Alle danske modelpiloters forum

 
tfj
Emnestarter
Indlæg: 2922
Tilmeldt: 10 aug 2006 22:16
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

swash servoer til t-rex600?

10 sep 2007 23:10

Jeg har lige købt en jr g770t gyro med ds8900g hale servo og er tæt på at købe en t-rex600 CF med 600xl motor.

Er der noget i vejen for at bruge spektrum ds821 servoer på swashen (i et stykke tid, ihvertfald)?

De behøver ikke nødvendigvis at være dyre (digitale?), vel?
Jeg er ikke så hurtig på pindene.

Er der særlige krav til modtagerbatterietmed fire
digitalservoer?

Rotorblade? Hvad vil jeg have? Ikke verdens bedste. De skal nok bare være symmetriske og rimelige til at autorotere. Dem jeg har på den "gamle", er af glasfiber.

mvh. torben

oy3546
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

12 sep 2007 09:00

Siden du spørger til DS 821 servoerne har du vel en mistanke om at de ikke er de bedste...... Køb nogle bedre servoer.
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)
 
jan petersen
Indlæg: 251
Tilmeldt: 02 nov 2001 14:46
Kontakt:

20 sep 2007 13:32



Hej Torben



2 spørgsmål ..

Hvad kommer du til at give for dem?

Hvorfor har du ikke bestilt 3 til mig også? [:p]



Oprindelig indsendt af tfj



Jeg tabte hovedet, så der er tre jr ds8717 servoer på vej. Jeg ved ikke engang om de duer til morfar flyvning.
 
Brugeravatar
Spectra
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

20 sep 2007 17:39

Jeg har målt mine 8717 på 4.9volt og der er målt på batteriet! .. Når jeg tog fat i swashpladen og løftede helien op og ned med pichpinden lå den på ca 8amp. Når jeg to fat i swashpladen og gav den alt den modstand jeg kunne med en hånd lå den samlede strøm på 10amp!!
Hvis jeg så også tog fat i haleservoen så alle servoer (foruden gas) var MEGET belastet var jeg oppe på 12amp!!!
Det var ved 4.9 volt og det hele på en 10 amp, 15 amp i peak regulator.
Så de kan godt sutte noget strøm hvis de får noget at lave ;)..

Men selv på 4,9 volt er de altså som ingen andre servo jeg har set!..ufattelige hurtige og kraftige!
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

20 sep 2007 18:59

TFJ

Morfar flyvning, forbind dine servoer som du plejer, dvs brug Aligns 6 Amp regulator, og monter en stepdown til halen. Der er ingen grung til at bøvle med at koble dem anderledes. Dog vil det være en god ide at sætte et extra strømstik i modtageren, evt vha y-kabel, du burde have et ledigt hul når du flyver el.

Kilroy.

Hvis du holder dine servoer og belaster dem max vil du se at strømmen i dit setup ligger på ca 7amp.

Carstensen

Der er ikke ret stor forskel på strømmen i indput og output på regulatoren. Regulatoren skærer bare den spænding væk som ligger over de volt den bliver indstillet på, den resterende effekt bliver til varme.
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

20 sep 2007 19:27

Ok, men de 30% falder sammen med bateri spændingen, så de 30 % er ret hurtigt nede på 15-20%. Hvilket setup har du målt det på?

Vedr Align 6amp 2i1 så skal i lige huske at det er en no-no sammen med 35mHz
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

20 sep 2007 19:45

Jep, forskellen i amp er størst med friske akuer
Og det er ikke lige meget om den skærer fra 8,4V (Lipo) ned til 4,9V
eller fra 8,2V Liion og ned til 6V.

Det er kun Aligns 2i1 med indbygget glød som giver radioflip på 35mHz.
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)
 
Brugeravatar
Spectra
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

20 sep 2007 22:37

Så har jeg haft en flyvning med t-rexén og lige efter landning målte jeg på ledning EFTER regulatoren... hvilestrøm er 1.2 amp. når jeg holder den i swashpladen og løfterhelien hopper den op på 4,2 amp.. pumper jeg pichen mens den er løftet i swash peaker den på 6.5-6.7amp ca. det er uden belastning af hale servo og gas. og på 5.3 volt. prøvede at sætte den ned til 4.9 volt og var næsten samme tal.

Når du løfter helien i swashpladen får du en go ide om de belastninger den bliver udsat for i flyvning. Altid en go tommerfinger regl. Når du så pumper pichen sammen med får duen go ide hvad den max vil blive udsat for i peaks i luften.
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
jan petersen
Indlæg: 251
Tilmeldt: 02 nov 2001 14:46
Kontakt:

22 sep 2007 17:35

Vil det sige at de servoer kan tåle 2S LiPo altså 7,4V ? Er der nogen der har prøvet det ?

Når en LiPo lige er ladet, er den jo helt oppe på 8,4V.

Det lyder vildt, men hvis de kan tåle det, kan man jo lige så godt spare regulatoren, og så lade lidt oftere på modtageraccuen. Jeg har en Hyperion 2S 1200 20C modtagerpakke.



Min Spektrum AR7000 modtager skulle også kunne klare den høje spænding. Kan jeg så bare sætte 2S Lipo direkte i modtageren?

Så skal der jo en spændings reducering på haleservoen, men hvad med Gyroen, kan den tåle det?

og hvad siger regulatoren til motoren til det?



hm .. måske er det bare nemmere at skifte modtager regulatoren til en større og så glemme resten.

Hvad er det for en 6A regulator du taler om Carstensen?

Og hvor får jeg fat i sådan en?





Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Carstensen



Der er ikke opgivet AMP forbrug på JR 8717

Man kan dog sætte en tester imellem servoerne for at tjekke AMP forbruget, men efter min mening er det mere gøjl end fakta, set i det forhold og som du selv skriver, det er gæt værk hvor meget de bruger i forhold til flyvestil osv.





Min konklusion er…



Jeg flyver moderat (morfar ++ he he) i ca 8-9 min, har monteret en on board temp på Align regulatoren for at tjekker den inderste kølerippe den når ikke over 30 C( den kan tåle over 60 C)



Det sammenholdt med 3 flyvninger har jeg ladet ca 1200 mah på en (2s1p 2000 mah) lipo 7,4V. dvs ca 400 mah pr. flyvning



Hvis du påtænker at køre direkte på lipo cellen med + skal du regne med det dobbelte forbrug, det er for øvrigt slet ikke nødvendigt da de simpelt er sindssyg hurtige ved 5.8V men igen på denne direkte måde belaster du ikke regulatoren…



Jeg har efterhånden 15 flights med denne regulator på min T-Rex600 uden nogle form for problemer



Ps billig deal for de JR, jeg måtte op med 375 med expess air mail





 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

26 sep 2007 14:26

Vi fik det at vide af Bob Johnston til 3DMasters. Send evt en mail til ham. Hans hjemmeside: [url]www.skylinemodels.co.uk
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)