Alle danske modelpiloters forum

 
Lars krogh
Emnestarter
Indlæg: 714
Tilmeldt: 28 jan 2002 08:03
Kontakt:

Tracking af blade

08 sep 2016 13:53

Er der en der kan forklare med menneske ord hvordan jeg kan tracke mine blade på min Trex 250se.
Jeg har forsøgt Google og det svar fatter jeg minus af. Jeg har ikke helt styr på hva de forskellige komponenter hedder de henviser til, så hvis en af jer skønne mennesker kan forklare dette via lidt billeder så det giver meninger for mig vil jeg blive super taknemlig
Mvh.

Lars Krogh Guldbæk.
 
Sdh90
Indlæg: 503
Tilmeldt: 18 okt 2015 23:36
Kontakt:

Billeder kan jeg desværre ikke

08 sep 2016 15:58

Billeder kan jeg desværre ikke forklarer det med da forum ikke er god til billeder. Når du flyver med din heli så vil du ligge mærke til at der er 2 spor af blade i luften. Land helikopteren og tage linket (den sorte plastikarm hvor der sidder en metalkugle igennem) af på kun det ene blad. Start med at dreje linket en hel omgang og sæt det på igen. Prøv at flyve en tur og se om det er blevet værre eller bedere. Hvis det er værre så drejer du linket 2 omgange den anden vej og prøveflyver igen. Der er også en anden måde og det er ved hjælp af en pitch måler, tjek pitch på det ene blad og tjek det andet og se om det er det samme.
Når bladene ikke sporer vil pitch ikke være det samme på på begge blade. Prøv derefter at tage det ene link af det ene blade ligesom i første metode og og drej endten en hel eller en halv omgang med eller mod uret. På et tidpunkt skulle du gerne ramme den samme pitch som på det andet blad. Håber det hjælper ellers kom ind på facebook under brugt modelflyvegrej og lav en annonce. Der vil jeg kunne hjælpe dig via nogle billeder 😊. Mvh søren
 
roalddk
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 nov 2015 21:20
Kontakt:

Hej ​Se hjemmesiden www.rchelicopterfun.com

10 sep 2016 20:59

Hej

​Se hjemmesiden her under Flight School dag 2
Mvh.
Roalddk
 
tfj
Indlæg: 2922
Tilmeldt: 10 aug 2006 22:16
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Jeg plejer at sætte pitch

11 sep 2016 21:40

Jeg plejer at sætte pitch pinden på senderen på 0 grader (i midten hos mig), fjerne rotorbladene, stikke en passende hex-skruetrækket ned gennem bolthullerne og justere link længderne så skruetrækkeren flugter præcis med rotorakslen. På med bladene igen, og sporingen passer.

mvh. torben
oy3546