Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Hvor er den flot. Tak skal

31 jul 2015 14:49

Hvor er den flot.



Tak skal du have.
An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

​I dag fik jeg så

28 sep 2015 10:54

​I dag fik jeg så limet halefinne på halebommen. Jeg brugte 90 min. epoxy med tilsat microballon så der var tid til at få det lodret/vandret og give det en masse tape. Jeg har slebet og spartlet både halebom og finner. Men det skal lige have en gang mere. Og så venter jeg på at få advarselsblinket med posten og når jeg har fået det og lavet hullet i bommen hvor det skal monteres så skal hele molevitten have en gang grunder. Bliver der ikke for meget efter slibning ja så kommer turen til forkroppen allerede i næste uge .. slibe, spartle, slibe osv. Glæder mig ret meget til at sliberiet er overstået så man kan komme i gang med alt det sjove.















An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Og lige lidt mere spartel

03 okt 2015 15:26

Og lige lidt mere spartel arbejde.







An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Hvor er den fed :)

04 okt 2015 11:53

Hvor er den fed :) og fedt du tager dig god tid, jeg kan se at du er meget grundig. Hvad ender sådan en i kr.? Hvis man må være fræk og spørge? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk



Hej Martin.

Jeg har ikke lige regnet på det endnu, men her er sådan ca. hvad jeg har brugt kroner indtil videre og hvad jeg stadig mangler. Det er også derfor at projektet tager tid - jeg har ikke råd til at købe det hele på en gang og det passer mig sådan set fint. Så skynder jeg mig ikke for at få den i luften.


Krop + Mekanik = 14.000

Modtager (AR-9110) = 1400

Div. værktøj og matrialer = 1800

Div. scala lys o.a. = 1000


... og så mangler jeg stadig følgende:

Rotorhoved = 3600

Rotorblade = 2700

ESC = 2000

LiPo 6S x 2 = ??

LiPo x 2 til modtager = ??

Servo x 5 = 4500

Flybarless controller = ??

Kontronik motor = 2300

Jeg har sikkert glemt noget og det er kun en cirka beregning. Læg dertil at jeg har fået bygget (og næsten færdigt) værksted/computerrum. Men jeg vil gætte på at selve helikopteren står i ca. 35.000 når den er færdig. Der er altid noget ekstra man gerne vil have som fx. taske eller kasse til rotorblade osv osv.


mvh Kent



An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Første grunder og det er

04 okt 2015 20:04

Første grunder og det er rimeligt godt, men jeg kan se lidt sjusk hist og her så der skal spartles og slibes lidt mere - desværre ikke helt godt nok endnu. Det er sørme nemt at se alle fejlene når den får noget grunder. Lidt billeder og jeg skal lige undskylde at de blev lidt grynede.









An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

No Title

17 nov 2015 18:25

Når der ikke slibes og spartles så får jeg lavet lidt dimser til kroppen. Her ses luftindtag i venstre side og der sidder også noget carb-intake i højre side, dog ikke en skål. Jeg måtte en tur på eBay for at finde plastic måle-skeer. Der skulle 2 forsøg til at finde den helt rigtige form og størrelse og med posten fra HongKong kom en lille kuvert (til under 10 kroner med fragt!!). Jeg fik skåret en måleske til og cyano-limet den på en plade styren. Derefter lavede jeg en cirkel på undersiden med en passer og fik den klippet råt til med en skarp saks. Derefter var det bare at file den pænt rund. Derefter lidt dremel og filearbejde for at fjerne styrenen i bunden af luftindtaget. Jeg har også fået rotorhoved samt nogle opgraderinger, bl.a. ny swashplate + follower og trækstænger samt en ny dome så hovedaksel får mere støtte højere oppe. Det har vist sig at der har været tendens til at den blev bøjet, men det skulle være løst med denne opgradering. Og fordi den nye dome er højere så kommer swashplaten jo højere op og derfor skulle der nye træk stænger til. Disse trækstænger er virkelig kraftige og linksne er også meget fine og bliver sat fast med umbraco-bolte - fedt! Og det aller sidste spant er også limet i forkroppen. Nu står R22'eren på signe egne fødder - fastgjort som de skal.
An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

På nettet har jeg set

15 jan 2016 14:18

På nettet har jeg set nogle Spektrum antenne holdere men med 40 $ i fragt + evt. told så kan det være lige meget. Heldigvis har jeg en kammerat som har en 3D printer og han ville gerne påtage sig opgaven, så jeg sendte ham en antenne så han havde noget at tegne ud fra. En blå prøve kom med posten i dag og det er bare helt perfekt - antennen passer perfekt og med et et lille tryk bliver den klikket på plads. Så nu kan antennerne (4 stk.) skrues fast istedet for tape/velcro/strips osv. Jeg kan få dem lavet i sort plast istedet for blå. Det er altså bare for smart med sådan en 3D printer.









An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

Du har ret: Den er

15 jan 2016 18:46

Du har ret: Den er sgu lidt fiks den sattelitholder-dims. Totalt langt ude overdrevent, men jeg kan li' det !!
" Member of Team Gaui Denmark
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Blev faktisk færdig med en

08 jun 2016 18:07

Blev faktisk færdig med en intermistisk sprøjtekabine i "skuret" som vi bruger til opbevaring af haveredskaber og en del gammelt skrammel, og det er bare med at udnytte det inden det bliver revet ned. Det inderste rum har jeg så ryddet og vægge, lofter og gulv blev beklædt med plastik af hensyn til støv osv. Der kom fluenet for vinduer så de kan stå lidt åbne. Nu mangler jeg bare en eller anden form for aktiv ventilation (det ender nok med en gammel støvsuger) og så en god lyskilde. Jeg skal også have fundet en ordentlig maske.








An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.
 
Brugeravatar
Kent Cortsen
Emnestarter
Indlæg: 201
Tilmeldt: 29 okt 2009 19:54
Kontakt:

Har arbejdet lidt på at

23 jul 2016 11:31

Har arbejdet lidt på at lave batterikassen. Et par hjemmelavede vingemøtrikker af af plastikrør, plade af styren og en lille møtrik. Kassen er monteret tæt på udstødning og har derfor et varmeskjold som jeg også har efterlignet. Delene skal males inde de samles. Jeg skal også lige have fundet ud af hvordan jeg får det monteret på rammen. Det stykke pianotråd skal bruges til at lave gevindstangen som låget er spændt fast med.









Jeg er også begyndt og nu snart færdig med at lave nitter på halebommen samt et par andre små detaljer. Jeg har brugt små plastik nitter fra Vario til båndene omkring bommen. Men jeg har ikke boret igennem (1 mm bor) kulfiberbommen kun det vide styren-bånd. Så er der bare skåret lidt af nitten og en klat lim i hullet. Nogle få stede er der boret helt igennem for at holde bedre på styrenen. På forstærkningerne i er der sat nitter på med lim og kanyle metoden. det virker fint omend der skulle noget øvelse til. Men hvis man laver en grim nitte kan man let fjerne den med fugtig køkkenrulle og lave en ny. En anden god ting er at limen faktisk binder ret godt på grunderen. Jeg har prøvet at fjerne en nitte efter den var færdig hærdet - det kunne godt lade sig gøre men det er ikke nemt og grunderen tog ikke skade af at nitten blev fjernet. Under den vandrette halefinne sidder en lygtekasse som også er monteret og der er lavet hul så ledninger kan føres igennem og de bliver skjult af hale-gearkassen.














An apple a day keeps anyone anyway, if you throw it hard enough.