Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

Jeg kan da se at

19 mar 2015 16:17

Jeg kan da se at adskillige af lejerne allerede sidder på sin plads, så noget af er da færdigsamlet. I de gode gamle dage med X-Cell helikopterne skulle man samle alt selv.
Det hele ser forøvrigt vildt godt ud og jeg håber at du hygger dig helt vildt med det
" Member of Team Gaui Denmark
 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

Mange tak Kasper. Jeg har

19 mar 2015 17:03

Mange tak Kasper. Jeg har nu set dine værker og jeg når ikke dit håndværk til sokkeholderne. Men et sted skal man jo starte.


mange tak. men en ting som dine vinduer... ser bare pissegodt ud. pæne tilpasninger.

"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"

Medlem af 90kW klubben... :cool:
Better to have too much power and not need it, than need it and not have it


pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Jeg kan da se at

19 mar 2015 20:55

Jeg kan da se at adskillige af lejerne allerede sidder på sin plads, så noget af er da færdigsamlet. I de gode gamle dage med X-Cell helikopterne skulle man samle alt selv.
Det hele ser forøvrigt vildt godt ud og jeg håber at du hygger dig helt vildt med det


Nåe ja.. du har ret - det havde jeg lige overset. Det er vist ARF kittet jeg har fået fat i ;0)
An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Sad oppe i nat og

20 mar 2015 12:47

Sad oppe i nat og byggede lidt på rammen. Nu skal venstre side bare sættes på. Den skal af igen når servoer skal sættes i osv, så ingen grund til at bruge locktite nu. Der godt nok mange skruer der skal affedtes. Men sådan ser det ud nu lige inden side-rammen bliver monteret.





An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Lidt ændringer omkring hovedaksel. Jeg

20 mar 2015 17:52

Lidt ændringer omkring hovedaksel. Jeg glemte lige sat skifte tegning til




An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Efter en længere pause er

14 jun 2015 23:21

Efter en længere pause er der så småt begyndt at ske noget med R22'eren. I mellemtiden har jeg bygget en 550'er op efter et lille styrt grundet en mekanisk brist - noget med en elevator-arm der knækkede der hvor en skrue gik igennem rammen til armen. Og da jeg nu var igang med at skifte reservedele så blev det også til en flybarless konvertering. Så fik jeg også et par nye fly - en U Can Fly II og en Skymule, et par super sjove fly til lidt hyggeflyvning. Tiden går sommetider alt for hurtigt.
I dag har jeg prøve-monteret kroppen på mekanikken. Det er lidt en PITA at tage af og på hele tiden, men det skal jo gøres. Jeg fik også limet det spant der sidder i loftet. Dosk som jeg er så fik jeg lige smurt epoxy på den forkerte side, men opdagede det heldigvis inden montering, så det blev skrabet af med et barberblad og så lidt venten til det ikke var klæbrigt mere (5 min. epoxy).
Jeg skal lige tænke over hvordan jeg får lavet et par pæne huller der hvor for-benene kommer op i gennem kroppen. Måske et lille stykke rør eller rundstok i samme tykkelse some benene som jeg så kan montere indvendig i holderen og skubbe det ud mod væggen og så tegne rundt .. hmmm.. . måske.





An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Så fik jeg prøvemonteret kroppen

30 jul 2015 18:48

Så fik jeg prøvemonteret kroppen og halebom på rammen. Der skal lidt mere arbejde til før jeg er tilfreds med tilpasningen, men sådan ser det nu nu. Det begynder at ligne noget.









An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
hhp
Indlæg: 1917
Tilmeldt: 23 mar 2008 21:50
Kontakt:

Hvor er den flot.

31 jul 2015 00:32

Hvor er den flot.
Venlig hilsen
Henrik
OY 4479
IshøjHeliKlub
I got a heli for my wife. - Best trade i ever made.!!!:D
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Hvor er den flot. Tak skal

31 jul 2015 14:49

Hvor er den flot.



Tak skal du have.
An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

​I dag fik jeg så

28 sep 2015 10:54

​I dag fik jeg så limet halefinne på halebommen. Jeg brugte 90 min. epoxy med tilsat microballon så der var tid til at få det lodret/vandret og give det en masse tape. Jeg har slebet og spartlet både halebom og finner. Men det skal lige have en gang mere. Og så venter jeg på at få advarselsblinket med posten og når jeg har fået det og lavet hullet i bommen hvor det skal monteres så skal hele molevitten have en gang grunder. Bliver der ikke for meget efter slibning ja så kommer turen til forkroppen allerede i næste uge .. slibe, spartle, slibe osv. Glæder mig ret meget til at sliberiet er overstået så man kan komme i gang med alt det sjove.















An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.