Alle danske modelpiloters forum

 
puno
Emnestarter
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 maj 2007 21:14
Kontakt:

mangler hjælp

17 maj 2007 20:47

heey
allesammen jeg er ny i fly brancen og mangler en tegning til en billig flyver ik for pro at lave nem at flyve med håber i vil svare

hilsen simon
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

20 maj 2007 20:20

Hej

Det er fint at du er begynder og 12år, og derfor spørger om alt muligt, Men på den hjemmeside du linker til "LC models" står der jo med fede bogstaver, at du kan bruge udstyret i en Easystar. Så hvorfor blive ved med at spørge om det.

Noget andet, hvordan gik det da du fløj med din Freedom Flyer?
Havde du styr på det, sådan nogenlunde?
Når du får en anden model, hvor vil du så flyve med den? Har du en mark uden for byen du må bruge?
Har du spurgt dine forældre om de ikke vil køre dig til den nærmeste klub nogen gange, så du kan få ordentlig hjælp?
Vi kan svare på meget her, men ikke lære dig at flyve. Det kan du lære hurtigt i en klub, med en erfaren instruktør.
 
PropelLars
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29 okt 2001 07:28
Kontakt:

20 maj 2007 20:31

Kopi af besked:ja nogle gode råd vil gerne have easystaren men har hørt at man kan bruge rc udstyret fra en freedom flyer og jeg har en freedom flyer men passer det



Hej Puno

Ja, ifølge LC-models passer det fint sammen. Den radio du har er med 2 servoer og 1 fartregulator, hvilket er tilstrækkeligt til en EasyStar.

Jeg synes du skal ringe til LC models for at være sikker på at din regulator kan klare den motor som er med en EasyStar, men det kan den såmænd nok, forudsat at du bruger den samme batteripakke i flyet. Ellers koster en større regulator kun få hundrede kr.



27MHz er</u> noget skrammel og er til fare for din model, uskyldige folk og dig selv, for du kan VIRKELIG komme ud for radio svigt af format. Men i princippet sælges fly med 27MHz i stor stil i fx Bilka til fly der er ligeså "farlige" som dem du nævner, så egentligt er det bare op til dig.


Lars Rasmussen, Slowbuilder;
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

22 maj 2007 08:00

Du skal bare lime den med noget PU-lim og lade det tørre til næste dag, så holder det. Det kan fåes på tømmerhandlen eller byggemarkedet.
 
myren
Indlæg: 565
Tilmeldt: 15 apr 2002 07:17
Geografisk sted: Mørkhøj/Søborg
Kontakt:

22 maj 2007 10:39

Hej Puno



Som begynderfly vil jeg anbefale en EPP vinge... de holder til rigtig meget... Se video: [url]http://www.edgerc.com/PCWcrashsm.wmv

De kan jo købes i forskellige størrelser og til at begynde med behøver du ikke det vildeste setup. Det kan være du kan købe en brugt EPP vinge og sender her på forum!
 
myren
Indlæg: 565
Tilmeldt: 15 apr 2002 07:17
Geografisk sted: Mørkhøj/Søborg
Kontakt:

22 maj 2007 23:04

Hej Puno



Jeg kan forstå at du er nybegynder og kun 12 år gammel. Hverken din alder ellr det at du er nybegynder er en hindring for at flyve med modelfly, men skriv på brugtbøren efter en komplet flyveklar vinge med fjernstyrig i EPP... mærket betyder ikke noget, de bedste er som regel hjemmelavet. Den skal bare kunne flyve og have rigelig kraft overskud.



Skriv en tråd på brugtbørsen her på forum og spørg direkte efter en komplet flyveklar EPP vinge med børsteløsmotor samt fjernstyring til en nybegynder.



Her er der en helt ny vinge med alt til salg, samt en rigtig lækekr fjernstyring... måske kunne i blive enige om en god pris!!

[url]http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.asp?TOPIC_ID=23166





Ellers opret en annonce her: [url]http://www.rc-unionen.dk/nytforum/forum.asp?FORUM_ID=51



I emnet skal du skrive noget i retning af:

"KØBES: Komplet flyveklar EPP vinge med fjernstyring"



Den bør have en børsteløs motor, men hvad er dit budget... altså hvor mange penge har du til projektet...??
 
myren
Indlæg: 565
Tilmeldt: 15 apr 2002 07:17
Geografisk sted: Mørkhøj/Søborg
Kontakt:

26 maj 2007 16:36

nej