Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Model kampvogn

12 jan 2013 17:43

Ikke bare en lille plastic i størelse 1/16 , men en basse på ca 20-80 kilo, i størelsen 1/6-Som dem gutterne her leger med:
her

Jeg er selv gået igang med de indledende øvelser til fremstillingen af en Russisk T 34-85, Og så er det jo dejligt at nogen har lavet tegningerne til sådan en:D
her
Og en fin byggevejledning:
her

Min bliver selvfølgelig også udstyret med en paintball kanon:cool::D. Men jeg laver full metal kæder, og tandhjul til at trække dem .
Derudover skal den selvfølgelig have børsteløs motor:D og lipo batterier.

Og så har jeg vedtaget at min skal kunne styres FPV, med 2 kameraer,
1 kamera sidende i toppen af tårnet, som kan drejes rundt uafhænig af tårnet-Det er "vognkomandørens" plads, og herfra kan kampvognen styres.
Derudover skal der sidde et kamera som følger kanonen-DVS det ser det som kanonen peger på, og sammen med det skal sidde en laser pointer, son lyser på det kanonen vil ramme:eek:

Så jeg kan køre rundt i terrænget, og se det fra toppen af tårnet (som er lige under ½ meter over jorden) Kommer der et mål, skifter jeg over til kanonkameraet, sigter med laseren og skyder en paintball på målet:D

Topfarten er udregnet til ca 10 kmt-Som er skala hastighed, da den oprindelige T34-85 kunne køre 55 kmt-Både forlængs og baglængs:cool:

Hvis der skulle være andre herinde som vil bygge en stor kampvogn-Så kunne vi måske engang holde vores egen lille krig:D

Jeg forventer at min bliver bygget inden for de næste 3-6 måneder
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Den her tråd er jeg

18 jan 2013 17:22

Den her tråd er jeg bare NØDT til at følge med i :)
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Du er så den eneste

18 jan 2013 19:28

Du er så den eneste som viser interesse:o

Jeg er igang-Undervognen er bygget-Kun 97cm lang:cool:
Mangler stadig placering af lejer og hjul.
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Bare rolig jeg skal nok

18 jan 2013 19:34

Bare rolig jeg skal nok følge med, det her vil jeg s.. ikke misse.
Skulle bare lige være færdig med at ryste på hovedet først, de er gale de Lollændere :eek: men sjove. :p
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Ja, det forstår man jo

18 jan 2013 19:36

Ja, det forstår man jo ikke, det er da et total fedt projekt :D

Jeg så engang en video med en kampvogn med benzinmotor, det var en færdigkøbt model, det er jo ikke nær så fed som noget man selv har bygget. Det kunne også være ret interessant at bygge en med 2 benzinmotorer, en til hver side, og så lave et elektronisk throttle-system som målte på motorernes omdrejninger og justerede throttle på motorerne ud fra styreinput og omdrejninger så den kan køre ligeud selvom motorerne ikke kører helt lige hurtigt ved samme mængde throttle :rolleyes:
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Jeg foretrækker 1 elmotor-Og så

18 jan 2013 19:39

Jeg foretrækker 1 elmotor-Og så et diff fra en 1-5 bil-Så kan man bremse en side af gangen, når man skal dreje.

Lars-Du skal passe på at paintball kanonen ikke får dig i laser sigtet:D
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Jeg foretrækker 1 elmotor-Og så

18 jan 2013 20:10

Jeg foretrækker 1 elmotor-Og så et diff fra en 1-5 bil-Så kan man bremse en side af gangen, når man skal dreje.

Lars-Du skal passe på at paintball kanonen ikke får dig i laser sigtet:D


Ku jo være man ku forsvare sig til den tid.

her
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Brugeravatar
lillekimz
Indlæg: 349
Tilmeldt: 22 jan 2011 16:09
Kontakt:

Jeg foretrækker 1 elmotor-Og så

20 jan 2013 08:55

Jeg foretrækker 1 elmotor-Og så et diff fra en 1-5 bil-Så kan man bremse en side af gangen, når man skal dreje.



Er det ikke en anelse spinkelt at bruge et differentiale fra 1:5'er

En FG'er vejer ca 10,5kg og er ret letkørt og når den drejer er der ikke voldsom belastning på, da det stadig er begge hjul der drejer rundt:)

En modelkampvogn på 20-80kg bliver udsat for meget stor belastning, for det første pga vægten og derefter selvfølgelig også pga meget lav gearing i ekstremt terræn og når der drejes bremses den ene "side" af diff'et og alt belastning ligger på den anden side:)

Det lyder ret voldsomt ifht et diff. som er beregnet til "lille" Rc-bil

Bare en tanke, selvfølgelig med henblik på at det ville være super ærgeligt at bruge så lang tid på et sådan et fedt projekt uden at være opmærksom på "holdbarheden"



Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Kim H

Højt at flyve:)dybt at falde:eek:
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Det er også min tanke:)

20 jan 2013 09:48

Det er også min tanke:) Men en 1-5 bil har normalt motore på omkring 4000 watt:eek:
Jeg ville bruge en motor på ca 800 watt-Hvilket er ca 1 hk.

De kampvogns modeller der kan købes færtiglavet-Og som vejer ca 50-70 kilo, de har alle 2 stk børste motore på 350-500 watt.

Men imellemtiden er jeg også begyndt at overveje om jeg ikke bare skulle bruge 2 børsteløse motore-På hver ca 800 watt:cool: Og så lave en passende gearing, med enten tandhjul, kæder eller remme:p

Og jeg er godt klar over at i vores (modelflyvere) verden , da er en motor på 800 watt ikke ret meget-Slet ikke på en model som vejer langt over 20 kilo:rolleyes:
Men for få år siden da havde en knallert 1 hk- Og den kunne køre ca 30 kmt, med en 80 kilo mand sidende på:cool:
Så kan en 1 hk el motor sikkert også flytte min modelkampvogn med en fart af ca 10 kmt.

Nu er min "kanon" så bestilt i USA:D Jeg har fundet en foretning som sælger halvautomatiske paintball markøre, i cal 50-Til kun 13,50 usd:eek:
Men desværre sender de ikke til Danmark-Og så er det godt at have en gammel skoleveninde som bor i Californien. Og hun køber den og sender den til mig:D


Jeg har foresten også fået tilbudt en brugt paintball markør i cal 68-Til 375 kr-Uden flaske og "magasin!! Og det er i danmark
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
jesper gebuhr
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 16 feb 2003 15:56
Kontakt:

Fedt projekt. Måske brugbare dimser

20 jan 2013 23:14

Fedt projekt.

Måske brugbare dimser her:

her
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23