Alle danske modelpiloters forum

 
mba
Emnestarter
Indlæg: 274
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

26 apr 2007 20:44

ja, der er nok ikke andet at gøre - end at bruge noget sprit og så blive klar igen :-)

HAR bestilt en ny krop (altså flyveren) ....
Michael B. Andersen
---------------------
 
Battler Britton
Indlæg: 302
Tilmeldt: 28 okt 2001 22:27
Kontakt:

26 apr 2007 22:00

Du kan da sagtens fixe den svedne krop. Lidt lim og lidt fibermåtte så er den så god som ny, men lugten kan du nok ikke få væk og hvem vil røre ved sådan en fedtet sag for at kaste den??
/Peer Frost
 
mba
Emnestarter
Indlæg: 274
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

26 apr 2007 23:05

Peer, du har ret, men jeg tror nu der skal en "anelse" fibermåtte til - ret præcist en ny krop. En ny krop koster heller ikke alverden, så det er ok.

Har lige testet motoren (Neu) og den er ok - ihvertfald uden propel. Nu bliver den monteret i min A model og med en alm standard Schulze regulator....
Michael B. Andersen

---------------------
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

28 apr 2007 00:26

Hej Michael,



Det er da noget træls [B)]



Vi bliver nød til at finde ud af, hvad der er galt.



Har du en ide om ampere forbruget ?



Jeg er startet forsigtigt ud med ca. 245 A i min gode gamle Surprise 10, og det ser ud til at gå godt, men den har kun fløjet 7 ture med LiPo.



Tommy :)



 
mba
Emnestarter
Indlæg: 274
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

29 apr 2007 08:51

Hej Tommy,

Det er jo nok kombinationen af mange amp. og så controllere hvor strømbegrænsning er fjernet der gør det....

Neu, Schulze og min A model er nu også ok, så i kan godt se frem til Hjørring her næste lørdag, så forudsat ikke yderligere går til, vil jeg gøre hvad der er muligt for at vinde, men feltet er stærkt, når alle stiller op med samme accuer, så intet er givet
Michael B. Andersen

---------------------
 
Peter Bech
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

29 apr 2007 10:44

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af mba



Hej

...... men feltet er stærkt, når alle stiller op med samme accuer, så intet er givet........





Nop, vi har et trick herovre på sjælland, som er bedre end de bedste accuer......

Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

29 apr 2007 21:00

Kopi af besked:Det er jo nok kombinationen af mange amp. og så controllere hvor strømbegrænsning er fjernet der gør det....

Det er muligt, men så må jeg jo forvente, at min regulator snart brænder af [B)]



Hvor mange ture havde du fløjet, da din CC125 brændte af, og hvordan skal det nøjagtig forståes med at du kom til at give ½ gas under landingen ?



Desværre er jeg ikke oppe på Peter, og Nielses træningsniveau, men nu er det da blevet til 11 LiPo ture uden regulator afbrænding.



Peter har vist fløjet rigtig mange ture med LiPo Avionik F0 (F5F), og stiget er noget kraftigere end min Surprise 10, men det er jo også en Plettenberg, og en ordentlig mølle.



Med hensyn til Hjørring, så er Daniel jo for længst udråbt til favorit med super akkupakkerne, så vi må se hvordan det går.



Men med mindre vejret bliver meget dårligt, så får vi nok en ny danmarksrekord i F5F ;).



Vi ses.



Tommy :)
 
mba
Emnestarter
Indlæg: 274
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

29 apr 2007 22:13

Tommy, jeg tror at jeg kom til at give 1/2 gas lige da flyveren tog jorden - det var ihvertfald det en af de andre sagde og det passer meget godt med at flyveren lavede et underligt hop.

Hvis det forløbet, vil det jo betyde at motoren trækker kortslutningsstrøm (propellen roterer jo ikke - ihvertfald ikke ret langt) og hvis controlleren er sat op til at køre uden strømbegrænser, ja, så er der kun en vej - afbrændt elektronik. Det stinker præcist lige så hæsligt som sidste gang... Det var forøvrigt ret dårlig timing, jeg skulle ud at spise med nogle kunder (USA) lige efter og jeg kunne jo dårligt give hånd med fingrende godt fedtet ind i "afbrændt elektronik", nu må vi så se om vi sælger noget :-)

Mht. rekorder, tror jeg det kommer helt an på vejret (vind), hvis der er godt vejr / svag vind får vi rekorder. Er der blæst (kan i huske Silkeborg?) bliver der nok ingen rekorder, flyverne er for lette .....
Michael B. Andersen

---------------------
 
mba
Emnestarter
Indlæg: 274
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

29 apr 2007 22:15

Niels, man skal ikke flyve, så brænder l.... bare af :-) Jep vi ses. Det er jo helligdag, så jeg regner med at kunne være der først på eftermiddagen, så der er ingen grund til at Daniel kører omkring og henter grejet
Michael B. Andersen

---------------------
 
DNE
Indlæg: 413
Tilmeldt: 08 mar 2002 11:38
Kontakt:

29 apr 2007 22:39

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Tommy Persson



Kopi af besked:Det er jo nok kombinationen af mange amp. og så controllere hvor strømbegrænsning er fjernet der gør det....

Det er muligt, men så må jeg jo forvente, at min regulator snart brænder af [B)]



Hvor mange ture havde du fløjet, da din CC125 brændte af, og hvordan skal det nøjagtig forståes med at du kom til at give ½ gas under landingen ?



Desværre er jeg ikke oppe på Peter, og Nielses træningsniveau, men nu er det da blevet til 11 LiPo ture uden regulator afbrænding.



Peter har vist fløjet rigtig mange ture med LiPo Avionik F0 (F5F), og stiget er noget kraftigere end min Surprise 10, men det er jo også en Plettenberg, og en ordentlig mølle.



Med hensyn til Hjørring, så er Daniel jo for længst udråbt til favorit med super akkupakkerne, så vi må se hvordan det går.



Men med mindre vejret bliver meget dårligt, så får vi nok en ny danmarksrekord i F5F ;).



Vi ses.



Tommy :)





11 ture! Så kan favoritværdiheden vist dårligt ligge hos mig, tror jeg kan snige mig op på noget i omegnen af 8-9 træningsture, jeg satser på mit medfødte naturtalent [8D]:D

Daniel Nedergaard
Danmarksmester i F5F 2008