Alle danske modelpiloters forum

 
HR Vagn
Emnestarter
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28 mar 2007 19:10
Kontakt:

Advarsel

18 jun 2007 11:27

Hej til alle.

Dette er ikke en tråd blot en oplysning og lidt fra leveren.
ADVARSEL!!

GRAUBNER!!: Køb ALDRIG!! Graubner det er lavet i Kina bestilt af nogle Tyske Finans mænd der ikke vil leve op til de gamle kvalitets normer. De er hoppet på bølgen køb og smid væk. Priserne hos Graubner ligger i den højere ende men, produkterne ligger i absolut bund som så meget andet Kinesisk. Udover det så kan de ikke prale med den bedste kundeservice (se lang behandlingstid) det kan jo have sin grund, nemlig at så mange skal have laver reklamationer hos dem. Så derfor betal hellere det dobbelte for et produkt der er lavet i et vest land, det vil spare én for mange bekymringer og ærgrelser så som, hvornår svigter produktet og hvor meget bliver smadret når det sker. Nu er det jo ikke kun Graubner der får deres ting lavet i Kina men, alle de ting så som lim, fjernstyring, fly, fittings, mm. Som jeg har købt er der ikke én ting som har virket efter forventningerne (at det skulle virke eller passe).

Venlig hilsen og mange erfaringer rigere (tømt tegnebog)
OY4044 Hr. Vagn
Vagn Schorlemmer

MFKL
 
Brugeravatar
Thomas Scherrer
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 10 jun 2003 14:42
Geografisk sted: oz2cpu at gmail dot com
Kontakt:

18 jun 2007 11:35

>Som jeg har købt er der ikke én ting som har virket efter forventningerne

det meste virker jo hos de fleste, så måske er det dig ?
Thomas Scherrer - Ballerup - Brug email
 
Brugeravatar
Stenild
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 24 apr 2002 10:52
Geografisk sted: Aars
Kontakt:

18 jun 2007 11:41

Mener du graupner eller graubner?
For jeg har i mange år brugt Graupner, både anlæg og andet udstyr uden problemer!..
Mvh

Brian Stenild

 
pentium
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

18 jun 2007 12:03

Her Trolle, Trolle, Graupner styrer.
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

18 jun 2007 12:34

Nå det er sådan Hr Graupner ser ud :D :D :D Jeg synes nok det var lidt "uldent i kanten" [:p] :D
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

18 jun 2007 15:52

Kære Vagn
sikken da en forbandet oplevelse du har haft.

Jeg er ikke fan af Graupner, men det skyldes alene religion og ikke saglige årsager. Til gengæld er der en hel verden der synes at produkterne er udmærkede. Havde du langet sådan ud efter et mindre foretagende, havde jeg nok bedt om kammertonen på Forum. Men Grauper er for veletablerede til at det betyder noget.

Der er meget der bliver lavet i Kina i dag. Kineserne er stærke på markedet pga. lave økonomiske omkostninger. Nogle mener så, at der kan være nogle andre omkostninger, men fakta er jo at vi i Vesten køber ind med arme og ben af de billige kinesiske produkter.
Og fakta er jo også at de fleste produkter er rigtig udmærkede, hvad enten vi kan lide det eller ej.

Når du har været så uheldig med Graupner, så skift da fabrikat. De fortjener ikke bedre.
Når du finder et fabrikat du synes der duer, så fortæl om det på Forum.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

18 jun 2007 16:08

hej Vagn

Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke bare sendte hele skidtet retur, til den hobbyshop hvor du købte det.
Er der fejl på en ny sender skal den bare byttes, dur limen ikke skal den refunderes og er det en lorte model man har købt, skal den også retur til sælger. Husk du skal først rette din vrede mod sælger, hvem ved hvor længe limen har stået på hylden (vi ved forresten ikke hvad det var for en lim), den var måske for gammel? Modellen var måske opbevaret forkert eller havde fået fugt eller lign.
Dette er ikke et forsvar af Graupner, men der er mange ting der kan gå galt undervejs, som Graupner jo ikke har kontrol over.
Husk til sidst at det er sælger der har garantien og ikke Graupner. Du har jo ikke handlet med Graupner men med hobbyshoppen. Så evt dårlig oplevelse med det, er ikke Graupners skyld.
 
Jesper M Sørensen
Indlæg: 1148
Tilmeldt: 29 okt 2001 12:24
Kontakt:

18 jun 2007 20:03

HEHE sjov tråd jeg har haft indtil flere R 700 modtagere uden problemer, flyver kun med JR/Graupner da det er det eneste anlæg jeg har haft uden flip og problemer, jeg har prøvet Hitec, Multiplex og Futaba og det absolut dårligste anlæg jeg har haft er Futaba.
Ups nu får jeg nok ballade ;O))
Jesper


Graupner MZ32
Don\'t run, you\'ll only die tired
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

18 jun 2007 20:35

Nej Jesper - i hvert fald ikke fra mig.
Du rammer jo hovedet på sømmet.
Samler man modelflyver nok, kan man finde nogen der har dårlige erfaringer med næsten hvad som helst og nogle andre der har rigtig gode erfaringer med de samme ting.

Når vi ser bort fra det aller billigste og det aller ringeste, så er det meget op til modelflyveren selv, at bære sig rigtig ad.

Jeg håbede at mit forrige indlæg ligesom satte det at ringeagte Graupner i perspektiv. Jeg tror nemlig at det siger nok mere om én selv end det siger om Graupner, hvis man oplever at det er ubrugeligt alt sammen. Hvis man så skifter leverandør er det ret spændende om man oplever det samme igen eller alt bliver bedre.

Som nogen var inde på, så kan hobbypusheren have haft nogle af tingene på lager længe nok, men hvis problemet var stort og generelt, ville Graupner for længst være historie. Jeg tror ikke de 3 store varemærker har noget at lade hinanden høre.

Det har også lidt med udgangspunktet at gøre. Jeg har f.eks. aldrig kunnet gennemføre en flyvning med en Graupner sender - - - jeg har nemlig ikke nogen. Det fortæller noget om mig men intet om Graupner.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

22 jun 2007 18:53

Graupner gør noget som mange andre fabrikanter ikke tør. De markedsfører en stor serie af billigt bras i eget navn.
Desværre for dem, er det ofte begyndermodelflyverens første oplevelse af foretagendet.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp