Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

02 jan 2018 16:57

Svar på praktisk info
Vi skal være på Gl brydegård:
https://www.gammelbrydegaard.dk

Der er redt op, der er håndklæder. Husk tandbørsten, noget at skrive på og med. Der er Wifi hvis man hellere vil skrive elektronisk, men tag lige en forlængerledning med. Der er ret dårlig telefondækning, men kommunikation over nettet skulle gå fint facetime, etc.) I må selvfølgelig gerne medbringe noget modelfly-ish, men det bliver desværre ikke det vi kommer til at fokusere på i år.

Mvh
Erik
Senest rettet af Erik Dahl 11 jan 2018 12:20, rettet i alt 2 gange.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

03 jan 2018 11:45

Hej Erik (med flere)

Jeg kommer desværre ikke, da jeg er på skitur i de franske alper, jaja dårlig undskyldning, men det er blandt andet med en dygtig pilot fra Moldova/Belgien 8-)
Så slipper nok ikke for at snakke F2D og VM ;)

Blot et forslag til punkt til dagsordnen, FAI og KDA - tænker på denne tråd.
viewtopic.php?f=78&t=102803

Jeg ved nogle (Host F2D piloter host host) har tidligere været sløve til at få bestilt licens og tilmeldt landsholdet - en kærligt skub skader nok ikke :roll:

Håber i får en rigtig god weekend - hvornår er der møde i 2019? så skriver jeg det i kalenderen med det samme!

/André Bertelsen
F2D pilot
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
hjort
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13 nov 2002 17:09
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

03 jan 2018 13:22

Erik Dahl skrev:

I 2018 er der budgetteret med deltagelse på følgende landshold til VM og EM:
F2 - VM
F3K - EM
F5B - VM
F3F - VM
F3A - EM
F1 - EM
F4U - VM




Hvad nu hvis et VM ligger lige efter årsskiftet 2018/2019?? Skulle det så ikke have været med i denne omgang?

?

mvh oy6689
OY6689 The Flying Tigers
Horsens Indendørs Modelflyveklub & RC-klubben Falcon - Flyver indendørs i Horsens, Vejle, Kolding, Haderslev, Vejen, Odense, Nustrup, Sønderborg, Svendborg, Bevtoft, Fredericia, Gram, Århus, Assens og Vejrup.









sigpic
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

03 jan 2018 13:58

Godt nytår Ejnar.

Måske hører det ikke hjemme i denne tråd, men jeg skal da prøve at svare.
Har styringsgruppen for kunstflyvning defineret kriterierne for udtagelse til et F3P landshold?
Er der i forhold til disse kvalificerede piloter?
Har evt kvalificerede piloter givet tilsagn om deltagelse ved VM?
Der er en del formalia, der skal være i orden før et landshold kan sendes afsted. Hvis disse er overholdt er jeg sikker på at der ville blive budget til et landshold.
Selv ved afholdelse af VM i Danmark udstedes der ikke fribiletter.
Det kræver en del benarbejde for en ny klasse at få organisationen på plads, og det arbejde ligger hos styringsgruppen og de aktive piloter.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
hjort
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13 nov 2002 17:09
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

03 jan 2018 14:23

Ruben Sonne skrev:
Godt nytår Ejnar.

Måske hører det ikke hjemme i denne tråd, men jeg skal da prøve at svare.
Har styringsgruppen for kunstflyvning defineret kriterierne for udtagelse til et F3P landshold?
Nej.
Ruben Sonne skrev:
Er der i forhold til disse kvalificerede piloter?
Ja.
Ruben Sonne skrev:
Har evt kvalificerede piloter givet tilsagn om deltagelse ved VM?
Delvis.
Ruben Sonne skrev:

Det kræver en del benarbejde for en ny klasse at få organisationen på plads, og det arbejde ligger hos styringsgruppen


Enig.

mvh OY6689
OY6689 The Flying Tigers
Horsens Indendørs Modelflyveklub & RC-klubben Falcon - Flyver indendørs i Horsens, Vejle, Kolding, Haderslev, Vejen, Odense, Nustrup, Sønderborg, Svendborg, Bevtoft, Fredericia, Gram, Århus, Assens og Vejrup.









sigpic
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

03 jan 2018 14:44

Hej igen Ejnar.

Når svaret til første spørgsmål er nej, er de resterende jo irrelevante.........

Der er ikke noget grundlag at udtage et landshold på, hvorfor der ikke kan sendes et afsted.

På med vanten. Sæt jer sammen og få defineret hvilke kriterier i ønsker skal være gældende.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

03 jan 2018 17:20

Hej Ejner og Ruben,

Tak for spørgsmål og input.

Til orientering har jeg snakket med Ejner Hjort og udredt det der ikke var udredt før. Hvis et mesterskab i en konkurrecegren under en af eliteudvalgets styringsgrupper ligger så tæt på årsskiftet, at tilmeldingen (og betalingen) ligger i regnskabsåret før, skal der selvfølgelig budgetteres med det året før. I Eliteudvalgets budget for 2018 er der ikke indregnet betaling for evt. deltagelse i VM 2019 for indendørs kunstflyvning.

Overordnet om Eliteudvalgets og styringsgruppernes organisering og landsholdsudtagelse:
Et landshold i en konkurrencegren skal selvfølgelig udtages efter nogle udtagelsesregler, der er bestemt på forhånd.

Her kan I se hvilke klasser der afvikles "World Championship" i - altså officielle verdensmesterskaber iflg. FAI. I kan også se hvilke klasser der er provisoriske og hvilke klasser der afvikles World Cup i, iflg. FAI's hjemmeside:
https://www.fai.org/sites/default/files ... 1-2017.pdf

En konkurrencgren organiseres som en del af en styringsgruppe. Enten som den eneste konkurrencegren i en styringsgruppe som fx. F3U, eller som en af flere konkurrencegrene under en styringsgruppe som fx. i Svævestyringsgruppen (F3B, F3F, F3J, F3K og F5J). En konkurrencegren blandt flere i en styringsgruppe, koordineres af en grenkoordinator. Derfor er der i svævestyringsgruppen 5 grenkoordinatorer og én styringsgruppeformand. I fx. F5B er der én styringsgruppeformand der samtidig koordinere F5B og F5F (samtidig). På samme måde er der i linestyring, fritflyvning, helikoptergruppen og skalagruppen flere konkurrencegrene der koordineres af én grenkoordinator der samtidig er styringsgruppeformand. Jeg er overbevist om at kunstflyvningsstyringsgruppen også er ved at optimere sin organisation, så den passer til de relevante kunstflyvningsgrene.

Under Eliteudvalget er der følgende styringsgrupper:
Kunstflyvning
Svæveflyvning
Skalaflyvning
Helikoptor
Fritflyvning
Linestyring
Hotliner
Quadrocoptor

Hvis man dyrker en konkurrencegren, der endnu ikke officielt er en del af en styringsgruppe og dermed af Eliteudvalget, er det de aktive piloters ansvar at gøre opmærksom på sig selv. Dermed skal man arbejde for at konkurrencegrenen bliver en del af en styringsgruppe. Så bliver grenen også en del af Eliteudvalget. "At arbejde for", betyder ikke at man selv skal gøre alting, men man skal tage initiativ til at kontakte enten den styringsgruppeformand som man synes er relevant, Eliteudvalgsformanden (Allan Feld) eller Sportschefen (mig). Sammen skal vi nok sørge for at tilpasse den samlede Eliteudvalgsorganisation på en eller anden måde. Sandsynligivs skal man dog indvilge i et vist stykke frivilligt arbejde, for at få en konkurrenceklasse op at stå. En styringsgruppeformand kan selvfølgelig også selv tage initiativ til at organisere en nyere gren under sig.

Når det formelle er på plads, har man medskabt et forum der kan vedtage bla. udtagelsesregler sammen med styringsgruppeformanden, og man har også en kommunikationstråd mellem eliteudvalgsformand/sportschef <-> styringsgruppeformand <-> grenkoordinator, så alle ved bla. hvilke mesterskaber der skal prioriteres, når budgettet og aktiviteterne der vedrører hele Eliteudvalget, aftales på det årlige Eliteudvalgsmøde.

Jeg er glad for alle spørgsmål der vedrører Eliteudvalget og dets aktiviteter, men jeg vil endnu engang bede om, at man laver en seperat tråd eller en mail/opringning til mig, hvis der er andre ting der skal afklares. Hold venligst denne tråd til emner om landsholdssamlingen.

På forhånd tak.

Mvh
Erik
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

11 jan 2018 07:06

G'morn.

I indlæg #1 skulle komme yderligere oplysninger omkring nødvendige artikler at medbringe ;)

Ska vi selv have hovedpude med eller er tandbørste og blyant nok?

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

11 jan 2018 08:19

Ruben Sonne skrev:
G'morn.

I indlæg #1 skulle komme yderligere oplysninger omkring nødvendige artikler at medbringe ;)

Ska vi selv have hovedpude med eller er tandbørste og blyant nok?

Ruben


Hejsa,
Der er redt op, der er håndklæder. Husk tandbørsten, noget at skrive på og med. Der er Wifi hvis man hellere vil skrive elektronisk, men tag lige en forlængerledning med. Der er ret dårlig telefondækning, men kommunikation over nettet skulle gå fint /facetime, etc. I må selvfølgelig gerne medbringe noget modelfly-ish, men det bliver desværre ikke det vi kommer til at fokusere på i år.

Mvh
Erik
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

11 jan 2018 19:58

Ruben Sonne skrev:
G'morn.

I indlæg #1 skulle komme yderligere oplysninger omkring nødvendige artikler at medbringe ;)

Ska vi selv have hovedpude med eller er tandbørste og blyant nok?

Ruben

Der er vel ikke noget Dankort ikke kan klare :lol:

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279