Alle danske modelpiloters forum

 
Hans
Emnestarter
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

Depron F-22 .......YEE-HAAAA !!!

16 maj 2007 12:26

hej

Jeg kunne ikke stå for denne F-22 m/thrust vektoring:

her

så der blev bestilt et kit, det koster jo næsten ingen ting og så er der alt hardware med, ned til den mindste tandstikker. Uden rc-grej selvfølgelig.

Jeg ville bruge noget at alt det jeg havde liggende på hylden, så det eneste jeg har købt er en ny motor: Hyperion P-1913-6. Jeg har kun brugt 3 servoer i stedet for 4. Jeg har sat 1 HS-81 MG på højderoret i stedet for 2 HS-65, igen fordi det var hvad jeg havde i skuffen, og det virker fint.

Den blev prøvefløjet i aftes, i ca 5-7 sec/m vind, nok lige vind nok, men hvad det er vi jo vant til i Thy, og nu var den jo kommet med på pladsen.
Lad mig starte med at sige, at nu er jeg ikke kendt for at have for små udslag, men denne gang var godt nok spændende. Den blev kastet op mod vinden og fór afsted fremad og opad. Masser af power!! Lidt styrring gav næsten et rul, så SMÅ bevægelser med pinden. Det gik fint, den fly bare derudaf. Så skulle der lige rulles en gang. Det blev til 2 SUPER HURTIGE rul, bare ved at tænke på det, næsten. Så måtte vi se om den kunne lave et loop, HALLO ALVILDA !!, jeg ved ikke om det kan kaldes loop, jeg vil hellere kalde det 2 baglæns salto, lyn hurtigt, cool!! Så begyndte vi at grine og jeg måtte lande inden det gik galt.
Jeg har nu ændret "lidt" på krængerors udslag og lagt noget expo på. Nu venter jeg bare på lidt mindre vind, så skal der laves "krummelyrer" på himlen igen.

Lige til sidst, inden nogen spørger ;) ,så vejer den 310gr uden accu. Jeg brugte 3S2200mA i går, og det bærer den uden problemer.

Det er umiddelbart det sjoveste stykke flyvejern jeg har haft længe.

Kom nu Mikael / Pentium du må igang med at bygge :D
 
Hans
Emnestarter
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

16 maj 2007 16:06

hej

Det bliver ca et par hundrede. Skal man selv købe de kulstænger, kulrør, gevindstænger, links, rorhorn m.m. der er med, så bliver det til mere end hele kittet koster.
Min pakke gik igennem uden gebyr :D, men det tror jeg er på grund af den lille værdi.
 
Hans
Emnestarter
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

16 maj 2007 17:52

ja hvis den har været åbnet, men det har den ikke, og så har de jo ligesom lidt svært ved at skrive en regning, når de ikke ved hvad der var i pakken.
Jeg har fået over 50 pakker fra USA, så jeg har prøvet alle varianter af opkrævninger.

(PS om det her kit koster 2 eller 300 er vel også lige meget, ellers kan man jo bare skære en selv.)
 
DNE
Indlæg: 413
Tilmeldt: 08 mar 2002 11:38
Kontakt:

16 maj 2007 17:59

Nå, det kunne jo nærmest ikke betale sig ikke at bestille den :D så det er hermed gjort. 25% på et par hundrede, det er til at leve med, hvis man skulle være så uheldig at skattefar ville have lidt for den også.

Så har man også lidt at lade sig inspirere af, til en eventuel hjemmebygget efterfølger (SU-37 :D)
Daniel Nedergaard
Danmarksmester i F5F 2008
 
pentium
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

16 maj 2007 19:53

Godt at se Hans. Det er en må have ting.

Jeg bygger helt sikkert en når mit seneste projekt er afsluttet. Så et par uger mere med dårligt vejr.. ;)

Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.
 
Hans
Emnestarter
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

16 maj 2007 19:53

hej



Sådan Daniel :D, prøv at se hvad der kommer i løbet af 2007:



[url]http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=684510#post7436855 husk også at se videoen. Den MIG-29 og Eurofighteren er altså ret fede og kan ligesom F-22 lave nogen sindsyge manøvrer.



Jeg har lige malet min: blå underside og gul overside, så kommer der lidt tusch streger. Jeg var nødt til at have lidt farve på den, med den rull og salto hastighed kan man ikke følge med i hvad der er op og ned [8D]
 
Hans
Emnestarter
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

16 maj 2007 20:46

Der er masser af power med den motor, jeg har en APC 6x4 propel på den. HUSK en "prop-saver" tror jeg det hedder. Du ved sådan en medbringer hvor propellen holdes på plads med en lille O-ring. Det anbefaler han også en video-manualen. Jeg fik min motor hos RC-Netbutik, han er altid frisk med et godt tilbud.
Du skal ikke bestille motor-fundament, det er selvfølgelig med i kittet, og modificeret så det passer. Jeg siger det lige igen, super-kit til de penge.
 
DNE
Indlæg: 413
Tilmeldt: 08 mar 2002 11:38
Kontakt:

16 maj 2007 22:25

Takker, jeg kan dårligt vente på det kit kommer ind ad døren, der ser virkelig ud til at være mange timers sjov i den flyver [:p]
Daniel Nedergaard

Danmarksmester i F5F 2008

 
Hans
Emnestarter
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

24 jun 2007 16:30

min er lige kørt i pit. der skal lige tankes lidt PU-lim, så køre det igen. Et lille tip - start med en masse expo eller lidt mindre udslag end anbefalet
 
Hans
Emnestarter
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

26 jun 2007 11:59

nej nej, den er fin nok, men som med alle nye fly skal men lære dem at kende, og det gælder især denne slags. Senere kan man så "give den fuld gas", og så kan den flyve så "åndsvagt" at det må gå galt på et tidspunkt.