Side 1 af 1

El jet

: 23 okt 2019 16:57
af Sebsen
Hej nogle der kan give nogle råd omkring edfs til denne flyver, da den blev bygget var den bygget med en 10 CC methanol med vil gerne have edf setup op til den vinge fang er 1270 og længden er 1400 og den vejer 2,5 kg helt tom

Re: El jet

: 23 okt 2019 17:19
af Arvid
For mig ser det ud til at den har haft en 10CC og propel i næsen?
har du et billede af indvendig i kroppen
det er jo her en fan evt skal monteres!

Re: El jet

: 23 okt 2019 17:54
af Sebsen
Det er en glas fiber krop. Ja den har været med propel motor

Re: El jet

: 23 okt 2019 17:59
af Sebsen
Inde i kroppen begge veje, halen er aftagelig

Re: El jet

: 24 okt 2019 10:38
af Arvid
en model der allerede vejer 2.5kg tom er ikke godt i den størrelse

En 90mm fan + motor med  mindst et tryk på 4-4.5kg statisk, søg efter Jetfan eller Wemotec

mindst 10S -11S 5000 lipoer
afgangsrør (man kunne bruge op duct ved indsugning) og anlæg i modellen 
du vil ramme de 4.5-5kg startklar
vil måske kunne flyve som en sten.
Bare min mening sorry

Re: El jet

: 24 okt 2019 14:23
af JornWildt
Og hvis man skal op i en 90mm fan ... er der så overhovedet plads inde i kroppen? Jeg har ikke selv bygget jets, men modsat propelfly, så siger de kloge at flyet skal designes og bygges "indefra og ud", så blæseren er en integreret del af designet og flyvet bygges rundt om blæseren. Dine billeder giver også indtryk af at der ikke er plads til et 90 mm rør nogen steder i kroppen.