Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
whobat
Indlæg: 561
Tilmeldt: 28 jan 2009 20:33
Kontakt:

Davinci 1.0 har lidt problemer

15 jan 2015 12:20

Davinci 1.0 har lidt problemer med extruder fejl 0011 men det er mekanisk dvs atok forbindelsen til heater elementet er for dårlig kvalitet men dette rettes nemt ved at lodde ledningerne sammen og smid stikket ud


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Whobat AKA René
 
oy-6589
Indlæg: 206
Tilmeldt: 12 sep 2006 11:37
Kontakt:

Så hoppede der en i

15 jan 2015 13:35

Så hoppede der en i indkøbskurven:D

Er lidt spændt på hvordan scanneren virker.
Så må jeg se om der skal noget andet software på med tiden.

Søren Jørgensen
 
Brugeravatar
yakker
Indlæg: 177
Tilmeldt: 30 jul 2011 23:14
Kontakt:

Jeg har en XYZ 1.0A.

16 jan 2015 18:21

Jeg har en XYZ 1.0A. Købte den i england til 4000 med 2 kassetter(plus moms).
Den er meget bedre end mange af de små "åbne" printere uden kabinet. Minus ved den er at materiale er dyrt, og hvis du forsøger dig med at lave nulsttilnings eprom, kan du risikere at maskinen låser, så den skal sendes retur.(en af de sidste opdateringer)
Jeg har også makerbot replicator med dual extruder, samt en flashforge. Flashforge er den bedste af mine FDM printere, men XYZ er 100 gange nemmere at arbejde med ved igangsætning. Dog skal man forberede sig på længere printe tider!
Jeg har også SLA printere både en lille hobby Formlabs1+, modtaget i denne uge, og den printer flot i forhold til prisen.
Den sidste printer er en EOS sla printer, den er dog en rapid prototyping maskine, så den må vi ikke putte ind i samligningen, da denne både er i en anden prisklasse, men pgså beregnet til mindre produktion. Den vejer 250 kg, kontra 10-12 kg for formlabs1+.

Stil gerne spørgsmål hvis du har brug for hjælp til 3D printere, jeg har en rimelig maskinpark lige nu, samt erfaring med, replicatorg, makerware, xyz-ware, skeinforge og preform.
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Går og overvejer at købe

31 jan 2015 22:51

Går og overvejer at købe en 3D printer.
Jeg har ikke noget imod at samle den selv, som den Bent har købt-Men den skal være brugervenlig når den skal printe-Og kunne lave ting i rimelig fin kvalitet-Og det kan jeg se at den Prusa gør:D Og den K8200 koster jo ca det samme, da den har heat bead med fra starten-Hvilken er at foretrække?

Kan man lave et kabinet i fks, krydsfiner til sådan et apparat? Jeg tænker på at den måske bedre kan holde varmen hvis den er lukket inde, og så får man ikke lige skubbet til rammen -Eller smidt noget på glaspladen:confused:
FPV pilot :D
 
TommyF
Indlæg: 694
Tilmeldt: 20 mar 2012 22:57
Kontakt:

Købte jo en BQ pruse

01 feb 2015 12:34

Købte jo en BQ pruse i3, lækker maskine, MEN ingen 3D printer kan køre fra start, af hvad jeg ved,, de skal alle tweakes, min kørte dog efter en simple Z højde justering flot,,men den er også sat godt sammen.
Mener du skal op i 12000 fær du for en køreklar maskine, hvor der skal laves en simple justering og så kører den bare...

Jeg har smidt 4 sider tyk men let flamingo sammen som kan funke som kabinet, men med PLA har jeg ikke brugt den endnu.....
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

En xyz 1.0 er da

01 feb 2015 15:02

En xyz 1.0 er da en af de maskiner hvor de påstår at den kan printe 20min efter at den er pakket ud:cool:
Og den koster i omegnen af 5000 kr

Men kan den lave flotte print??
FPV pilot :D
 
TommyF
Indlæg: 694
Tilmeldt: 20 mar 2012 22:57
Kontakt:

Hvem er de??? ;-) ,,

01 feb 2015 20:51

Hvem er de??? ;-) ,, check 3D forum ud og læs om start problemer.

Selv den sidste nye Solid Doodle Press som skulle være 200% kørende efter udpak er en større omgang af få i gang.

Det med de 20min,, ja måske kan den kærer, men brugeren skal også lige vide hvordan, der er mange små faldgrupper som man lige skal igennem nogle gange før brugeren er klar også, det er ikke kun maskinen :-)))
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Hvem er de??? ;-) ,,

01 feb 2015 20:59

Hvem er de??? ;-) ,, check 3D forum ud og læs om start problemer.

Selv den sidste nye Solid Doodle Press som skulle være 200% kørende efter udpak er en større omgang af få i gang.

Det med de 20min,, ja måske kan den kærer, men brugeren skal også lige vide hvordan, der er mange små faldgrupper som man lige skal igennem nogle gange før brugeren er klar også, det er ikke kun maskinen :-)))


"De" er de reklame videoer der køre for maskinen:rolleyes:
FPV pilot :D
 
TommyF
Indlæg: 694
Tilmeldt: 20 mar 2012 22:57
Kontakt:

He, ja så er det

01 feb 2015 22:28

He, ja så er det jo nok sådant :-) men køb nu bare en og kom i gang, er det Prusa udgaven så gå efter BQ modellen, deres del-print er meget flottere end de andre jeg har set. Ellers skulle white box være ret god, men også lidt dyr..
 
Brugeravatar
yakker
Indlæg: 177
Tilmeldt: 30 jul 2011 23:14
Kontakt:

Min xyz kørte efter 10

02 feb 2015 19:54

Min xyz kørte efter 10 min.

Min flashforge kørte godt efter 30 timers justeringer.

Min nyankomne Form1+ er allerede tjent hjem efter 2 uger. Kørte direkte fra kassen.

Jeg har endnu ikke set fidusen til de selvbyg printere, med mindre du gider spare et par hundrede kroner.

Xyz køre fint ud af kassen, og jeg vil godt smide hovedet på blokken og sige at den printer bedre end en prusa eller lignende. Jeg har sammenlignet med en kollegas printer som er iprusa hjemme byg uden kasse omkring. Og hans højdeopløsning er ikke pænere end xyz.

Jeg overvejer stærkt selv at importere og distribuere dem, da jeg har et en okay kontakt til dem.(xyz)

Tommy, jeg kan godt forstå du er glad for din prusa, men at sige de andre færdige printere er langtfra lige ud af kassen er desværre usandt, og uden begrundelse. Ja der vil være få tilfælde som ikke duer, men kan nok finde flere der aldrig har fået deres prusa op at køre.

Man glemmer også tit at printe abs i åbent miljø er ikke smart, da lagene vil adskille når printehøjden bliver større end 80-100 mm. Og hvor fedt er det at have en maskine dækket af nogle flamingo stumper?

Jeg ved man kan fintune en xyz ved at "jailbreake" den til at printe næsten ligesom en stratysys. Men så går der for meget nørd i den efter min mening.

Makerbot duer også direkte ud af kassen uden nogle justeringer nødvendige.

Up! Printeren skulle efter sigende også være på højt niveau og med fornuftigt printeareal.

En printer til virkelig mange € printer ikke indenfor 20 min af udpakning. Jeg har fået en headsup fra EOS på at den måske kører om 2 måneder!