Alle danske modelpiloters forum

 
marauderen
Emnestarter
Indlæg: 388
Tilmeldt: 12 maj 2006 19:44
Kontakt:

MINI HAWK

13 okt 2015 19:07

Jeg har fløjet en del med pylon racere, men er efterhånden blevet træt af modellernes unoder under start og landing. Så nu vil jeg prøve noget med lidt mere vingefang og er faldet over mini hawk.
Det er mit håb at jeg kan få lidt mere stabilitet under start. Mht. landing har jeg haft det problem at selvom jeg lander rimeligt nøjagtigt har pyloner haft tendens til at gribe i græsplænen med vingetip med "styrt" til følge. Altså mens flyet glider på mavsen griber den ene vingetip fat i plænen og modellen flås rundt...typisk med motor banket ud. SÅ træls...
Ved ikke om man evt skal montere nogle "glideklodser" under vingerne (med deraf følgende fart reduktion)???

Nå, men hvad skal jeg putte i modellen af habengut når målet er over 300 km/t og motor mm. ikke skal blive alt for heatet:

motor/esc/lipo og prop(folde)?

(hvis nogen mener den store hawk er bedre så modtages input også gerne på denne. Dog er jeg mest til små hurtige sataner) Eller en helt tredje model...
k.danefeld
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Jeg ville gå efter et

14 okt 2015 10:38

Jeg ville gå efter et setup med gear, som både varmemæssigt og ikke mindst lydmæssigt virker rigtigt fint.

Der er flere gode eksempel fra F5D konkurrence: Kontronik Kira 480-31 5.2:1, Schulze future 18.149F, 5S LiPo, Marcel Schlage 10 x 23,5 propel; Hacker B50-9S 6.7:1, Schulze future 18.149F, 5S LiPo, Big Bruce 12 x 25 savtak propel = "The Saw"; LEOMOTION L3025-4200 6.7:1, Castle Creations Phoenix EDGE Lite 100, 5S LiPo, "The Saw" propel.

Det kan naturligvis også være et tilsvarende setup fra NeuMotors, eller MEGA.

Med hensyn til model, så har MINI HAWK en spændvidde på niveau med de rigtige F5D pylonmodeller, og de ser ikke ud til, at være svære at lande, eller starte, når vi har set dem til VM, men landingshastigheden er stadig høj. En mulighed kunne være en F5D model med flaps, som så også kan bruges til at sænke farten med under landingen. Avionik D06 fås for eksempel med flaps, men det bliver normal ikke brugt i konkurrence.

Er en MINI HAWK stærk nok til over 300 km/t?

Den store HAWK, flyver efter min mening ikke specielt godt, og slet ikke uden ændringer, og styrkemæssigt, så er det ikke en >300 km/t model!


Tommy
 
Brugeravatar
ALP
Indlæg: 106
Tilmeldt: 14 jan 2006 16:50
Kontakt:

Giver Tommy ret Mini Hawk

15 okt 2015 00:17

Giver Tommy ret Mini Hawk er ikke en typisk F5D model

​Et mega setup kan være Mega 16/35/1 med kpg5,2:1 med GM 10x17 5s eller 16/40/1 kpg4,2:1 GM 10X23 5s med +100a ESC

Flyver selv Deamon fra StratAir,com med Mega 16/35/1 uden gear 4,75X4,75 4S (WM setup 2006, støjer meget ) gps 297 km/t skal gears til som ovenstående 5,2:1 med GM propel

Allan



Allan Plambeck KFK
OY-5127
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

No Title

15 okt 2015 16:03

Uden gear og lille propel (for eksempel et-bladet) virker også meget fint, og er vist også regerende verdensmester i F5D, men det er min opfattelse, at varme og især støj, er en større udfordring, end med et gearet setup.


Tommy
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Allan, hvordan er Deamon, at

15 okt 2015 16:06

Allan, hvordan er Deamon, at starte og lande?

Den har så vidt jeg kan se en normal F5D spændvidde.


Tommy
 
Brugeravatar
ALP
Indlæg: 106
Tilmeldt: 14 jan 2006 16:50
Kontakt:

Ja det er en tidliger

15 okt 2015 20:40

Ja det er en tidliger F5D WM model 2006

Den er helt uproblematisk, kaster selv ;-)

​Og ved landing er der spoiler og en lang flad indflyvning

Skal have investeret i en klappropel da det næsten koster mølle hver gang, men som sagt ovevejer jeg geare og så 10x17 el 10x23 GM klap. på 5s
Allan Plambeck KFK

OY-5127