Vil det sige at de servoer kan tåle 2S LiPo altså 7,4V ? Er der nogen der har prøvet det ?
Når en LiPo lige er ladet, er den jo helt oppe på 8,4V.
Det lyder vildt, men hvis de kan tåle det, kan man jo lige så godt spare regulatoren, og så lade lidt oftere på modtageraccuen. Jeg har en Hyperion 2S 1200 20C modtagerpakke.
Min Spektrum AR7000 modtager skulle også kunne klare den høje spænding. Kan jeg så bare sætte 2S Lipo direkte i modtageren?
Så skal der jo en spændings reducering på haleservoen, men hvad med Gyroen, kan den tåle det?
og hvad siger regulatoren til motoren til det?
hm .. måske er det bare nemmere at skifte modtager regulatoren til en større og så glemme resten.
Hvad er det for en 6A regulator du taler om Carstensen?
Og hvor får jeg fat i sådan en?
Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Carstensen
Der er ikke opgivet AMP forbrug på JR 8717
Man kan dog sætte en tester imellem servoerne for at tjekke AMP forbruget, men efter min mening er det mere gøjl end fakta, set i det forhold og som du selv skriver, det er gæt værk hvor meget de bruger i forhold til flyvestil osv.
Min konklusion er…
Jeg flyver moderat (morfar ++ he he) i ca 8-9 min, har monteret en on board temp på Align regulatoren for at tjekker den inderste kølerippe den når ikke over 30 C( den kan tåle over 60 C)
Det sammenholdt med 3 flyvninger har jeg ladet ca 1200 mah på en (2s1p 2000 mah) lipo 7,4V. dvs ca 400 mah pr. flyvning
Hvis du påtænker at køre direkte på lipo cellen med + skal du regne med det dobbelte forbrug, det er for øvrigt slet ikke nødvendigt da de simpelt er sindssyg hurtige ved 5.8V men igen på denne direkte måde belaster du ikke regulatoren…
Jeg har efterhånden 15 flights med denne regulator på min T-Rex600 uden nogle form for problemer
Ps billig deal for de JR, jeg måtte op med 375 med expess air mail