Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Mau
Emnestarter
Indlæg: 713
Tilmeldt: 31 aug 2004 22:40
Kontakt:

Snoretræk på ror?

23 okt 2007 12:25

Er der ikke nogle af jer genier herinde der har forsøgt sig udi at benytte liner istedet for stænger til kontrol af højde/sideror. Der må alt andet lige være lidt vægt at spare og jeg kunne forestille mig at det også er en mere slørfri løsning. Har du brugt det hører jeg meget gerne en beskrivelse af systemet og hvis du ligger inde med nogle billeder ville det være toppen.
Har du nogle gode ideer til nogle lette rorhorn - gerne hjemmelavede så vis os dem endelig.
 
Brugeravatar
Spectra
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

23 okt 2007 15:17

Har aldrig fløjet med andet det snore træk,,, Bruge fiske tråd da det er med mild mod servoerne i et evt styrt.. Bare lavet med pull pull system. Vist her [url]www.slowflyworld.de

meget simpelt og virker rigtig godt..bruger et lille stykke kobber tråd i den ene ænde af tråden så jeg kan spænde det hele op... I starten brugte jeg krympeflex virkede også fint :)
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

24 okt 2007 11:26

Til det formål kan du fx bruge flade kullister fx. 3x1 mm til servoerne og 3x0,5 til rorhornene.







28,19KB
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

24 okt 2007 16:25

Jeg vil mene at 3mm x-finer er stærkt nok. Jeg bruger glasfiberplade - den kommer jo med byggesættet ;o)



Hvis du skærer en cirkelrund plade med lidt mere end motorens diameter, kan du bore/lime 4 stk. 2 mm kul-stænger i periferien, så de sidder for hver 90º. Pindene kan fx være 40 mm lange.

Når du sætter motor og plade på modellen, lader du de 4 pinde ligge op ad EPP siderne og limer med fx epoxy med glasballoner eller andet fyldstof (lommeuld kan også bruges). Fyldstoffet giver limen volumen uden at øge vægten, og det er rart, da limen skal helst omslutte pindene.



Jeg har gode erfaringer med det.





8,93KB
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

24 okt 2007 18:33

Hej.

Det er ikke nødvendigt med at det kulfiber og lignende.
Hele sidste sæson var mine motorer monteret på en skive 2mm X-finer.
Denne var så bare "hot-meltet" på enten depron eller Epp.
Tro mig, det er ikke den samling, der først går i stykker.

Det er forresten ikke nødvendigt at afsyre printplader. Med en skalpel løsnet et hjørne af kobberlaget og dette kan så, med lidt muskelkraft trækkes af. Du får nok ikke det hele med i første hug, men det er ikke nær så besværligt som at afsyre.
1,5 mm plade er rigeligt stærkt.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

25 okt 2007 10:56

Sker der noget ved at der er kobber på, hvis det er på bagsiden, så motoren ikke rører det ?
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp