har du ikke længere til Banholm, end til den anden?
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Jo, ca 8 km længere-Men

21 apr 2014 14:34

Jo, ca 8 km længere-Men det betyder ikke noget, bare vi har et sted at flyve fra:D
FPV pilot :D
 
TommyF
Indlæg: 694
Tilmeldt: 20 mar 2012 22:57
Kontakt:

Ser det ikke ud som

21 apr 2014 14:58

Ser det ikke ud som om at det er batteriet der laver et hop og slår canapy løst og vinden sørger for resten.... Ellers nice video kvalitet...
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Ser det ikke ud som

21 apr 2014 15:40

Ser det ikke ud som om at det er batteriet der laver et hop og slår canapy løst og vinden sørger for resten.... Ellers nice video kvalitet...


Jo måske, Selv om det ikke ændre så meget på resultatet:D
Det er filmet med Go pro 3 black edition-Desværre ikke mit kamera:o Det tilhøre en ven:D
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Go pro 3

22 apr 2014 08:40

Go pro 3

De er kanon. Bruges også af de fleste professionelle.
Har en ven der har 2 af dem. Forresten nok samme person.
Han bruger dem på en Hexa muttirotor dims.
Kanon optagelses kvallitet.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Nej det er ikke den

22 apr 2014 12:44

Nej det er ikke den samme:D Jeg ved godt hvem du tænker på:cool:
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Go pro

22 apr 2014 17:00

Go pro

Godt det ikke var det du tabte, og ikk ku finde.
De er fede, men godtnok en svedig pris.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....