Hermed en byggetråd om min turbo porter....
Jeg har altid synes det turbo porteren var RIGTIG sej, den er nemlig grim og effektiv som en wilga osv...
Sidste år på jetpower præsenterede Jetcat en ny monster turboprop. med navnet SPT15
jeg har siden da gået og tænkt over om man ikke kunne finde noget der var stort nok og let nok til at bære den store turboprop...
jeg fandt en tysk fabrikant der lavede en turbo porter i skala 1:4, og skrev til ham i april i år, han svarede at modellen var på lager... Fint.. jeg købte sådan en... men i GUDER hvor var han dog en røv!
da det blev AUGUST!!!!!!! fik jeg noget af det.. det meste af flyet.. dog manglede sideror, vinduer, understel, stræbere, spanter osv osv.
for en uge siden fik jeg så pakken med de sidste ting... men NEJ NEJ, deri var kun understellet...
Så om 3 uger burde jeg have det sidste!... hold da kæft mand!
det var så det...
Jeg gået så småt igang med modellen, da jeg også er igang med min F-16 (som der også mangler dele til ;) )
Men det største punkt er at jeg nu efter bestilling af SPT15 motoren i september, modtog den igår.
Og den er trodsalt MEGET vigtig for modellen.
Ligesom min F-16 er der meget der skal laves om på denne model
bla. døre, krængeror (er igang) og flaps (er igang), sidefinne, næsen (er lavet)
Planen med modellen er at den skal bruges som trækflyver til svævere...
Pga. min Tunge FOX svæver er jeg blevet så træt af alle de bovlamme trækfly der er i DK, så nu kommer der fandme en der kan noget.
Det er planen at den skal kunne trække min 21kg tunge fox lodret op, det burde der være power til, da motoren smider faktiske 21Hk på akslen. Og ikke som de fantom HK opgivelser der er på benzin motore.
nu smider jeg lige billeder op, og et par af hvordan den skal se ud.
Først en video af den video der fik mig tændt på en Turbo porter.. den er ret vild i fullsize..
92ErTsiMwLw
Her en video af min motor til flyveren.
GWpuwNmJ4FM