Alle danske modelpiloters forum

 
LarsBob
Emnestarter
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22 maj 2015 00:41
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Tiny Whoop (Inductrix dele)

24 aug 2016 17:45

Hej

Er der nogen der ved om der er nogen der forhandler dele til at ombygge en Inductrix til en Tiny-Whoop herhjemme.

Jeg tænker især på motorene: CL-0615-14 MMW, camera mount og evt 205 mAh batterierne (som jeg godt ved jeg kan købe hos mylipo.de).
Kan lige nu kun finde de andre dele enkeltvis hos forskellige forhandlere i hhv england, Tyskland og Holland og med ca 100,- kr i forsendelse pr. del bliver det lidt kostbart

Yderligere vil jeg hellere støtte eventuelle lokale forhandlere.

Jeg har købt kamera (hobbyking), og Inductrix dronen har jeg også.

På forhånd tak

Lars Forssling
 
LarsBob
Emnestarter
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22 maj 2015 00:41
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Har selv fundet det samlet

30 aug 2016 14:59

Har selv fundet det samlet i holland, en droneentutiast der har lavet en mindre hobby webshop.
Jeg blev hans første danske kunde :-)
 
Brugeravatar
Prins Valentin
Indlæg: 2941
Tilmeldt: 03 jun 2006 11:01
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Vil du dele med os

30 aug 2016 15:23

Vil du dele med os andre så..? :-)
OY 6083
Kontakt mig på : boxofspace@gmail.com
 
LarsBob
Emnestarter
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22 maj 2015 00:41
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Selvfølgelig vil jeg det (undskyld

19 sep 2016 14:13

Selvfølgelig vil jeg det (undskyld jeg først ser beskeden, loggger ikke så tit på)..

Jeg handlede hos FPVision, som er meget hjælpsom (via facebook): her

Yderligere har jeg kigget hos: her (Som henviste mig tl FPVision, da han ikke sender batterier uden for UK)

Efterfølgende og det er nok lidt vigtigt har jeg fundet ud at at batterier kan købes hos Mylipo.de og MMW motorene har mulighed for at sende fra EU (og så er priserne bedre).

Så det store problem er at finde kombinationen af det man godt vil have, og undgå alt for mange gange porto (som koster op til 14€ afhængigt af hvor man handler).

Det undrer mig at der ikke er nogen der forhandler disse ting i danmark, så har leget lidt med tanken om en webshop men kan ikke finde ud af hvor stort et marked der er for tiny whoop er, især ikke nu den nye inductrix FPV snart kommer på markedet.
Overvejer stadig en cnc frame til den, men det er mest bling bling :-) (og så koster den næsten lige så meget som inductrix'en: 45€)

Lige en bonus info, propellerne på Inductrix'en kan blive slidt så den bliver ustabil. Jeg tror at det er hullet hvor de sidder på motor aksen der bliver slidt så dronen bliver ustabil, det hjalp ikke at bytte dem over kors, nye propeller fixede problemet (det kan også være en motor der er ved at gå)
Drone junkie har nogen farvede propeller som skulle være bedre, de findes også hos banggood til en bedre pris (de er i restordre, så jeg ved endnu ikke om de er bedre).

De små plastikstiver på inductrix'ens "ducts" kan limes med varmepistol lim, det holder bedre end de andre typer lim jeg har prøvet.
Jeg fandt nogen glow gummiringe (der lyser grønt "glow"), på ebay de var ikke helt billige, men sjove og jeg havde mistet en af de originale som ikke findes som reservedele.

Jeg har en Inductrix med MMW FAST motorer og 205 mah Mylipo "flyvende" og det er bare sjovt.