Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Sæson 2017

07 feb 2017 11:57

Så begynder det at være tæt på at alle stævner er i hus, men i må lige vente lidt endnu  ;)

Der er et par ting der er ændret i år:
  • Startgebyr er hævet til 230,- (bortset fra Eurotour der forbliver 265,-/35€)
  • Hvert motorsekund forbrugt i termik tæller 3 point
  • Det er pilotens ansvar at kunne bevise forbrugte wmin efter hver flyvning, eller benytte vanlig limiter (dette vil formentlig ikke godtages i udlandet)

Håber på en super sæson med gode resultater og hyggelige timer.

Er der nogen der har noget spændende i pipeline? Jeg selv nøjes med at købe et par nye akkuer (boooooring)  :D
Senest rettet af JeppeA 12 apr 2017 14:39, rettet i alt 1 gang.
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Re: Sæson 2017

21 feb 2017 09:07

Nu har jeg lagt alle 4 stævner i

kalenderen


Kalundborg og Langstrup mangler stadig endelig bekræftelse, men jeg synes deltagere skal have en chance for at planlægge deres kalender i ordentlig tid ;)

Jeg håber vi kan få nogen rigtig gode stævner, med rigtig mange deltagere!
 
Brugeravatar
ALP
Indlæg: 106
Tilmeldt: 14 jan 2006 16:50
Kontakt:

Re: Sæson 2017

20 mar 2017 22:20

IMG_1494-1.jpg

It's alive
Nu er har den fløjet og testet (samme vinge der er reppet)
Så nu er 2 SF2 i hangaren igen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Det bliver også til akkuer her og det er vist det.

Lige et spørgsmål: Hvordan skal vi påvise wimin ??? lige når modellen ligger stille eller hvad.
min sender kan ikke vise noget. Er det ok at sætte uni-display til loggen evt udefra uden at skille modellen ad eller er det ok skille ad ???
Allan Plambeck KFK
OY-5127
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Re: Sæson 2017

22 mar 2017 21:11

WattMin kan påvises enten via telemetri eller et unidisplay.
Det er ok hvis man lige skal have vingen af for at komme til stikket, men husk værktøj til dette så tidstageren kan komme videre til næste deltager  ;)
 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Re: Sæson 2017

22 mar 2017 22:45

Jeg kan også være med på lidt boooring med nogle nye propeller fra Georgi. Eller det håber jeg for de skulle være sendt i fredags og jeg har ikke modtaget dem endnu.
Jeg har også gang i Jürgen's Python projekt. Har indkøbt en Odroid XU4 som er på vej fra Tyskland, et par kameraer samt tilbehør.
Prøvede først med en Raspberry PI 3 men den kan ikke rigtigt følge med, specielt ikke når der er 2 kameraer sat til.
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Re: Sæson 2017

21 apr 2017 13:21

Jeg har de sidste dage klargjort modellerne til sæsonen, og de er begge flyvende!

Det gav dog lidt udfordringer med en B12 der bruger Digi-switch som modtager forsyning, da denne havde tømt modtager akkuen i løbet af vinteren.
Jeg fik et nyt 2S 300mAh hjem og ville lodde det sammen med Digi-switch'en, med det resultat at der lød et højt smæld! Når man sætter + og - forkert på sådan en ryger så åbenbart både modtager og switch... Ja så ved man da det til en anden gang  :cry:
Nå, der kom en Zepsus BEC på og nu virker den perfekt!

Nu skal jeg blot have taget mig sammen til at få loddet de nye Turnigy Graphene 1500, så må vi se hvordan de er...

Jeg bestiller nok også en Leo 4031-2050 til B12'eren, hvilket gør at jeg har en 4031-1850 i overskud hvis nogen skulle være interesseret  ;)
 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Re: Sæson 2017

21 apr 2017 14:08

Jeg har testet Jürgen Python projekt em hel del på Odroid XU4 maskinen, og fandt at den ikke kunne følge med i en 2 kamera opsætning.
Grunden er at han bruger Pipes til at sende data mellem de processer han starter op og de performe ikke specielt godt på Odroid. Om det er Odroid specielt eller det er Linux relateret har jeg ikke testet. På min Windows i5 laptop er der ingen problemer men det er en dyr løsning og kræver noget mere strøm end Odroid, så det synes jeg ikke var vejen at gå. Det udelukker i øvrigt også MotCam projektet som en Brasilianer er dukket op med.
Jeg har levet en del eksperimenter med at flyttet data mellem processer i Python men fandt ikke nogen der kunne performe bedre end Pipes, hvilket sikkert er grunden til at Jürgen har brugt det. Et alternativ kunne være at bruge threads, men i Python kører threads ikke parallelt så det giver ingenting heller, hvilket sikkert også er grunden til at Jürgen bruger processer.
Så hvad var der tilbage ? Det eneste jeg ikke havde prøvet var at bruge Shared Memory, fordi jeg ikke lige kunne gennemskue hvordan jeg kunne så Numpy arrays til at virke sammen med det, men det fandt jeg en løsning til, og så skete der noget.
Nu har jeg en løsning kørende på en Odroid XU4 med 2 kameraer kørende i 800x448 opløsning på 30 FPS og det ser ud til at spille.
I dag har jeg haft det kørende i nu 5 timer for at se om det er stabilt kørende og det har bare kørt.
Jeg har også designet en kasse i OnShape til at sætte kameraerne op i sammen med Odroid, batteri osv. Den skal jeg lige have fræset ud i 3mm krydsfiner og sat sammen, så kan det komme med på træningsbanen.
Næste opgave bliver at koordinere med Jürgen omkring de ændringer jeg har lavet.
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Re: Sæson 2017

21 apr 2017 15:19

Super nice!
Laver du lige en ekstra nu du er igang  :lol:
 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Re: Sæson 2017

21 apr 2017 17:14

 Alt kan vel lade sig gøre for den der har..........
Får lige lavet én først så den kan checkes at virke som den skal. Er i øvrigt tegnet til 2 stk. Microsoft LiveCams som jeg kunne få billigt.
Fik også Odroid 20€ billigere end normalt, nemlig 75€.
Fandt også et godt tilbud på microSD kort og regulator hos dx.com så prisen er holdt pænt nede.
Skal have fat i en lav trefod men det skulle ikke være den store investering.
Odroid har i øvrigt ikke WiFi inbygget og "kun" 3 USB porte så der skal en USB Hub/Switch til for at få WiFi og USB Dongle for ringetone.
WiFi kan nok godt undværes, men ville være rar at have.