Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Jeg har fået limet spanter

27 jan 2015 21:35

Jeg har fået limet spanter sammen med epoxy, skåret ud til vinduer og døre samt skåret glasset til. Jeg mangler at slibe kanterne på en af dørene. Tårnet har fået ventilations huller og toppen er blevet åbnet så der en ca. 3 mm kant rundt.
Brugte noget 6 mm Fine Line Masking Tape til at markere kanterne hvortil jeg skal slibe ned. Det virkede også glimrende på selve glasset så jeg havde noget at klippe efter - en skarp saks gjorde tricket - det var ellers det jeg har frygtet mest ved hele projektet , at klippe/skære det forbandede glas.

Det sviner dæl'me meget at slibe på kul- og glasvæv. Jeg har bestilt lidt væv til at forstærke midter-sprossen så det kan fjerne eventuelle synlige vibrationer i glasset. Jeg vil bruge M2 bolte til at fastgøre glasset i stedet for skruer, så de er også på vej med posten.

































Her er så indsatsen der bliver limet ind i halebommen. Jeg overvejer at lave et par huller mere og trække et rør så jeg har noget at få ledninger igennem til lys på halebom og finne.







An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Lidt flere billeder.

27 jan 2015 21:42

Lidt flere billeder.







Så blev frontruderne lige tapet på. Det begynder at ligne noget der minder om en heli.







Før og efter slibning af kanterne på dørene. De er lavet af kulfiber og tager pænt lang tid at få afgratet.





Ventilations huller er lavet på begge sider af masten.



An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Så blev der arbejdet lidt

03 feb 2015 16:42

Så blev der arbejdet lidt mere på dørene. Jeg har skåret ud til ventilations-luge i begge døre og lavet selve lugen. Lugerne vil blive limet fast i åben tilstand.

Næste punkt vil være at lave en slids i dørene hvor skydelåsens pind stikker ud så man kan åbne/låse døren.

Jeg skal forresten også lige have tilpasset dørene til kroppen, hvilket kræver en hårtørrer, men mere om det senere.



An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Så kom der endelig landingslys.

05 feb 2015 18:05

Så kom der endelig landingslys. I vinterferien skal der arbejdes lidt på at få det tilpasset kroppen. Lamperne er ikke trykket helt på plads i rammen - den skal lige slibes lidt da det er 3D printet og derfor lidt ru i overfladen + maling og alt det der.

Her er et link som jeg har fået skala-lygter fra:

http://www.cs-scale-concepts.de/

Og har har jeg af og til fået skruer/bolte i små dimensioner når jeg ikke har kunnet finde dem i DK:

http://www.modellbauschrauben.de/


Pt. er jeg i fuld gang med at lave hængsler og venter lige på et par småting med posten inden de kan vises frem. De bliver lavet af noge 1 mm vinkel-alu og filet til og de 8 dele tager lang tid af få fremstillet.





An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

Det er/bliver spændende at se

05 feb 2015 18:09

Det er/bliver spændende at se vejen til dens færdiggørelse.
Jeg håber at den bliver klar til den kommende sæson og at du kommer og blærer dig lidt med den til et af de kommende HeliBatic-stævner:p
" Member of Team Gaui Denmark
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Det er/bliver spændende at se

05 feb 2015 18:41

Det er/bliver spændende at se vejen til dens færdiggørelse.
Jeg håber at den bliver klar til den kommende sæson og at du kommer og blærer dig lidt med den til et af de kommende HeliBatic-stævner:p


Hej pxpep. Hvis alt går vel og med en god portion held så flyver den måske 2016. Det er mest et spørgsmål om økonomi. Jeg vil ikke skynde mig med at få den færdig - det er hyggeligt at bygge - især her om vinteren. Jeg har aldrig lavet et så stor projekt før og det er en lang lære-process for mig. Og så det mere alvorlige .. jeg skal have trænet mig op til at tage det h-certifikat så jeg senere kan få en stor-model godkendelse. Det er de 8-taller der driller. Mine er ikke særlig kønne (ikke tilnærmelses vis helt i samme højde hele vejen rundt) og så kan jeg kun den ene vej. Auto's og hover kører rigtigt godt hvis jeg selv skal sige det.
An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Så blev der lavet en

25 feb 2015 17:47

Så blev der lavet en lille smule mere. Ledninger er lavet permanent i halebom i stedet for et rør. Lidt kraftigere kvalitet i ledninger og så lidt forstærkning i form af krympeflex der hvor strips går over ledningerne. Desuden blev strips'ne sikret med en lille smule epoxy for at holde dem på helt på plads. Halefinner er sat sammen og venter på at blive sat på halebom. Jeg har med vilje lavet lidt afstand mellem finnerne, det må ikke blive for "pænt" og mellemrummet hvor finnerne støder sammen skal ikke spartles. Når så det ekstra pladearbejde kommer på og nitter engang bliver lavet så skal det nok komme til at se pænt ud håber jeg. Jeg bekymrer mig ikke om vægten i halen - det udligner jeg bare med større batterier ;o) Den smule har ingen betydning.

Nu ventet jeg bare på posten kommer med de 2 sidste lamper til halebommen - en rød advarsels blinker på halebom og en klar hvid under den vandrette finne. Jeg er lidt usikker om huset til den hvide LED nu også er den rigtige størrelse - hmm ..







An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Pakkeposten kom forbi i dag

19 mar 2015 15:19

Pakkeposten kom forbi i dag med mekanikken. Sent tirsdag fra Belgien og ankommet til min hovedør i dag torsdag - MED POST.DK !!?! WTF .. det er sku' da pænt hurtigt. Så jeg tror skisme' der skal bygges lidt i aften. Men først vil jeg lige udenfor og tage et par ture med 550'eren - vindstille og bagende sol .. helt perfekt.

Der er seriøst mange dele og til forskel fra mine andre helier så er INTET samlet fra fabrikken af hvilket passer mig helt fint. Det er bare kvalitet hele vejen igennem.

Første billede er af hovedakslen. Den er 12 x 560 mm - en ordentlig basse.






Og her er hvad der var i papkassen:





Bundplade 3,5 mm godstykkelse:


Sider 3,5 mm godstykkelse:


Og alt det andet:






Halerotorbladene er ca. 16 cm lange.
An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

fed byggetråd! :)

19 mar 2015 15:42

fed byggetråd! :)
"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"

Medlem af 90kW klubben... :cool:
Better to have too much power and not need it, than need it and not have it


pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

fed byggetråd! :) Mange tak Kasper.

19 mar 2015 16:04

fed byggetråd! :)


Mange tak Kasper. Jeg har nu set dine værker og jeg når ikke dit håndværk til sokkeholderne. Men et sted skal man jo starte.
An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.